App, app, app! Brudens föräldrar ska betala kalaset.Föräldrarna ska pröjsa, så ärre!
Sent from my HTC Desire using Tapatalk
Makens föräldrar kan möjligen betala för middagen dagen innan.
App, app, app! Brudens föräldrar ska betala kalaset.Föräldrarna ska pröjsa, så ärre!
App, app, app! Brudens föräldrar ska betala kalaset.
Makens föräldrar kan möjligen betala för middagen dagen innan.
Nu snackade vi ju förvisso först och främst om det "sedvanliga" att gifta sig INOM ETT ÅR FRÅN OCH MED FÖRLOVNINGEN!
Jag är som sagt förlovad och tänker gifta mig någon gång men inte än. Men var en kristen tönt och gift dig inom ett år du istället. Och glöm inte att du inte får kliva på innan ni har gift er
Hahaha, skarpt där. Man är kristen tönt om man gifter sig inom ett år säger han som gärna använder det kristna töntiga begreppet förlovad.
Ska jag hjälpa herrn ur klaveret?
Föräldrarna ska pröjsa, så ärre!
Ingen av oss har våra pappor kvar så vi betalar själva...
Känns nästan som du blev övertalad här till att gifta dig helt plötsligt?
Förfan gift dej inte...Nja har fortfarande inte bestämt ang giftemålet, tänker bara olika scenarier. Jag tycker ju man ska gifta sig om man förlovat sig men nu när jag själv är i den sitsen så är jag inte lika säker..
Haha !!
Kul att läsa hur ni andra resonerar, blir nog förlovning till att börja med och giftemål den dan vi båda känner att vi vill det...
Skulle gärna ha ett jättestort bröllop när vi bestämt oss men vi har inte dom pengarna över just nu och ta ett lån för att gifta sig det gör jag inte !
Förfan gift dej inte...
Finns ingen anledning att upprätthålla en traditionell religiöst påtvingad sed som bara leder till problem i slutändan.
Borgerlig vigse då?
Giftemål kan ju vara praktiskt också. Den dan vi går skilda vägar så får min fru 50% (jag lever fortfarande) eller 100% (jag är död), som jag vill ha det helt enkelt..
Gör slut, småbarnsmorsor är det vidrigaste som finns!
MEN... en sak jag inte kan förstå är hur man kan välja att förlova sig utan intention att gifta sig. Makes no sense och känns rätt fjortis faktiskt.
Hrmmhrmm DeeCati?
Klart det går. Vi har varit förlovade i 7 eller 8 år och jag har fortfarande inte friat. Nu påtalar hon det väldigt ofta iofs men det kan du väl kanske leva med?
Tror inte att man kan gifta sig endast av praktiska skäl. Tror ändå att det påverkar folk att verkligen bli man och fru.
Men det är bara jag det
...
Så... Om jag inte friat inom typ fem år så vet den tjej jag kanske träffar på i framtiden, att hon troligtvis inte är den rätta. Men OM jag friar och hon tackar ja får hon dras med mig för resten av livet.
...
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |