ja, det här med försäkringar är klurigt, jag tror man måste ha en normal intelligens för att hantera problemet![]()
1. Bli medlem i SMC.
2. Gå sporthojskurs hos SMC.
3. Teckna försäkring hos Folksam.
Man tjänar REJÄLT på det!
du glömde bilden...
De ni pratar med när ni ringer in är säljare, de skiter fullständigt i vilken historia ni drar.
När ni sedan smäller farmors hoj och vill ha ut för moppen, det är då problemen troligtvis kommer.
Hur blir det da om farsgubben staller sig som delagare pa hojjen? Gjorde sa for ett par ar sedan pa en bil jag kopte ny fran fabrik, vi bada stod som agare och han tecknade forsakringen. Bor ju funka lika dant i detta fallet.
Akte dit for fortkorning av polisen och de sa inget om agaruppgifterna, sa det va gront fran deras sida.
Bara en tanke som man kan ''bolla'' med.
Men detdär va ju jävligt intressant ändå! Kan man läsa mer om det nånstans?
Vet du när denna lag kommer igenom...?
Jag köpte mig en hoj och försäkrade den, jag flytta till en storstad och dom ville ha 22000/året!!! för att byta bolag skrev jag över hojjen på annan person och försäkringen blev uppsagd. När jag ringer till nästa bolag som vill ha 8000/året och ska försäkra fråga jag om det va ok om jag stod på försäkringen fast en annan person stod på hojjen? Vilket inte va några som helst problem då hojjen skulle skrivas över på mig på en gång. Men vilken nit!!
Fick en räkning på 3800:- från Trafikförsäkringsbolaget som då sa att hojjen hade varit oförsäkrad...(vilket inte känns så jäkla kul då jag åkte på hojjen) + att man inte kunde göra så, en står skriven på hojjen och en annan på försäkringen, samma person måste vara skriven på fordonet och försäkringen. (enl Trafikförsäkringsbolaget)
De ni pratar med när ni ringer in är säljare, de skiter fullständigt i vilken historia ni drar.
När ni sedan smäller farmors hoj och vill ha ut för moppen, det är då problemen troligtvis kommer.
Äger man den ihop så är det ju helt klart klurigt för Försäkringsbolagen, och i ett sånt läge kan jag inte tänka mig att det skulle spela nån roll vem av ägarna som den står på.
1. Bli medlem i SMC.
2. Gå sporthojskurs hos SMC.
3. Teckna försäkring hos Folksam.
Man tjänar REJÄLT på det!
Ett annat kanontips, som någon redan sagt, är att gå SMC-kursen (avancerad). Då tjänar du REJÄLT mkt pengar.
Som jämförelse kan jag skriva vad min försäkring i dagsläget kostar:
3100kr / månad (med personalrabatt i folksam)
Hade jag gått SMC-utbildningen (vilket jag ska göra) hade det kostat mig endast 1200kr / mån, och då hade dessutom självrisken för vagnskadan endast vart 3000 kr (isf för 6000).
Hej.
Tankte ta och kopa en sporthoj till sommarn, ar 25 och bor i sthlm. For mig skulle det kosta runda slangar 45000 om aret. Da va min tanke, farsan min har bagekort och bor pa landet, kolla upp vad han skulle fa betala, hela 5000 aret pa helforsakring.
Da va det en 24+ forsakring, fragan ar da, da kan jag vall forsakra den pa honom och ''lana'' den av honom over sommarn?
Kan du förklara hur du äger ett fordon ihop... för mig veterligen kan ett fordon bara vara registrerat på en person och inte flera... och den kan bara vara försäkrad på en person och inte flera. Om dessa två poster inte överrensstämmer med den huvudsaklige brukaren av fordonet så kommer med största sannolikhet att dra öronen åt sig.
Antingen har man råd att betala försäkringen eller så får man ägna sig åt en annan hobby. E trött på alla som myglar, vilket gör att ärliga personer får betala mer![]()
Gör man verkligen det? Killen är 25 & ska köpa sporthoj som kostar 45k att försäkra. Det luktar en nyare litermaskin. Ring Folksam & fråga vad det kostar när den blir stulen alt. när han slängt den i skogen/ett räcke i 140km/h.. Då var den inte så billig längre.
Gör om, gör rätt..![]()
Ja...jag och min sambo "äger" bilen ihop....
Men när det gäller en sporthojar som ägs av äldra människor, MEN brukas till ofta hela delen av en ung kille så är det inte så svårt för F-bolagen att klura ut det vid en ev. olycka...
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!