Förlova sig utan att gifta sig ??

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
App, app, app! Brudens föräldrar ska betala kalaset. :fakta

Makens föräldrar kan möjligen betala för middagen dagen innan.

Nu börjar det bli rätsida på patrasket här snart! Man förstår ju varför det inte finns några fungerande förhållande med sån där anarki :tummenupp

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Nu snackade vi ju förvisso först och främst om det "sedvanliga" att gifta sig INOM ETT ÅR FRÅN OCH MED FÖRLOVNINGEN!
Jag är som sagt förlovad och tänker gifta mig någon gång men inte än. Men var en kristen tönt och gift dig inom ett år du istället. Och glöm inte att du inte får kliva på innan ni har gift er :mattias

Hahaha, skarpt där. Man är kristen tönt om man gifter sig inom ett år säger han som gärna använder det kristna töntiga begreppet förlovad.

Ska jag hjälpa herrn ur klaveret?

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Känns nästan som du blev övertalad här till att gifta dig helt plötsligt? :D

Nja har fortfarande inte bestämt ang giftemålet, tänker bara olika scenarier. Jag tycker ju man ska gifta sig om man förlovat sig men nu när jag själv är i den sitsen så är jag inte lika säker..

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Nja har fortfarande inte bestämt ang giftemålet, tänker bara olika scenarier. Jag tycker ju man ska gifta sig om man förlovat sig men nu när jag själv är i den sitsen så är jag inte lika säker..
Förfan gift dej inte...
Finns ingen anledning att upprätthålla en traditionell religiöst påtvingad sed som bara leder till problem i slutändan.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Haha !!

Kul att läsa hur ni andra resonerar, blir nog förlovning till att börja med och giftemål den dan vi båda känner att vi vill det...

Skulle gärna ha ett jättestort bröllop när vi bestämt oss men vi har inte dom pengarna över just nu och ta ett lån för att gifta sig det gör jag inte !

Men då förändras förutsättningarna... du vill helt enkelt gifta dig med kvinnan men vill vänta med den stora festen tills ni har råd. :tummenupp
Så fria på du, då är det lugnt. 1år är inget att hålla på men förlovar man sig så skall man gifta sig om du frågar mig. :fakta

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Förfan gift dej inte...
Finns ingen anledning att upprätthålla en traditionell religiöst påtvingad sed som bara leder till problem i slutändan.

Borgerlig vigse då?

Giftemål kan ju vara praktiskt också. Den dan vi går skilda vägar så får min fru 50% (jag lever fortfarande) eller 100% (jag är död), som jag vill ha det helt enkelt..

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Borgerlig vigse då?

Giftemål kan ju vara praktiskt också. Den dan vi går skilda vägar så får min fru 50% (jag lever fortfarande) eller 100% (jag är död), som jag vill ha det helt enkelt..

Borgerligt låter bra tycker jag, får se vad som händer. Tar förlovningen först..

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Tror inte att man kan gifta sig endast av praktiska skäl. Tror ändå att det påverkar folk att verkligen bli man och fru.
Men det är bara jag det :)

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Haha, fy fan vad alla ni moderna rebeller måste hata mig som är så otroligt stofilig. Hittade en ärbar, underbar hona(ja Dunderhonung det finns fortfarande såna), tog god tid på mig att flytta ihop(som folk verkar rusa in i efter ett par veckor), 8 år till frieri (efter att både ha hört med hennes far och langat fram en fet diamantring), storslaget bröllop ett halvår senare, sedan börja prata göra barn.

Men, jag lägger verkligen inga moraliska aspekter på hur man gör med gift/sambo/skaffa barn osv. Faktiskt. Vi ville göra så som vi gjorde men det var absolut inte helt nödvändigt och det spelar ingen roll hur man gör så länge barnen sätts i främsta rummet. Det är helt ointressant för mig hur folk gör med sånt och det behöver inte betyda nånting. Lite skumt kan jag tycka det är med såna som varit gifta typ 4 gånger. Dåliga på att fatta beslut?

MEN... en sak jag inte kan förstå är hur man kan välja att förlova sig utan intention att gifta sig. Makes no sense och känns rätt fjortis faktiskt. :va

Hrmmhrmm DeeCati?

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Klart det går. Vi har varit förlovade i 7 eller 8 år och jag har fortfarande inte friat. Nu påtalar hon det väldigt ofta iofs men det kan du väl kanske leva med?

Som flera redan har påtalat kan du ju inte vara förlovad utan att ha friat eller om hon skulle friat till dig.

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Tror inte att man kan gifta sig endast av praktiska skäl. Tror ändå att det påverkar folk att verkligen bli man och fru.
Men det är bara jag det :)

Blev en gilla på det! :tummenupp Tror också det är något speciellt, så därför väntar jag. De som redan varit gifta en gång och skiljt sig litar jag inte riktigt på. :fakta

Så... Om jag inte friat inom typ fem år så vet den tjej jag kanske träffar på i framtiden, att hon troligtvis inte är den rätta. Men OM jag friar och hon tackar ja får hon dras med mig för resten av livet. :gnissla

Och det här kommer jag antagligen få äta upp om 20 år när jag kanske är nyskild. :lol Får hoppas på en ny SH-serverkrasch så att alla inlägg försvinner. Smått pinsamt om någon gör ett trådlyft 2030-12-23, jag är nyskild och jag får det här inlägget slängt i ansiktet på mig. :gnissla

Last edited:

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
...
Så... Om jag inte friat inom typ fem år så vet den tjej jag kanske träffar på i framtiden, att hon troligtvis inte är den rätta. Men OM jag friar och hon tackar ja får hon dras med mig för resten av livet. :gnissla
...

Precis rätt tänkt. Vissa grejor ska vara lite traditionella och gammalmodiga. Låtsasförlovningar och sånt liksom.

BoSoZoKu sätt är det riktigt manliga. Därav håller sånna förhållanden bättre också då det finns mycket investerat i de. Inget hux-flux och sisådär, utan gammalmodigt och rejält. Äkta kärlek....fan blev lite tårögd av hans inlägg... :krama

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC