Masen, Du har rätt i att människor definierar "extremt" på olika sätt, jag har själv cyklat ofrivilligt och håller noga koll på farthållaren. Så visst hjälper hot om sanktioner
Men - Du är nog väl insatt i vad vårdslöshet innebär när det gäller hastighetsöverträdelser? Skulle Du verkligen fortsätta att köra warp speed på allmän väg om Du blivit dömd ett par gånger tidigare? Jag skulle det inte?
Men det är klart, det finns andra metoder för myndigheterna om problemet fortsätter, bl a m h a satellittekniken...
Skrivningen bör nyanseras, där är vi överens. Personligen anser jag begreppet vårdslöshet betydligt mer smakligt när det gäller definitionen. Att statistiken kallar >30 km/h mycket över gällande hastighetsgräns, det får vi nog leva med, då omständigheter inte kan beaktas på samma sätt ur statistisk synpunkt.
Äh, Du brukar resonera vettigare, kom igen nu! SMC är den enda organisation som i alla lägen försvarat Sporthojar, t ex effektbegränsningar, sporthojsprojektet (när alla var spyless på R1
rna i dödsolyckorna) och hastighetsdiskussionerna.
Det är inte SMC Du ska skylla på när det gäller vad "kollektivet" anser om oss, i den nyligen stängda Bogan-filmtråden finns fina inlägg om njutningen i att steka glidare i dubbla hastigheten.
Problemet med Sporthojar är inte hojen - Det är SMC:s absoluta övertygelse. En liten skara förare däremot...
Tillhör Du de som bölar för att Du minsann vill, ska och måste ha rätt att bomba precis efter eget huvud, oavsett risker för medtrafikanter eller tredje man? Ptjaa, då kanske Du inte ska förvänta Dig stöd från MC-kollektivet. Tillhör Du de vuxna som inser att fortåka inte är något vi skyltar med, väljer grad av inspiration efter omständigheterna och står Ditt kast om Du skulle åka dit i ett mer inspirerat ögonblick - ja då har Du i alla fall mitt fulla stöd (för vad det nu kan vara värt)...