Förlova sig, hur gör jag?

Dominator-Rocks

Guest
Fan en sån där har ju jag också, samma bredd, bredaste, men min är lite mer rundad och i vitguld! Smaken är ju som :arsele men breda ringar tycker jag är coolare :)

Jävla osis, slå en signal till Saidas dotter :tummenupp

Min sambo har mailat och skrivit till sånnadärninga spåkärringar utan framgång! :(

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Jag har aldrig förstått det där med att det skulle vara så laddat.

Lever man redan ihop så är det ju bara en formalitet,vi valde att gifta oss för att det helt enkelt underlättar när man skall ha barn och äger en massa saker ihop.

Ringar i vitguld blev det iaf.

Edit: å en bebis

Bifogat

• IMG_0702 [1280x768].JPG
    IMG_0702 [1280x768].JPG
    68.9 KB · Visningar: 142

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
För mig innebär förlovning att någon friar, dvs ställer den STORA frågan; Vill du gifta dig med mig?

Är man någorlunda överrens om att man vill gifta sig så kan man ju ha tittat ut ringar tillsammas innan och så får man invänta rätt tillfälle.

Men att överraska är väldigt trevligt, tycker definitivt du ska göra det, och då fungerar det fint med en symbolisk ring så länge. Känns ju bättre än att behöva byta i efterhand.

Sen är det bra att vara förberedd på att allt kan hända. Som att det blev världens storm och åsk-oväder i New York när Maverick_ou812 tänkt fria uppe i Empire State Building (ni kan ju gissa var blixten slår ner... ) Så han fick improvisera och fria på en jazz-klubb. Gick lika bra bortsett från knäskrapet då. Är svårt när man sitter inklämda i röda vinylsoffor. @ Mavve: Puss älskling :kär :kiss

Lycka till, jag är säker på att det kommer gå finfint!

Jo vi är ju överens, hon pikar mig hela tiden och jag har mest spelat cool och bara, jaja det gör vi någon dag, medans jag egentligen mest har gått runt och funderat på hur, när, var...

Vill ju verkligen överraska och jag vet vilken typ av ring hon vill ha, platt, enkel och gärna vitguld :gnissla

Visst man kan göra det med en tillfällig ring men jag vill ju så gärna att det ska vara rätt från början.

Hårda bud i Mellerud!

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
Jo vi är ju överens, hon pikar mig hela tiden och jag har mest spelat cool och bara, jaja det gör vi någon dag, medans jag egentligen mest har gått runt och funderat på hur, när, var...

Vill ju verkligen överraska och jag vet vilken typ av ring hon vill ha, platt, enkel och gärna vitguld :gnissla

Visst man kan göra det med en tillfällig ring men jag vill ju så gärna att det ska vara rätt från början.

Hårda bud i Mellerud!

Fråga om du kan byta dem om det skulle vara fel modell på ringarna. Så länge de inte är graverade så är det nog lugnt.

Om du skall hinna få ringarna innan nästa helg så är det nog bråttom att hitta ringar och beställa dem.

Last edited:

Starfighter

Oansvarslös
Gick med
22 Dec 2005
Hoj
Honda CBR600, KTM 690 Enduro R
Varför inte överaska henne med en sådan här ring:

ring.jpg

Hon kommer garanterat bli helt såld! :gnissla

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Tänk dig för nu :mattias
Sexet blir inget bättre, du blir mer insnärjd, ja listan är oändlig på alla nackdelar
Dra medans du ha chansen i stället :D

Kymi

´Nte redit redi
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
Xr 650R
Mitt tips är väl att du tar en försäkring på ringen,lyckades slarva bort min efter 2 veckor....Men det var bara å beställa en ny,så den försäkringen var guld värd.(Fast det var en titanring :) ) Annars är det bara å köra på,vi snackade om det där länge,å i ett svagt ögonblick förra nyår (var magsjuk nått så in i helvete) så lyckades man kläcka ur sig att under året skulle det ske.Pikarna haglade fram till juli,sedan var det bara å åka iväg å kolla in ringar.
Summa sumarum,vår förlovning blev ett samplanerad historia,inga krussiduller,bara köpa ringar å montera på dem :)
Så lycka till med ditt uppdrag.

