Fördomsfull?! Blir mer o mer!

Nurse Ratched

Ny medlem
Gick med
7 May 2003
Hoj
Emmaljunga Duo Kombi -03, Brio Sitty -04, Emmaljunga Twin Cerox -05
Holger skrev:
För att det i detta fall var invandrare skulle jag tro....

Gör det någon skillnad? Är det "värre" kriminella om de är invandrare?

För att citera Hasse Aro i Efterlyst: (fritt)
"hon blev misshandlad, knivskuren, våldtagen och till sist kastad av tåget. Och det värsta av allt: det kan ha varit en konduktör."

Antagligen det dummaste jag har hört i hela mitt liv, konduktör eller inte är en bisak i sammanhanget, överskuggas totalt av brottet. Byt ut "konduktör" mot "invandrare" så har du min poäng....

/Hising

Johanpeppy

Rookie
Gick med
3 Mar 2004
Hoj
Såld
Flamma77 skrev:
Flytta till andra sidan stan! :fakta

Jag har bott på Råby, Vallby och nu senast på Hammarby. Har inte haft några nämnvärda problem med något, varken på stan eller bussen.

Hoppas din tjej inte mår alltför dåligt. Hon får börja träna kampsport...

Man ska inte behöva ha svart bälte för att vara ute sent på kvällen, och kommer det ett invandrarpack så har man inte en chans, svart bälte eller ej.

Dragon

Hell was full so i came back..
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
Cbr 929 RR Fireblade
Va ute och gick med min tjej en kväll och då kom det fram en kille som bad om pengar och mobiler.. det hela slutade med att jag klubbade ner killen med hjälp av frugans paraply (som va rosa för övrigt).
Blev polisanmäld för misshandel,men inget hände pga det blev klassat som självförsvar. Så en hel del kan man komma undan med om det är självförsvar

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Andreas_cbr600 skrev:
Va ute och gick med min tjej en kväll och då kom det fram en kille som bad om pengar och mobiler.. det hela slutade med att jag klubbade ner killen med hjälp av frugans paraply (som va rosa för övrigt).
Blev polisanmäld för misshandel,men inget hände pga det blev klassat som självförsvar. Så en hel del kan man komma undan med om det är självförsvar

LOL!!! :rofl Rätta takter!! :tummenupp

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Det överlägset bästa självförsvaret är att kunna springa ifrån folk. Jag har gjort det en gång och sen dess har jag aldrig på mig skor som inte går att springa fort i när jag går ut. Fast är man tjej så har man iofs inte mycket att hämta när det gäller att springa ifrån ett gäng tonårskillar.

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Johanpeppy skrev:
Man ska inte behöva ha svart bälte för att vara ute sent på kvällen, och kommer det ett invandrarpack så har man inte en chans, svart bälte eller ej.

Nej, det ska man fan inte behöva!
Man behöver inte ha svart bälte i nånting för att kunna försvara sig. Men om man kan göra det hjälpligt så är man inte lika rädd i en uppkommen situation. Det kan vara en fördel om man vill snacka sig ur någonting. Jag tror att även "invandrarpack" går att snacka tillrätta... de är ju människor.

Johanpeppy

Rookie
Gick med
3 Mar 2004
Hoj
Såld
Flamma77 skrev:
Nej, det ska man fan inte behöva!
Man behöver inte ha svart bälte i nånting för att kunna försvara sig. Men om man kan göra det hjälpligt så är man inte lika rädd i en uppkommen situation. Det kan vara en fördel om man vill snacka sig ur någonting. Jag tror att även "invandrarpack" går att snacka tillrätta... de är ju människor.

När blev dom det???????? :fatta!

Flamma77

Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Chris Ash skrev:
Det överlägset bästa självförsvaret är att kunna springa ifrån folk. Jag har gjort det en gång och sen dess har jag aldrig på mig skor som inte går att springa fort i när jag går ut. Fast är man tjej så har man iofs inte mycket att hämta när det gäller att springa ifrån ett gäng tonårskillar.

Jag byter alltid skor när jag går hem själv från krogen... :hihi

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Man vill ju helst inte behöva vara rädd dag som nattetid bara för att man går själv någonstans. Jag brukar också byta skor när jag skall hem från krogen.
Från högklackat till vanliga skor. Dock försöker jag alltid se till att få skjuts hem, eller så är man fyllechaffis själv.

Det värsta är väl om någon sätter en kniv mot halsen på en. Då kan man varken springa eller göra motstånd..

Flamma77

Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Bikerbitch skrev:
Det värsta är väl om någon sätter en kniv mot halsen på en. Då kan man varken springa eller göra motstånd..

Då har de kommit bra nära inpå en... det gäller ju att inte hamna där! :(

Men det går att göra motstånd för att sedan springa om man vet hur man skall göra.

HanneZ

Guest
Johanpeppy skrev:
invandrarpack? du menar självklart pack bara. Har du något emot invandrare specifikt?

Johanpeppy

Rookie
Gick med
3 Mar 2004
Hoj
Såld
Flamma77 skrev:
Då har de kommit bra nära inpå en... det gäller ju att inte hamna där! :(

Men det går att göra motstånd för att sedan springa om man vet hur man skall göra.

Har någon en kniv mot din strupe är det nog bäst att man inte gör så mycket eller, fan e du någon jävla superhjälte med superpowers eller?

Annicka

Den som inte kan har inte försökt!
Gick med
8 Aug 2003
Hoj
En egen kinamoto.
Det här med om vad som är självförsvar och inte.
Är det så att om någon slår dig med öppen hand så får du slå med öppen hand, om någon slår dig med ett baseballträ får du göra likadant.
Lite öga för öga, tand för tand.

Vet inte om detta är BS men det är vad vi i butiken får göra om vi blir överfallna, kan det stämma?

/Annicka

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Annicka skrev:
Det här med om vad som är självförsvar och inte.
Är det så att om någon slår dig med öppen hand så får du slå med öppen hand, om någon slår dig med ett baseballträ får du göra likadant.
Lite öga för öga, tand för tand.

Vet inte om detta är BS men det är vad vi i butiken får göra om vi blir överfallna, kan det stämma?

/Annicka
saken är ju isf den tat har de slagit dig med ett basebollträ så slår du antagligen inte tillbaka, i sånna fall måste du nog bryta mot det o slå med ditt trä först:lol

Flamma77

Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Johanpeppy skrev:
Har någon en kniv mot din strupe är det nog bäst att man inte gör så mycket eller, fan e du någon jävla superhjälte med superpowers eller?

Nej, jag är bara galen!

Skulle jag, trots att jag försökt avvärja det, hamna i den situationen, förmodar jag att jag skulle reagera som jag brukar om någon trampar på mig och försöker göra mig illa. Jag skulle försöka bita huvudet av personen ifråga, om jag så skulle dö på kuppen...

Flamma77

Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Chris Ash skrev:
Steven Seagal kan iaf.

Jo, han är ju imponerande duktig på att hamna i situationer där den kunskapen behövs också!

Johanpeppy

Rookie
Gick med
3 Mar 2004
Hoj
Såld
Flamma77 skrev:
Nej, jag är bara galen!

Skulle jag, trots att jag försökt avvärja det, hamna i den situationen, förmodar jag att jag skulle reagera som jag brukar om någon trampar på mig och försöker göra mig illa. Jag skulle försöka bita huvudet av personen ifråga, om jag så skulle dö på kuppen...

Du är både jävligt modig och dumdristig. :)

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0