Förlova sig utan att gifta sig ??

RebeX

THE Ninja
Gick med
27 May 2004
Hoj
ZX6R 636 -04 - RebexEdition
Jag tror faktiskt att våra åsikter skiljer sig åt ganska mycket här. Du ser förlovningen som en sorts "kompromiss" mellan att vara sambo och att vara gift.

Du måste dock sätta dig in i att en förlovning inte är en "status" i den bemärkelsen utan snarare ett sätt att för omgivningen berätta att vi nu kommer att bli man och fru, dvs ingå i ett äktenskap. Så att man "måste" gifta sig. Det är det förlovningen går ut på och inget annat.

Sen att man kan bryta en förlovning är självklart. På samma sätt får man skilja sig om man hunnit så långt att man gift sig.

Så till det sista...som kommer göra oss till osams (förlåt :krama)
Du är inte förlovad och har inte alls varit det de sista 13 åren. Med tanke på att du avvisar planer på giftermål helt så är du inte förlovad med din nuvarande. Ni har kanske firat med en midda, ett par ringar...några löften. Men ni har inte förlovat er.

Haha jag är inte så tjejig att jag blir osams med någon för att man har olika åsikter, det är helt ok, annars kan man ju aldrig ha en intressant diskussion.:)

Jag förstår vad du menar, kan dock inte hålla med dig på alla punkter. Som sagt, jag kan se det som ett "alternativ" men man blir ju förlovad genom att fria, end of story=P Men det är helt ok att du tycker annorlunda, tror det är en väldigt personlig fråga över lag och det skiljer sig nog ganska mycket från person till person:)

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC