Förslag hur antalet våldtäkter ska minska:

Dr.Bike

Guest
Seså!

Åter till trådens rubrik :mattias

:hördu Återinför kyskhetsbälte!

:hihi
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
korvgubbe skrev:
Visste väl att du sympatiserade med det Talibanska tankesättet!

"Täck kvinnorna så vi inte frestas av dem"

:rofl


Är det något muslimer lyckats med så är det att tygla sina kvinnor. :tummenupp

Säga vad man vill om självmordsbombare etc, deras kvinnor sticker fan inte upp och det ska skäggisarna ha fett med cred för. :yoparty
 

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
Har du varit på ett fängelse eller ens i närheten av ett? Känner du någon som suttit i fängelse. Jag tror inte det för de jag känner som suttit inne känner inte alls igen din beskrivning av fängelsemiljön.

Hur jävla kul är det att inte själv få välja när och vad man vill göra på sina kvällar. Att tvingas in på sitt rum 10 på kvällen och sen släppas ut 7 på morgonen. Behöver du gå på dass måste du ringa på en klocka och hoppas att en vakt orkar komma och öppna dörren till dig. Alla fängelse har inte toa på rummen om du tror det, de har inte ens TV på rummen.
Att sitta hela dagarna och klistra frimärken eller vika lådor tillhör inte mina drömsysselsättningar. Tro inte att fångarna tjänar storkovan när de sitter innne heller år 2003 tjänade de 10 kronor 11 öre i timman i medeltal. Det kan man inte ens få en Polsk snickare att arbeta för.

Nä jag går hellre till mitt jobb varje dag och gör vad tusan jag vill på kvällarna.

Självklart är det inte kul att bli av med sin frihet och bli tillsagd vad man ska göra och när, men är inte det poängen med ett fängelse??? Eller ska vi ha fängelser där brottslingarna har frihet??? :kocko

X-up skrev:
Bästa jag hört idag!


Tack! :)
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Haha va? Hon påstod väl inget annat. Hon menade ju bara på att det verkligen inte va någon dröm att sitta i fängelse, du fick det att låta som en semester.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Alltså när man sitter i fängelse är det för att skydda folk från dig, du sitter knappast där för att du varit duktig.
Det ska var ett straff och inget annat.

Många springer runt med elboja nu för tiden, verkar inte vara nån större koll, en jag vet gjorde om samma saker han skulle få sitta på kåken för med bojan, tog ett bra tag innan han blev insydd iaf, en annan var ju så dum att man trodde de hade lite koll på dem.
 

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
Slutligen till någon papphatt som ansåg att att alla med utländsk härkomst skulle skickas tillbaka och låta de få armen avhuggen istället för 3 månaders svenskt fängelse. Det du säger är att invandraren ska få armen avhuggen, men om en svensk begår samma brott utomlands ska han föras till Sverige och få 3 månaders fängelse. :va :kocko



Vad jag menar med att skicka tillbaka folk till sitt hemland om dom begår brott är:

Om straffet är så som tex en avhuggen arm så skulle man nog tänka sig för både en och två gånger innan man begår brottet. Men i sverige så är det för mesiga straff så då är det lättare att begå det här eftersom man vet att det "bara" blir fängelse.

Jag säger inte att det är roligt att sitta inne, men jag har mina aningar om varför tex bla al qaida ettablerar sina säten i sverige...
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Pippi skrev:
Med tanke på att 85% av alla som sitter i fängelse är invandrare/utlänningar så tycker jag att sverige borde skicka hem alla som begår ett brott i sverige, oavsett vilket brott så kan dom dömmas i sina hemländer. Då kommer vi garanterat få ner brotten. ad skulle ni välja på?

