Förlova sig utan att gifta sig ??

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Precis rätt tänkt. Vissa grejor ska vara lite traditionella och gammalmodiga. Låtsasförlovningar och sånt liksom.

BoSoZoKu sätt är det riktigt manliga. Därav håller sånna förhållanden bättre också då det finns mycket investerat i de. Inget hux-flux och sisådär, utan gammalmodigt och rejält. Äkta kärlek....fan blev lite tårögd av hans inlägg... :krama

Jo, fast så gammalmodig som han är, att börja prata om ärbara kvinnor? Nja... Det är redan så svårt att hitta rätt att jag inte kan begränsa mig till endast "ärbara" kvinnor. :gnissla Bara hon vill vara min och per automatik alltid sätter mig i första rum när det gäller så nöjer jag mig och bryr mig inte så mycket om hennes tidigare leverne.

Sammanfattning: Kvinnan jag kanske någon gång kommer gifta mig med måste inte vara oskuld. :tuttar

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Ja vet, är inte helt stolt över mina tankegångar...

Nej, så menar jag inte utan för mig är ett giftermål ett bevis för att nu är det allvar, och jag tycker att en förlovning betyder samma sak. Förlovad blir man efter frieri, i min bok iaf, och det innebär att man ska gifta sig inom en inte allt för avlägsen framtid. Sen om det råkar dröja ett par år till är väl inte hela världen. Därför ser jag en förlovning som en allvarlig sak bara, men som sagt det är ju i min värld.

Bytte ringar med en wt-flickvän jag hade för många år sen. Var typ 19 och 17. Efter en jävla massa tjat. Tog av den ett par dagar senare. Det var ju bara nån löjlig ploj så jag blev förbannad. Skulle aldrig gift mig med henne naturligtvis. Snygg men dum. Jättefet mamma. Gillade att tvätta bilar iofs, så det var ju bra. I hotpants, hehe.

BoSoZoKu sätt är det riktigt manliga. Därav håller sånna förhållanden bättre också då det finns mycket investerat i de. Inget hux-flux och sisådär, utan gammalmodigt och rejält. Äkta kärlek....fan blev lite tårögd av hans inlägg... :krama

:D Ja, det är gött! Tack.

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Det handlar väl inte om att vara kristen över huvud taget. Det är bara det att folk tror att en "förlovning" är samma sak som en Facebook-status. Nu är vi förlovade liksom...bara sådär.

Ska man förlova sig så får man åtminstone veta vad det är för något. När du frågan din flicka om hon vill gifta sig med dig (eller hon frågar dig) och svaret är ett JA så är ni nu förlovade. Man kan inte bara vara förlovad för skojs skull då detta inte ingår i förlovningens betydelse.

Som jag sa innan. Du kan inte heller bestämma dig att jaha. Jag är gravid.
Man måste vara gravid för att vara gravid så att säga. Och det betyder automatiskt att om man inte friat så är man INTE förlovad. Man är bara ihop. Frågat chansen...eller uttryck det som du vill :D

Fan vad kass du är :D

Pelle skrev:
Hahaha, skarpt där. Man är kristen tönt om man gifter sig inom ett år säger han som gärna använder det kristna töntiga begreppet förlovad.

Ska jag hjälpa herrn ur klaveret?

Vad i helsike snackar du om :va Vad är kristet med en förlovning? You lost me. Men du är ännu kassare :rofl

BoSoZoKu skrev:
Hrmmhrmm DeeCati?

Vad? Jag har intentioner att gifta mig så jag förstår inte problemet. Jag hade däremot inga planer på att gifta mig inom 1 år bara för att traditionen säger så. Det är inte jag som är en fjortis, ta det med de sorgliga figurerna som huserar i tråden istället.

Vi förlovade oss efter 2-3 år och snackade om giftermål men eftersom jag inte ville ha barn före 30 så ville jag knappast gifta mig då heller.
Barn kom lite tidigare då ekonomin var bättre än väntat före uppnådd ålder men giftermål har jag ingen brådska med ändå då min sambo dels inte har slagit bort tanken på ett kyrkligt bröllop och jag känner att jag hellre slänger ut 100k på att renovera huset för tillfället.

Varför tog jag mig tid att skriva här när jag kunde ha sovit ruset av mig i sängen istället :confused:

Smagatusk

Guest
Klart det går. Vi har varit förlovade i 7 eller 8 år och jag har fortfarande inte friat. Nu påtalar hon det väldigt ofta iofs men det kan du väl kanske leva med?
Vi är fortfarande oense om vart giftermål ska ta plats då jag vägrar sätta min fot i kyrkan och hon prompt vill ha det där. Så jag kommer inte gifta mig. :banana

Vem är det som säger att man måste gifta sig inom 1 år för övrigt? Det där är väl bara katolskt skitsnack som allt annat?

Mjaaaanuuuu plussade jag dig där, enbart för kyrkbiten.
Jag är ju fortfarande oense om ungar med min hona just av den anledningen att hon vill ha ett traditionellt dop i kyrkan. Och det går helt enkelt inte för sig!

Dop i brunnen i trädgår´n á la river Styxx är min grej. Fram till dess att hon håller med mig simmar mina killar i cirklar.

Sensmoralen således? Man klargör sån´t INNAN! :fatta!

