Förlova sig, hur gör jag?

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Norrort
Hoj
Daytona 675
Jag funderar på att förlova mig (om allt går vägen).

Hur? Säger man "vill du gifta dig med mig" eller säger man "vill du förlova dig med mig"?

Jag vet att hon vill förlova/gifta sig och vi har börjat att prata om att skaffa barn.

Ringar, ska jag ha hennes eller bägges? Hur går det till, vad kostar dom :näsblod Hjälp!

Vi ska på Spa på lördag/söndag, en resa som hon spontanbjöd på och jag funderar på om jag skulle passa på att fråga då. Det skulle ju vara lite oväntat då hon är övertygad om att jag kommer att fria på våran 2-årsdag i maj.

Snälla Bullen, hjälp mig :gnissla
 

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Segeltorp
Hoj
Enduro
Vill du Förlova dig?
(Funkar nog, då har du inte lovat FÖR mycket!=)

Ringar, köp inga ringar innan hon varit med o valt, det blir garanterat inte rätt annars! ;)

Vet en som lånade "demo" ringar i en butik till "dagen", det är inte dumt.
Annars kan man ju göra som jag, svarva en...;)

Lycka till!
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Jag frågade min tjej halvt på skoj "vill du gifta dej med mej" varpå hon svarade "ja". Jag svarade, "nä jag skojade bara". Men inser snabbt att det var ett ärligt -Ja. Så jag säjer nervöst "skämtar du? men vi måste ju förlova oss först då!" - "Svar ja".... tystnad.... "Let´s go! Då gör vi det!" (är förlovad nu)

Inget klassiskt frieri helt enkelt och det har man fått höra åtskilliga gånger... Så TÄNK IGENOM först hur du ska lägga upp det snyggt så du inte får bita i det sura äpplet år från nu ;)

Köpte två stora feta ringar i vitguld, inget man bör chansa med! Men vi betalade båda två!
 
Last edited:

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Norrort
Hoj
Daytona 675
Vill du Förlova dig?
(Funkar nog, då har du inte lovat FÖR mycket!=)

Ringar, köp inga ringar innan hon varit med o valt, det blir garanterat inte rätt annars! ;)

Vet en som lånade "demo" ringar i en butik till "dagen", det är inte dumt.
Annars kan man ju göra som jag, svarva en...;)

Lycka till!

Hehe ja jag vill faktiskt det!

Men jag vet ju vad hon vill ha, hon är ju tjej, dom matar ju in sådant i huvudet på en från första dejten. Hon skulle tyvärr inte uppskatta om jag svarvade en, det ska nog vara köpegrejer tror jag..

Ringar kan kosta hur mycket som helst.

Det luriga är storleken om du skall överraska henne med ringar. Om hon har någon ring som du vet passar på ringfingret så mät den inuti med skjutmått.

http://www.hedbergsguld.se/
http://www.hitta.se/ViewDetailsPink...znDlthQvZt18w%253d%253d&vad=dalsj%f6fors+guld

Danke.

Ja jag köpte en "vanlig" ring till hennes födelsedag som sitter som gjutet efter att hon bytt till rätt storlek, kan kolla den :D

Jag frågade min tjej halvt på skoj "vill du gifta dej med mej" varpå hon svarade "ja". Jag svarade, "nä jag skojade bara". Men inser snabbt att det var ett ärligt -Ja. Så jag säjer "skämtar du? men vi måste ju förlova oss först då!" - "Svar ja".... tystnad.... "Let´s go! Då gör vi det!" (är förlovad nu)

Inget klassiskt frieri helt enkelt och det har man fått höra åtskilliga gånger... Så TÄNK IGENOM först hur du ska lägga upp det snyggt så du inte får bita i det sura äpplet år från nu ;)

Köpte två stora feta ringar i vitguld, inget man bör chansa med!

Hehe.. grattis!

Men det är ju lite det jag undrar, ska jag gå ner på knä och fråga om hon vill gifta sig, eller ska jag bara ta fram ringen, eller ska jag fråga om hon "vill förlova sig". Jag vet ju att hon vill, men inte hur jag ska ställa frågan :näsblod

Kvinnor! Hur vill ni ha det?!
 
Last edited:

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Segeltorp
Hoj
Enduro
Alltså hon har inte en svarvad nu, utan det var just till själva "vill du förlova dig" grejen. ;)
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Hehe.. grattis!

Men det är ju lite det jag undrar, ska jag gå ner på knä och fråga om hon vill gifta sig, eller ska jag bara ta fram ringen, eller ska jag fråga om hon "vill förlova sig". Jag vet ju att hon vill, men inte hur jag ska ställa frågan :näsblod

Kvinnor! Hur vill ni ha det?!

