Umiss skrev:
2539841 Tycker jag får lite splittrade tips nu
Den ena säger att man bör komma upp i 160 innan man verkligen slutar accelerera pga luftmotståndet medans andra säger att att det ska gå i 90 km/h oxå?
Det är precis lika genomförbart att köra på bakhjulet från Skåne till Norrland i 60 som i 160 (eller fortare) att hålla en jämn hastighet på ett hjul är i grund och botten inte annorlunda än på två hjul, däremot ökar givetvis utmaningen med vindmotstånd, kastvindar osv vilken hastighet du håller på bakhjulet har först och främst att göra med förhållanden runt omkring, men har även med hojen att göra, olika hojar har olika effekt&varvtalskurva... Att sen sätta ner i 130 eller inte... du kan faktist med lite övning minska hastigheten något utan att sätta ner och sedan glida ner mjuk och kontrollerat...
Teoretiskt kan du åka obegränsad längd på bakhjulet i 30-40 Km/h med bra nog balans...
Dock får jag säga att du valt fel hoj för bakhjulsåka om du behöver använda kopplingen
... att gasa upp går bra i princip oberoenda av växel när man har lite vrid...
Min hoj hade inga större problem med powerwheelies på 3'an... jag hade dock...
jag skulle inte bli alltför förvånad om jag kan få upp den även i 4'an utan koppling, kanske även efter det... men jag har överhuvud taget inga planer på att testa...