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Mjaaaanuuuu plussade jag dig där, enbart för kyrkbiten.
Jag är ju fortfarande oense om ungar med min hona just av den anledningen att hon vill ha ett traditionellt dop i kyrkan. Och det går helt enkelt inte för sig!

Dop i brunnen i trädgår´n á la river Styxx är min grej. Fram till dess att hon håller med mig simmar mina killar i cirklar.

Sensmoralen således? Man klargör sån´t INNAN! :fatta!

Men för helvete människa! Du döper inte ungjäveln, fattar du det :mad: Du tvingar alltså in ungen i den kyrkliga traditionen utan hans godtycke, du hör ju själv hur det låter :brinnerup

Då min kära sambo är kristen och har kristna föräldrar (ingen av dem går i kyrkan eller så, inte sektliknande kristna) så var det ju en självklarhet för henne att ungen skulle döpas :huvet
Som tur är så har ungen mig som farsa så ett dop förbjöds och vill ungen döpa sig senare i livet får hon göra det, dock utan min "välsignelse".

Nej, ge fan i att döpa ungar till höger och vänster, det är tamefan ljusår värre än att bara förlova sig utan att gifta sig. Och det är kristet :mad:

billigare med bara förlovningsringen om inte annat.. waddap?

Bara en sån grej, man lär ju inte gifta sig innan man har råd med ringen. Nu var våra förlovningsringar inte billiga heller men en diamantring går ju lös på en mindre begagnad bil :näsblod

Last edited:

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Vad i helsike snackar du om :va Vad är kristet med en förlovning? You lost me. Men du är ännu kassare :rofl

Ja vad tror du begreppet förlovning kommer ifrån?

BoSoZoKu är rätt ute i tråden, riktiga män har hustru och jönsar inte runt och presenterar sin dam som "sambon" längre än nödvändigt.

Givetvis anhåller man om hennes hand hos fadern innan.

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Nu är vi iallafall förlovade, båda två är inställda på att vänta ett par år med vigseln, blir nog borgerligt. Sen får vi se om det blir stor fest eller en liten bara för dom närmsta.

Tack för era mer eller mindre seriösa inlägg, jag hade bestämt mig innan men alltid kul att se hur andra resonerar :)

God Jul !!!

Smagatusk

Guest
Men för helvete människa! Du döper inte ungjäveln, fattar du det :mad: Du tvingar alltså in ungen i den kyrkliga traditionen utan hans godtycke, du hör ju själv hur det låter :brinnerup

Då min kära sambo är kristen och har kristna föräldrar (ingen av dem går i kyrkan eller så, inte sektliknande kristna) så var det ju en självklarhet för henne att ungen skulle döpas :huvet
Som tur är så har ungen mig som farsa så ett dop förbjöds och vill ungen döpa sig senare i livet får hon göra det, dock utan min "välsignelse".

Nej, ge fan i att döpa ungar till höger och vänster, det är tamefan ljusår värre än att bara förlova sig utan att gifta sig. Och det är kristet :mad:

Bara en sån grej, man lär ju inte gifta sig innan man har råd med ringen. Nu var våra förlovningsringar inte billiga heller men en diamantring går ju lös på en mindre begagnad bil :näsblod

Förlåt, jag var lite oklar. Ungen ska endast namnges, dvs INGEN ramsa om den helige andes namn. Så.

Richthofen

_-//Richthofen\\-_
Gick med
18 Jan 2009
Hoj
Yamaha MT09 2021
Nu är vi iallafall förlovade, båda två är inställda på att vänta ett par år med vigseln, blir nog borgerligt. Sen får vi se om det blir stor fest eller en liten bara för dom närmsta.

Tack för era mer eller mindre seriösa inlägg, jag hade bestämt mig innan men alltid kul att se hur andra resonerar :)

God Jul !!!

Kul att du nämner "vi" när det ska vara "hon bestämmer" :tuttar

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Grattis till förlovningen. Vi förväntar oss alla att bli bjudna till bröllopet. Och med tanke på att ni inte hade råd med det så slänger alla på Sporthoj.com in vars 10 spänn så får ni ihop ett par miljoner till en liten fest ;)

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Hoj
ett par trestycken...
Har ni inte ett seriöst förhållande eller vad är det frågan om?
Det väl klart att ni ska gifta er!

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Grattis till förlovningen. Vi förväntar oss alla att bli bjudna till bröllopet. Och med tanke på att ni inte hade råd med det så slänger alla på Sporthoj.com in vars 10 spänn så får ni ihop ett par miljoner till en liten fest ;)

Taget :tummenupp:tummenupp:banana:banana

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
Honda
Trodde inte att uttrycket "Skall vi förlova oss" fanns?
"Vill du bli min fru/make"->"Ja"=förlovad-Bröllop, har jag alltid trott att skall vara.
Om man skall vara riktigt "by the book", så är väl endast kvinnan förlovad? Me like!:tuttar
Vad kallas det då, innan "förlovningen" trätt i kraft? Förförlovad, chansfrågad? Några andra förslag?

SheDevil79

Time Out
Gick med
15 Nov 2008
Hoj
FZ8-N 2011 Yamaha så klart.....
Jag och min sambo förlovade oss nu på lilljulafton och kommer förhoppningsvis att gifta oss inom 2 år, planen är så iaf:) Sen tycker jag att det är mer big deal att skaffa barn än att gifta sig så här blir det bröllop innan vi skaffar barn.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...