Begår man ett brott bör man bli bestraffad tycker jag. Inte ompysslad! Livstid ÄR livstid. Inte 14 år som i sverige. Han skulle få god mat och få träna på gym, kolla tv.
Visst begår svenskar brott också.
Intressant information men jag undrar var du har funnit dessa siffror. enligt BRÅ:s stora udnersökning från mitten av 80-talet var siffrorna att invandrare stod för 9% av befolknigen och mellan 12 och 15 % av brottsligheten. Ny undersökning ör gjord och skall presenteras under våren. Nu finns det ju en möjlighet att det är mest invandrare som åker fast förstås men det verkrar rimma lite illa med dina uppgifter. :confused:
Förra året dömdes hälften av alla invandrare som fick en dom på mer än två år dessutom till utvisning, d.v.s. ca 200 av de 400 som dömdes. Det roliga är att av de 200 som INTE fick utvisning var 77 finnar, drygt 50 norrmän och 40 danskar.

Sedan är det en myt av livsitid betyder något annat än livstid i Sverige också! Sedan ett par år är det så att du måste söka nåd för att bli utsläppt och chansen att du skall få det dem första 25 åren är minimal. Av denna anledning har antalet livstidsdömda ökat markant i våra fängelser, för ett år sedan 69 nu runt 170. Känner du dig säkrare nu??
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Pippi skrev:
... men jag har mina aningar om varför tex bla al qaida ettablerar sina säten i sverige...

Vad gör dom i Sverige skrev du? :rofl :D

Hur går det med "quote"? Du kan inte stava och kan inte skriva på ett internetforum men jävlar du vet hur världen fungerar...

Varför ska en människa från ett annat land straffas hårdare än en människa usprungligen från Sverige? Alla lika värda? Alla ska behandlas lika?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Silwer skrev:
Många springer runt med elboja nu för tiden, verkar inte vara nån större koll, en jag vet gjorde om samma saker han skulle få sitta på kåken för med bojan, tog ett bra tag innan han blev insydd iaf, en annan var ju så dum att man trodde de hade lite koll på dem.

En jag känner jobbar inom frivården sk "övervakare", han har tidigare jobbat med de som har boja. Hans historier är hårresande - hur slappa kärringarna med tjocka flätor, koftor och näbbstövlar är.

HanneZ skrev:
Varför ska en människa från ett annat land straffas hårdare än en människa usprungligen från Sverige? Alla lika värda? Alla ska behandlas lika?

Så du tycker inte man ska utvisa dömda brottslingar? Om du svarar "JA":
Tror du inte de upplever utvisningen som ett straff?
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Tja det har gjorts kontroller på hur stor del av våldsbrott som görs av invandrare respektive Svenskar på senare tid än 80-tal.
Dessutom antar jag att de i tråden menar folk med utlänsk härkomst vilket kan vara folk med svenskt medborgarskap mm.

iaf är inte de 12-15% rellevanta, det talas tyst om sånt där men jag gissar på en högre siffra, uppåt 50%.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Markus skrev:
Så du tycker inte man ska utvisa dömda brottslingar? Om du svarar "JA":
Tror du inte de upplever utvisningen som ett straff?

Va? Jo det är klart det upplever de som ett straff. Det var inte det som det handlade om. Frågan är varför man ska skicka hem någon som bott i Sverige i 25 år som heter Achmed men Peter som är 18 och därför bara bott i Sverige i 18 år inte ska skickas någonstans.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Markus skrev:
En jag känner jobbar inom frivården sk "övervakare", han har tidigare jobbat med de som har boja. Hans historier är hårresande - hur slappa kärringarna med tjocka flätor, koftor och näbbstövlar är.
Jag känner till kriminella övervakare, bla en som själv sålde anabola steorider på löpande band, han var övervakare för några osnutna knarklangare.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Silwer skrev:
Jag känner till kriminella övervakare, bla en som själv sålde anabola steorider på löpande band, han var övervakare för några osnutna knarklangare.

Låter som en kommunanställd, knappast av kriminalvården hoppas jag?

HanneZ skrev:
Va? Jo det är klart det upplever de som ett straff. Det var inte det som det handlade om. Frågan är varför man ska skicka hem någon som bott i Sverige i 25 år som heter Achmed men Peter som är 18 och därför bara bott i Sverige i 18 år inte ska skickas någonstans.

Man gör ju inte det om Achmed är svensk medborgare, vilket jag vågar påstå att alla som vistats här i 25 år är (om de vill).
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top