wonderwizard
Tjuvjägare
Så om vi nu vänder på steken...
Om min farsa nu lånar hojen sporadiskt lite då och då, och skulle ha oturen att vurpa nu när jag står som ägare, så menar ni på fullaste allvar att FB skulle neka mig försäkring???
Just för att han inte står som huvudsaklig brukare? eller är den delen helt som bortblåst bara för att någon äldre skulle smälla en MC?![]()
har du folksams året runt / 30+ försäkring som jag har, så får du inte ut ett skit på vagnskada (alla kan bruka hojen & få ersättning vid personskada)
i mina villkår, står det klart & tydligt att alla ÖVER 30 år OCH är FOLBOKFÖRDA på min adress för köra min hoj, dvs min sambo på 25 år för inte köra den, min pappa på 64 år för inte köra den. då gäller inte vagnskada
för övrigt känner jag 2 personer som blivit utan ersättning vid stöld
en tjej som skrev sin gsx 750 -01 på sin mamma & hojen blev stulen = skenförsäkrad & nekad ersättning (iofs så hittade jag hojen senare, hon fick tillbaka en del av den + killen som stal den åkte dit)
en kille som köpte min lavaröda R1 -05 för 69 tusen för några år sedan, skrev den på sin styvfar & hojen blev stulen efter 18 dagar i hans ägo. försäkringsbolaget ringde till & med mig & frågade ut mig = sluta med att dom nekade han ersättning