Försäkringsbolag på mässan?

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Kungsängen
Hoj
KTM 690 Duke -10
När jag var på 2 hjul lämnade jag mitt namn och nummer till nåt nytt försäkringsbolag tror de hette "Svemo" men vet inte. I alla fall ringde de idag om lämna en sjukt bra offert på min hoj. Nu har jag i och för sig en av marknadens billigaste hojar att försäkra. Betalar hos bilsport-Mc 2753:- /år hel/hel de erbjöd mig 1722:-/år hel/hel :banana

Så leta upp dem och kolla vad de erbjuder.

Nu kanske man ska köpa en riktig sporthoj.

//Dafe
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Tror inte att dom hette svemo, kolla gärna upp vilka det var.
 

Flod

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2009
Ort
Umeå
Hoj
Moto Guzzi 850 '77, Hornet 600 '06
http://www.svedea.se/

edit: Var tvungen att kolla upp deras premier. De var 1000 spänn billigare än Bilsport&MC med samma vettiga självrisker, samt 700 spänn billigare än IF. Detta är hel/hel för min Honda. Känns helt ok :krama
 
Last edited:

StiFf

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki Gsxr 750 k2
När jag ringde så ville dom inte ens försäkra sporthojar om ägaren var under 30 :/
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Jag har skickat in offerförfrågan på min R1:a.
Återkommer när jag fått svar. Jag fyller 31 om 2 mån och bor i Sthlm.
 

Flod

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2009
Ort
Umeå
Hoj
Moto Guzzi 850 '77, Hornet 600 '06
Och härmed vill jag tacka försäkringsbolagen för att förgylla året jag fyller 30. Istället för en kris blir det ju kalas :D
 

spixer

spiff
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Skåne
Hoj
yzf 1000R och FZR1000
http://www.svedea.se/

edit: Var tvungen att kolla upp deras premier. De var 1000 spänn billigare än Bilsport&MC med samma vettiga självrisker, samt 700 spänn billigare än IF. Detta är hel/hel för min Honda. Känns helt ok :krama

De tar inga sport eller sporttouringhojar på 1000 kubik, frågade inte hur små de måste vara för att de skulle vara intressant :D
 

Ludvig72

Ludvig72
Gick med
24 Aug 2010
Ort
Haverdal, Halmstad
Hoj
Honda CRF450R
Ringde idag och kollade på min. Ducati SS800 2 900 kr hel/hel (är 39 år). Bilsport & MC vill ha 3 800 kr (3 500 om man är med i Ducatiklubben) för motsvarande. Får väl anses billigt om man har kåpor på sin hoj.
 

Tivook

Ny medlem
Gick med
17 May 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Svart FZ1-S
Yamaha FZ1-S 2007 års modell.

4077:- för helförsäkring inkl SMC rabatt och då får alla i familjen köra MC'n.

Bilsport mc ska ha 12500 för samma försäkring.

Mvh
 
Last edited:

Alex76

Tutankhamun Fästing
Gick med
2 Oct 2007
Ort
Mariefred
Hoj
Aprilia Dorsoduro 750 -10
Jag har precis bytt från Bilsport & MC till Svedea. Prismässigt vart det bara några hundralappar billigare, men vagnskadesjälvrisken sjönk från 10 000kr till 2500kr vilket är riktigt skönt om man (Gud förbjude) lägger hojen...
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Någon som har erfarenhet av skadehantering med det här bolaget? Låga premier i all ära men man vill ju inte ha strul när det väl händer något. Skiljer det bara en femhundring per år så stannar jag hellre kvar hos bilsport där jag vet att man blir bra omhändertagen än att chansar.
 

anze

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2009
Ort
Sundsvall.
Hoj
japp
Yamaha Fzs600 -2002 hel försäkring 2774:-/år
Bilsport MC tar 3800:- för samma.

9% rabatt om man är medlem i SMC.

Men har samma fundering sin nån tidigare, hur bra är dom då nåt händer.
Är ju ett helt nytt bolag som startade i år enligt kvinnan jag pratade med.

Honda Fireblade 929 tog dom inte, eller erbjöd trafikförs för en bit över 20000:-
 

Ludvig72

Ludvig72
Gick med
24 Aug 2010
Ort
Haverdal, Halmstad
Hoj
Honda CRF450R
Det är folk från Bilsport & MC som startat upp Svedea, så själva skaderegleringen och rutiner kring detta är det nog inga bekymmer med. Försäkringsbolaget som står risken är Inter Hannover, och de är ett av de större försäkringsbolagen ute i Europa. Känns ganska safe att teckna hos dem. Däremot vet man ju inte vad som händer med premien nästa är när det är dags att förlänga.
 

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
Som försäkringstjänsteman blev jag naturligtvis nyfiken på detta nya bolag. Bad dem om en offert. Idag kom den:

26 500 kr/år... på endast trafikförsäkring på min R1a 2002a... :D

(31 år och bor i SKOGEN)

Verkar ju för övrigt vara ett väldigt... hmm ja... ostabilt företag utan fungerande system då de inte ens har en offertfunktion på deras hemsida, och det tog 4-5 dagar nånting för dem att få fram en premie åt mig.
 

KalleAnkan

Ny medlem
Gick med
6 May 2010
Ort
Trollhättan
Hoj
En svart & en blå & en med trampor på.
Jag har skickat in offerförfrågan på min R1:a.
Återkommer när jag fått svar. Jag fyller 31 om 2 mån och bor i Sthlm.

Ringde och hörde ang min cyckel och när hon fick fram den på datorn blev hon lite halv tvär i rösten:6surkart
- Nja jag ser att det är en sån där Yamaha r1 då blir det ÖVER 20K PÅ BARA TRAFIK!:galen och du kan inte få mer än trafik på den motorcykeln
-Ehh ok då är det nog ingen ide... tack för uppgifterna iaf..
Tilläggas skall att jag är snart 35:rolleyes: har garage, kör med "riktiga" kläder ja allt det där som kan tyckas vara till fördel men nope +20k för bara trafik.
 

Alex76

Tutankhamun Fästing
Gick med
2 Oct 2007
Ort
Mariefred
Hoj
Aprilia Dorsoduro 750 -10
Med Hannover Re i botten känner jag mig trygg beträffande försäkringsbolagets kapacitet. Personalen är ju som Ludvig72 nämner ovan folk från Bilsport & MC, så en flytt mellan dessa bolag kändes ju inte som ett större risktagande om man ser till personalens kvalifikationer. Men, det är inte förrän vid skada som deras sanna jag visar sig... :rolleyes:
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Yamaha FZ1-S 2007 års modell.

4077:- inkl SMC rabatt och då får alla i familjen köra MC'n.

Mvh

Grattis.

Du betalar mindre för en helförsäkring än vad Folksam vill ha för min hoj även om den står avställd och garageförsäkrad ett år. :huvet

Börjar kännas som att det är dags att lägga ner det här med sporthoj för gatbruk och skaffa nåt annat helt enkelt..
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top