Fördelar/Nackdelar med att vara singel?

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Efter att ha bott själv hela mitt liv så tycker jag att trådskaparen sammanfattade det rätt bra:
"Fördelar: Jag gör vad jag vill när jag vill.

Nackdelar: Det är inte så mysigt att mysa med sig själv :p" :hihi

Men sedan så är det ju också så att man efter ett tag lär sig fånga dagarna när man vant sig att vara själv. Men har helt enkelt lärt sig att hitta på roliga saker själv. När jag vaknar till en ny dag så saknar jag sällan ngn vid min sida, till skillnad från en söndagkväll.

Det är en skön känsla att nyvaken titta ut genom fönstret och fundera över om jag ska pyssla eller åka med hojen, hobbybilen eller träbåten, eller vara hemma och dega, eller ta en prommis, en utflykt eller vad jag känner för. Jag märker ibland hur vilsna många kompisar som haft förhållanden större delen av sitt liv blir när de plötsligt blir gräsänklingar eller när ett förhållande tagit slut. De hör plötsligt av sig och räds nästan en helg på egen hand. Förhållandet har ju i deras liv varit patentlösningen på det problem som alla känner efter den första tiden i den första egna lägenhet efter föräldrahemmet. Problemet jag lärt mig lösa som solitär. Men människopsyket är nog egentligen inte skapt att leva själv

/J
Damn J..
Intelligens och insikt får mig att "klicka".. Synd man är en hopplös kvinnokarl.. ;)

Sleep well..

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Damn J..
Intelligens och insikt får mig att "klicka".. Synd man är en hopplös kvinnokarl.. ;)

Sleep well..

Tack twinmannen

Nu ska jag knyta mig och läsa lite i Algoth Niskas "Mina äventyr". Han levde verkligen den mannen :hihi

Natti

/J

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Ducati 848 -10
kalla mig knäpp eller nåt men jag ser bara fördelar med att INTE vara singel.

jag kan ju göra vad jag vill ändå, när jag vill.
jag tvingar inte min pojkvän att gå på ikea, det kan jag göra själv eller så tar jag med mig en av mina tjejkompisar och har en rolig dag.
jag har inget emot att plocka upp efter pojkvännen, det betyder ju att jag har någon vid min sida. fan va överpositiv jag är :D
sen har vi ju samma intressen så de blir aldrig nåt bråk där, vissa gemensamma kompisar också, Hej Swish :tummenupp

sen finns det ju få saker som klår det här med att mysa....någon att krama. och en som älskar en och bryr sig om en.

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
När man är singel, saknar man en partner. När man har en partner saknar man singellivet. Så enkelt är det

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
haha.... ja men ok man måste ha varit i ett förhållande för att kunna svara på frågan utifrån sina egna erfarenheter om man inte har dragit sina egna slutsatser genom att inspektera vänners förhållanden och valt att vara singel från början... :)

Så utifrån dina erfarenheter vad ser du som för resp nackdelar med att vara singel? Svaret på den frågan varierar lika mycket som det finns människor men ändå?

Jag svarade på vad jag tyckte. Ville inte sabba din tråd. Tyckte att jag var kvalificerad att svara eftersom jag varit singel (dvs har inte vandrat från förhållande till förhållande sedan jag var 14) och nu har ett förhållande.
Sedan blev jag lite ledsen när wannagofast måste hålla på, ursäkta sidospåret.

Midswede

Mys är inte Hardcore
Gick med
19 Jun 2007
Hoj
R6 -08
jag tror mitt svar vart menat till wannagofast, minns inte riktigt :va

rörigt när OT blir kommer OT :)

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Det bästa med att inte vara singel är över efter en vecka...det värsta med att vara singel är också över på en vecka....

Gumpa

Take me to bed or lose me forever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
Tror inte jag skulle palla med att va singel,
Skulle nog driva mig själv till vansinne genom att bara spendera tid med mig:va

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
. Toan struntar jag blankt i..vad spelar en ring för roll..uppe eller nere..big deal?

när du tar upp det. Hur ska det va egentligen? Ska den vara nere så ni slipper peta ner den med era små älv händer eller ska den vara uppe som ett kvitto på att man inte skvätt ner den? Jag har aldrig hajat det eller/och fått olika uppgifter.

Kan inte cheyer fälla ner eller lyfta upp efter eget önskemål? Varför är det vi killar som måste dit och peta när det har suttit mensnuckor med svamp och öst på?

:mad:

Det får man väl när man är tillsammans också..? :va

Inte alltid har det visat sig...

Last edited:

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
kalla mig knäpp eller nåt men jag ser bara fördelar med att INTE vara singel.

jag kan ju göra vad jag vill ändå, när jag vill.
jag tvingar inte min pojkvän att gå på ikea, det kan jag göra själv eller så tar jag med mig en av mina tjejkompisar och har en rolig dag.
jag har inget emot att plocka upp efter pojkvännen, det betyder ju att jag har någon vid min sida. fan va överpositiv jag är :D
sen har vi ju samma intressen så de blir aldrig nåt bråk där, vissa gemensamma kompisar också, Hej Swish :tummenupp

sen finns det ju få saker som klår det här med att mysa....någon att krama. och en som älskar en och bryr sig om en.

Nu är det ju så att långt ifrån alla märkliga varelser (läs killar) är så toleranta och lätta att ha att göra med som din lilla ängel.. :( :gnissla

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Tja man får tex prutta när man vill och det är ju vansinnigt kul!

Eller provköra samlingen av blåslampor på soffbordet när det är Kirsteiger- eller Tina Nordström-svenssontråk på TVn.
Fast sånt kan åas en del andra sjuka killar tycka är rätt kul.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Tja, en fördel med att vara singel är att man kan låta helsystemet ligga och skräpa i badkaret i väntan på autosolskrubbing och faktiskt ta en dusch utan att flytta på det (vem bryr sig, liksom...). 2/3 av årslönen kan också gå oavkortat till porriga hojprylar och annat som är nödvändigt för öhmm, tja... kul att ha :)

Men samtidigt kan man vända på det och konstatera att det är snyggare med ett badkar utan oljeränder och repor och har man fru och barn som pysslar om en till långt in på ålderns höst, så kan man gott kosta på dem lite saker istället (tänk att med gott samvete få handla en knattecross eller botanisera i LEGO-avdelningen igen :D ). Så det som är nackdelar kan egentligen vara fördelar, lite hur man ser på saken.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA