Förslag hur antalet våldtäkter ska minska:

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Silwer skrev:
Hörrö om bara DOM (TM) ger oss en bana så är ju allt löst.
Precis, då skulle alla dessa utlänningar(som är svenska medborgare) va ute o skrapa knän istället för att våldta!!
 

Zita

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2005
Ort
Västerås
Hoj
cbr 600f -97
Jag blir mörkrädd när jag läser många av inläggen här, hur tänker folk egentligen? Jag orkar inte ens komentera.

Ska bara säga att jag håller med korvgubben i det mesta! :tummenupp
 
Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Pippi skrev:
Med tanke på att 85% av alla som sitter i fängelse är invandrare/utlänningar så tycker jag att sverige borde skicka hem alla som begår ett brott i sverige, oavsett vilket brott så kan dom dömmas i sina hemländer. Då kommer vi garanterat få ner brotten. Vad skulle ni välja på? En avhuggen arm för bilstöld eller sitta i svenskt fängelse, få betalt, god mat och dessutom jobba(stimuleras) i typ 3 månader?

Begår man ett brott bör man bli bestraffad tycker jag. Inte ompysslad! Titta på Juha Valjakkala, numera Nikita Joakim Fouganthine. Varför tror ni att han begick mord i sverige efter att han hade rymt från finland. Han kämpade allt vad han kunde för att bli dömd i sverige i stället för i finland. Varför? Jo, i finland sitter du i fängelse, livstid ÄR livstid. Inte 14 år som i sverige. Han skulle få god mat och få träna på gym, kolla tv. Kanske tom om han hade nått intresse typ teater eller så så skulle han kunna få ha det som hobby. Det vet vi nog allihopa hur det där med teater slutade i Malexander... :kocko

Visst begår svenskar brott också. Döm dom då i våra fängelser, det är ju våran skylldighet att redan i skolålder undervisa i vad som är rätt och fel. Så oavsett om en svensk begår ett brott utomlands så får den sitta i svenskt fängelse.

Jag kan bara tänka mig hur många miljarder som går åt till dessa 85% som skickas vidare till mor o far mormor o morfar osv... Dessa miljarder skulle kunna stanna i sverige, bygga en bana åt SH, :yoparty se till att få fler lärare på färre elever, se till att föräldrar kan uppfostra sina barn fler än 2-3 timmar/dag. med andra ord att en förälder skulle ha RÅD att jobba 75% eller så.

Så nu har jag fått det sagt! Och ja, jag är rädd att gå ute själv när det är mörkt, Vem kan man lita på i dagens samhälle??? Bort med Göran Persson!

Bästa jag hört idag!
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
2fast4hjo skrev:
Undrar hur den nya regeln ang att det inte finns tjejtaxitaxa längre har fallit ut..fler tjejer som går ensama hem istället :va synd om detta skulle ha ökat våldtäkterna :(
Jag vet att hos Taxi Göteborg tog manbort tjejtaxan och ersatte den med Solotaxa.

Helt klart ett bra initiativ. Varför ska fyra tjejer åka billigare tillsammans än en ensam kille?
Tjejer i sällskap är väl inte (vad jag vet) nåt hot för våldtäkt väl?

Tror och hoppas att andra taxibolag som tidigare hade tjejtaxi har gjort likadant.

Sent svar jag vet, men så här är det iaf. hos taxi gbg.

//Mark
 

Dr.Bike

Guest
Silwer skrev:
Enns och mesta tror jag du menar.

Kanske ni båda menar: Ens? :pannkyss

Stavningskontrollen


Tillägg: Dessvärre korvgubbe.... är vissa av Pippis siffror korrekkta.
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Silwer skrev:
Enns och mesta tror jag du menar.
Enns? :va

Yo Pippi:

Livstid är livstid i Sverige numera också, i vissa fall. Det finns åtminstone en som suttit för mord i över 20 år.

korvgubbe skrev:
Ja, med den fantasin och de hjärnspökena hade nog jag med varit livrädd för att ens kliva ur sängen! :rolleyes: :skrämd

Var det åsikterna eller faktauppgifterna det var fel på denna gång?
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Markus skrev:
Var det åsikterna eller faktauppgifterna det var fel på denna gång?

Skulle nog säga att det ena gett det andra...

Dr.Bike skrev:
..är vissa av Pippis siffror korrekkta.

Jo, även en blind höna hittar ett korn ibland men den totalsumman av det där resonemanget hade nog fått mig att gömma mig under kudden om det existerat i mitt huvud...
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Mark skrev:
Jag vet att hos Taxi Göteborg tog manbort tjejtaxan och ersatte den med Solotaxa.

Helt klart ett bra initiativ. Varför ska fyra tjejer åka billigare tillsammans än en ensam kille?
Tjejer i sällskap är väl inte (vad jag vet) nåt hot för våldtäkt väl?

Tror och hoppas att andra taxibolag som tidigare hade tjejtaxi har gjort likadant.

Sent svar jag vet, men så här är det iaf. hos taxi gbg.

//Mark

Solotaxi låter vettigt :tummenupp Tjejer i grupp kan knäcka vilken kille som helst :hihi
 

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
SV 650
Öhh

Pippi skrev:
Med tanke på att 85% av alla som sitter i fängelse är invandrare/utlänningar så tycker jag att sverige borde skicka hem alla som begår ett brott i sverige, oavsett vilket brott så kan dom dömmas i sina hemländer.

Begår man ett brott bör man bli bestraffad tycker jag.

Så nu har jag fått det sagt! Och ja, jag är rädd att gå ute själv när det är mörkt, Vem kan man lita på i dagens samhälle??? Bort med Göran Persson!

Intressant att du skriver att 85% i Svenska fängelse är invandrare. Enligt kriminalvårdsstyrelsen statistik (2003) var 74 % av de intagna på landets fängels Svenska medborgare. 6% var nordiska medborgare.
http://www.kvv.se/templates/KVV_InfopageGeneral____2969.aspx

Har du varit på ett fängelse eller ens i närheten av ett? Känner du någon som suttit i fängelse. Jag tror inte det för de jag känner som suttit inne känner inte alls igen din beskrivning av fängelsemiljön.

Hur jävla kul är det att inte själv få välja när och vad man vill göra på sina kvällar. Att tvingas in på sitt rum 10 på kvällen och sen släppas ut 7 på morgonen. Behöver du gå på dass måste du ringa på en klocka och hoppas att en vakt orkar komma och öppna dörren till dig. Alla fängelse har inte toa på rummen om du tror det, de har inte ens TV på rummen.
Att sitta hela dagarna och klistra frimärken eller vika lådor tillhör inte mina drömsysselsättningar. Tro inte att fångarna tjänar storkovan när de sitter innne heller år 2003 tjänade de 10 kronor 11 öre i timman i medeltal. Det kan man inte ens få en Polsk snickare att arbeta för.

Nä jag går hellre till mitt jobb varje dag och gör vad tusan jag vill på kvällarna.

För mig hade det varit straff nog att inte få ha min FRIHET utan tvingas låta andra besluta om min tid.

Du frågar vem man kan lita på?
Ja inte litar jag på dig eftersom du inte riktigt verkar insatt i det du skriver.
 
Last edited:

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
2fast4hjo skrev:
Jag bär det vita bandet :7peta gör ni

Nä men jag håller med om vad det står för.

Det är väldigt många förslag... jag tycker att mer eller mindre alla är kassa.
Varför? jo för att man SKA inte behöva(tjejer) polisbeskydd när man ska hem efter krogen eller liknande.

Ändra istället så straffet blir "för mycket"

Tex operera in en sak som varjegång "den reser" sig så får "man" 10000volt i pungen.. :brinnerup
 

Dr.Bike

Guest
Kanske Pippi menade: 85% med invandrarbakgrund?

Och vaddå 74% var svenska medborgare? Det är ju helt klart att de flesta invandrare har svenskt medborgarskap och iom det är svenskar.
Det intressanta i er matematik är väl: Vad var de övriga 20%:en ??

Och isf om dessa 20% är "utländska medborgare" varinom det givetvis finns massor med grupperingar, (alltifrån turister till asylsökanden), då är frågan: Utgördå DENNA grupp 20% av Sveriges befolkning?

Troligen inte, och därmed skulle m.a.o den något luddigt definierade gruppen "utlänningar" vara överrepresenterade.
Lägger man sedan till de som antagligen Pippi menade i första andetaget, d.v.s svenskar, men med invandrarbakgrund och antar att DE i sin tur utgör ett tvärsnitt av sveriges hela population så borde ju denna grupp vara ca 20 % (gissningsvis)

Sammantaget har vi då 40% kriminella i fängelserna med någon form av invandrarbakgrund.
Är då DET i sig representativt för ett tvärsnitt av befolkningen?
Troligen inte. (Om inte sverige till 40% består av invandrare.)

