Tror du begår misstaget att tillskriva kollektivet SH åsikter. Ja, det finns en massa människor här som verkar tycka att svartjobb är ok. Ja, det finns en massa människor här som verkar tycka att skenförsäkring inte är ok. Det innebär dock inte någon dubbelmoral om det inte är så att samma människor ger uttryck för båda åsikterna, och även om det säkert finns några sådana också (konstigt vore väl annars med 30000 medlemmar) så finns inget som tyder på att det skulle vara tillnärmelsevis så vanligt som vissa som ständigt skriker dubbelmoral verkar tro.
Nej och jo. Å andra sidan har du ju inte funnits här så länge.
Att en jämförelse är enkel gör den inte relevant. Se ovan.
Men den är relevent.
Passade en kompis ungar så sent som i förrgår när de var på föräldramöte. Vet inte hur du brukar behandla dina vänner, men jag tog givetvis inte betalt för det.
Ne jag tar inte betalt av kompisar. Det skulle vara pinsamt... men för att göra en enkel jämförelse. Det kanske sitter tuggummi i myntinkastet?
Jag gör ett nytt försök...
Säg att du har en son/dotter på 14 år. Din granne ska ut och göra stan osäker och frågar om din son/dotter kan vara barnvakt under kvällen. För det bjuder hon på lite mat och ger honom/henne lite fickpengar. Självklart blir han/hon jätteglad över att få lite fickpengar, men då kommer pappa och säger; -app app app, nu tar vi det lite lugnt här. Det där är inte ok!
Nu kanske du svarar att min son/dotter tjänar inte mer än x antal kronor per år och får således friskriva sig från skatten. Det var visst tuggummi hela vägen ner...