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
Fråga för fan inte om hon vill förlova sig. Det handlar om att lova sig till att gifta sig inom ett år. Alltså -"Vill du gifta dig med mig" och obligatoriskt knäskrap om du är en romantiker.
Jag kramade bara om min numera fru efter en go middag högst upp i Stratosphere tower i Las Vegas, och frågade om hon ville gifta sig.
Det roliga var att när vi kom ut utanför restaurangen så stod det ett stort gäng grabbar utanför och hängde. En kille bryter sig ur gänget och ropar. "Hey, she is a keeper dude!"
och jag coolt kunde svara. "I know, she just said yes!" Varpå de jublade.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
1. Man förlovar sig endast för att man sätter ett datum för giftemål inom ett år. Allt annat är white trash-förlovning.

2. Gift är precis som det låter, har jag hört.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
För det första, grattis till att ha hittat kvinnan i ditt liv. :tummenupp

När det kommer till förlovningen så är det viktigaste att det blir på ditt sätt men även något hon blir rörd av och gärna stolt över... för tro mig, hon kommer berätta om det för alla hon känner... mer än en gång.

Sen så frågar du inte om en förlovning utan om hon vill gifta sig med dig, allt annat är bara att glömma.

Dominator-Rocks: Väldigt lik min ring... våra är handgjorda av en guldsmed vi känner, så det går ju att få likadan igen.

Last edited:
Gick med
4 May 2007
Hoj
R1-05 nu såld :(
Nån mer som upplever att din ring är risigare än hennes?
Min är så jävla sliten och repig och hennes glänser än idag

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Nån mer som upplever att din ring är risigare än hennes?
Min är så jävla sliten och repig och hennes glänser än idag

Det beror på att hon inte sticker handen ner i en cylinder för att polera och tvättar penslar i lacknafta utan handskar eller slår folk på käften med vänstern för att det blir mer spännande än med högern :tummenupp

Min ser ut som fan, men skall poleras till bröllopet :)

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Det beror på att hon inte sticker handen ner i en cylinder för att polera och tvättar penslar i lacknafta utan handskar eller slår folk på käften med vänstern för att det blir mer spännande än med högern :tummenupp

Min ser ut som fan, men skall poleras till bröllopet :)
Varför det? Till bröllopet ska du köpa två nya ringar, snål-Ove.

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Varför det? Till bröllopet ska du köpa två nya ringar, snål-Ove.

ja det kan man ju göra, men brukar inte kille bara få ett nytt datum i sin förlovningsring (datum för vigseln) och damen får en till? Så tänker vi göra ialla fall, men jag har en polare som ville ha en till när han gifte sej. :tummenupp

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
ja det kan man ju göra, men brukar inte kille bara få ett nytt datum i sin förlovningsring (datum för vigseln) och damen får en till? Så tänker vi göra ialla fall, men jag har en polare som ville ha en till när han gifte sej. :tummenupp
En del förespråkar tre ringar. :skrämd :brinnerup

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
hehe, ja och en ring per unge till damen! blir till att sälja moppen om man ligger i :näsblod

Tro mig, i det sammanhanget är en ring per unge bara en liten kostnad...

Prova med "en slalomutrustning per unge, en moped per unge, en extra tv per unge och ett större hus så man får ett rum per unge".....

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Tro mig, i det sammanhanget är en ring per unge bara en liten kostnad...

Prova med "en slalomutrustning per unge, en moped per unge, en extra tv per unge och ett större hus så man får ett rum per unge".....

haha du har rätt, excelarket med utgifter får nya blad per unge :tummenupp

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...