V.s.b
 
Last edited:

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
Fluffig skrev:
Tro inte att fångarna tjänar storkovan när de sitter innne heller år 2003 tjänade de 10 kronor 11 öre i timman i medeltal. .

E inte de för mycket redan där?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Fluffig skrev:
Har du varit på ett fängelse eller ens i närheten av ett? Känner du någon som suttit i fängelse. Jag tror inte det för de jag känner som suttit inne känner inte alls igen din beskrivning av fängelsemiljön.

Vet du att en del väljer fängelse istället för boja när tillfället ges? Det kan i och för sig säga en hel del om hur jävligt en del har det ute, men också hur bra en del har det inne.
 

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
SV 650
Stoppa våldtäkter

Jag tycker vi ska börja utbilda både klillar och tjejer om sunt förnuft och empati.

Killar från ALLA kulturer ska lära sig vad nej och "jag vill inte" betyder och att det inte alls är coolt att ha våldtagit någon. Alla bör visa att vi andra INTE accepterar den typen av snack. Sen ska föräldrar börja ifrågasätta vad deras barn gör och vilka tider de är ute och roar sig.

Tjejer (och killar) ska INTE följa med okända killar hem eller bli så berusade att de inte vet vad de gör. Undvik att gå där det inte finna andra människor och ta för allt i världen inte svarttaxi hem från krogen.

Nu kommer någon att hävda att man ska kunna gå naken genom parken mitt i natten utan att bli överfallen och att det är inte offrets fel att de blir överfallna. Nej, men det är inte det jag skriver heller utan att vi ska UNDVIKA farliga situationer.

Man ska kunna köra på en huvudled utan att någon kör ut framför en kan vi det? Det är mycket man borde kunna göra men inte bör göra för att skydda sig.

Sen ska våldtäktsmän och andra brottslingar ha adekvat vård så att de lär sig tänka lite annorlunda mot vad de gör under och före en våldtäkt.
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Zita skrev:
Tackar.. Stavning är inte min starka sida :tungan

Inte Silwers heller, så det är ok.


@pippi, det finns jättmånga finfina trådar som tar upp dina farhågor och funderingar. Några till och med med underbyggda siffror (ett flertal av benranglets inlägg bla.)
 

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
SV 650
Inte så underligt

Markus skrev:
Vet du att en del väljer fängelse istället för boja när tillfället ges? Det kan i och för sig säga en hel del om hur jävligt en del har det ute, men också hur bra en del har det inne.

Kraven på en som har fotboja är rätt hårda och om de väljer fängelse så hoppas de kanske komma ifrån de "vänner" som de annars umgås med.

Bor man i en etta i en betongförort så är det troligtvis betydligt mysiga på fängelset än hemma i lägenheten varje kväll. På fängelset kan de i alla fall prata med vakterna.
 

skerfe

Blåbärspaj
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Sv 650
Ganska mycket märkliga åsikter här.

Oavsett om poängen med alla band är att skylta med att man är duktig eller inte så medför de att andra också vill vara duktiga och köper bandet --> mer pengar.

Tvångskastrering kan ni glömma. Det leder till nämnligen till överdriven aggression på personen i fråga. Skulle du bli arg om någon högg av din k*k? :rofl

Ja! DNA testa alla svenskar. Kanonidé, verkligen! :va
Lite för mycket CSI tittande bland folket här. "Ta en hårstrå, tillsätt en vätska, stoppa in i apparat-mojängen=klart!" Hade det vart så enkelt, så visst. Verkligheten ser lite annorlunda ut.

Slutligen till någon papphatt som ansåg att att alla med utländsk härkomst skulle skickas tillbaka och låta de få armen avhuggen istället för 3 månaders svenskt fängelse. Det du säger är att invandraren ska få armen avhuggen, men om en svensk begår samma brott utomlands ska han föras till Sverige och få 3 månaders fängelse. :va :kocko

Många anser att man borde ändra "attityden" hos barn i grundskolan. Varför inte börja med jubelidioterna i detta tråd? :rofl
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top