Hehe det finns ju inga regler, men vissa tjejer gillar klassiskt knäskrap, andra ovanliga frierier, det som passar er vet ju bara du, lycka till! Det är mäktigt att gå runt med guld på fingret :tummenupp

Alltså hon har inte en svarvad nu, utan det var just till själva "vill du förlova dig" grejen. ;)

Jag plockade bort variator ringen på min gamla häck till moppe för längesen, den var grymt lik en förlovningsring :tummenupp
 
Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Du är ute på djupt vatten nu gosse...;)

Hur noga är hon med detaljer och traditioner? Om hon är typen som måste göra allt traditionsenligt så ska du köpa ringar utan att hon vet något, då står du också där med risken att hon inte alls gillar de du valt.

Du kan också köpa några "på skoj" ringar, gärna ur en godisautomat, och säga "älskling, jag vill att vi väljer ringar tilsammans". Då slipper du två problem, ett, fel utseende, två, fel storlek. Men hon måste ha lite humor annars hamnar du i onåd.

Ringarnas pris varierar kraftigt, kolla på http://www.smycka.se eller http://www.guldfynd.se/ så får du en idé.

Du förväntas nog fria vilket innebär ett "vill du gifta dig med mig?"
Gärna på knä. :fakta

Att överraska är alltid rätt så chansa att göra det på Spa istället för tvåårsdagen.

Lycka till! :yoparty :tuttar
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Last edited:

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Altså, frieri är en riktigt svår nöt. Nu vill jag inte generalisera tjejer/killar men tjejer TROR jag har sett och läst mer frierier, på åtskilliga romantiska komedier, åtskilliga böcker och andra typer av tidskrifter. (Ja jag generaliserar, sorry) så jag TROR tjejer har en klarare bild av hur de vill bli friade till, eller om hur DE vill fria, det sätter käpapr i hjulet för en snubbe som hänger i garaget dagarna i ända och plockar med förgasare och växellådor! (ja jag generaliserade igen, sorry) Killar kanske är grymma på att plocka isär AK47s på tid, men nu snackar vi action av en helt annan kaliber :gnissla

Och du en annan grej med ringar, köp nått som ni verkligen gillar, tjock smal hög tunn. Du blir inte av med den i första taget! Snåla inte mao.
 
Last edited:

Dominator-Rocks

Guest
Förlovningsringar som är snygga är skitdyra :näsblod

4700:- kostade min, dessutom så har jag slarvat bort den :huvet :huvet
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Altså, frieri är en riktigt svår nöt.... massa text... Killar kanske är grymma på att plocka isär AK47s på tid, men nu snackar vi action av en helt annan kaliber :gnissla
Action är bara förnamnet, en riktig tankslapper efter en highsider känns som en varm, frisk sommarbris i jämförelse.

Gick runt med ringen i fickan under en vecka i New York.
Kul med tanke på att amerikanerna har en fanatisk önskan att be en passera metalldetektorer varje j--la gång man skulle in på nån sevärdhet. :huvet
 

Tingeling

envis
Gick med
18 Aug 2005
Ort
Med Maverick_ou812
Hoj
såld
Kvinnor! Hur vill ni ha det?!

För mig innebär förlovning att någon friar, dvs ställer den STORA frågan; Vill du gifta dig med mig?

Är man någorlunda överrens om att man vill gifta sig så kan man ju ha tittat ut ringar tillsammas innan och så får man invänta rätt tillfälle.

Men att överraska är väldigt trevligt, tycker definitivt du ska göra det, och då fungerar det fint med en symbolisk ring så länge. Känns ju bättre än att behöva byta i efterhand.

Sen är det bra att vara förberedd på att allt kan hända. Som att det blev världens storm och åsk-oväder i New York när Maverick_ou812 tänkt fria uppe i Empire State Building (ni kan ju gissa var blixten slår ner... ) Så han fick improvisera och fria på en jazz-klubb. Gick lika bra bortsett från knäskrapet då. Är svårt när man sitter inklämda i röda vinylsoffor. @ Mavve: Puss älskling :kär :kiss

Lycka till, jag är säker på att det kommer gå finfint!
 

Dominator-Rocks

Guest
Men det som är bra är att killen inte behöver köpa nånn mer, däremot ska en diamant slantas till bröllopet kanske :gnissla

Men jag har ju loosat den :huvet

så här såg den ut
1357268-small.jpg


Ännu mer kantig en på bilden skarpa "hörn" 0 i radie.
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Är man någorlunda överrens om att man vill gifta sig så kan man ju ha tittat ut ringar tillsammas innan och så får man invänta rätt tillfälle.

är man helt säker på ringar (också svår nöt) och vill lätta lädret själv kan man ju alltid låna en ring i smyg så man har måtten. Det bör då vara en ring som man kontrollerat innan sitter bra. Fast att överraska med ring kan bli en ganska dyr affär tror jag!
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Men jag har ju loosat den :huvet

så här såg den ut

Fan en sån där har ju jag också, samma bredd, bredaste, men min är lite mer rundad och i vitguld! Smaken är ju som :arsele men breda ringar tycker jag är coolare :)

Jävla osis, slå en signal till Saidas dotter :tummenupp
 

Bifogat

  • big_20080604102636230-7_white.jpg
    big_20080604102636230-7_white.jpg
    36 KB · Visningar: 160
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top