Förslag hur antalet våldtäkter ska minska:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Silwer skrev:
tja jag hörde iaf i media för några år sen tror jag att det var runt 50% med invandrarbakgrund som satt inne för våldsbrott.

jÄVLA RASSE SVIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:machinegu
 

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
Markus skrev:
Pratar du om den där storyn om hon som var med en massa chilenare?
I så fall så vill jag bara belysa följande två saker:

* Hon hade haft gruppsex med delar av det gänget förut
* Hon yttrade i taxin på vägen dit i sin gsm till en väninna något vulgärt om vad hon skulle hem och göra med chilenerna
* Mellan samlagen rökte hon hasch med de påstådda förövarna

Inget av ovan säger ju direkt att hon ljuger, men allt sammantaget säger att debatten var helt vansinnigt överdriven och att något inte stämmer i hennes historia. Det är min egen tolkning, det finns säkert någon kompetent yrkesman som kan upplysa mig om hur fel jag har dock.


Tyvärr är jag inte så insatt i den historien, vad jag menade att du kanske höll med om är hur många gånger ska en människa behöva säga nej för att det ska räknas som våldtäkt, 1 eller 100?
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Silwer skrev:
tja jag hörde iaf i media för några år sen tror jag att det var runt 50% med invandrarbakgrund som satt inne för våldsbrott.
För att vara tydlig så kan det mycket väl vara sant, jag vet inte, men har inte för vana att tro så mycket på det som står i massmedia... :pannkyss
Sedan är det en "sanning" inom kriminologin att alla invandrargrupper är överrepresenterade i kriminalstatistiken i jämföresle med de som är födda i landet och att det minskar med antal generationer man bott i landet.
Detta gäller alltså även för svenskar i andra länder. Vi är en kriminell kultur kan de alltså hävda! :tummenupp
Förresten kul med en tråd med lite liv och kiv i, har varit för lite av det på slutet! jag vill kasta paj!!! :banana
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Pippi skrev:
Tyvärr är jag inte så insatt i den historien, vad jag menade att du kanske höll med om är hur många gånger ska en människa behöva säga nej för att det ska räknas som våldtäkt, 1 eller 100?

Jag har ju fått lära mig att ett nej är ett kanske så om jag säger att tjejen måste säga "nej" tre ggr - är det ok? :hihi

(Naturligtvis är det en gång som gäller.)
 

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
Markus skrev:
Jag har ju fått lära mig att ett nej är ett kanske så om jag säger att tjejen måste säga tre ggr - är det ok? :hihi

(Naturligtvis är det en gång som gäller.)


Ja, de va ju bra, då e vi överens om en sak iaf :) tyvärr så verkar ju inte de riktigt fungera så bra i rättsystemet...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Pippi skrev:
Ja, de va ju bra, då e vi överens om en sak iaf :) tyvärr så verkar ju inte de riktigt fungera så bra i rättsystemet...

Jag tror vi var överens om det mesta faktiskt.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Pippi skrev:
Jag menar absolut inte att invandrare eller utlänningar är värda mindre. Vad jag menar är att det är nog lättare att begå ett brott när man vet att straffen är låga. Vad skulle ni välja på:

Våldta nån i Thailand eller i Sverige?
Sno något i Irak eller i Sverige?
Smuggla knark i Colombia eller i Sverige?

Jag tror att ni förstår poängen.

Eller som den pappa (eller va han låtsaspappa?) som sparkade ihjäl en 3,5 åring. Vad fick han för straff? Jo 3,5 år i fängelse. Är inte det aldelens för lite? Jag tycker det, för att ta en annans nyss påbörjade liv blir den stackaren frihetsberövad i 3.5 år. Åh vad jag tycker synd om honom som måste kliva upp kl 7 och vara vaken till 22...

Eller som denna

Citat- Fem års fängelse för babys död
Den 24-åriga pappa som av tingsrätten friades från anklagelserna att ha dödat sin en månad gamla dotter, fälls nu av hovrätten för västra Sverige. Det rapporterar TT.

Hovrätten dömde honom på torsdagen till fem års fängelse för grov misshandel och vållande till annans död.

Pappan åtalades för att ha dödat barnet genom att skaka det, vilket medförde blödningar i hjärnan. -slut citat

Aftonbladet 2 november

En vän till mig blev mördad med 53 knivhugg varav 13 var dödande. Vad fick mördaren? Jo 2.5 års fängelse.

Är det så här vi vill att vårat samhälle ska se ut? Jag vill inte det. Oavsett svart, vit, kines eller indian.

Eller som gruppvålvtäckterna i Tumba va det va? Hon sa inte nej tillräckligt många gånger... VAD ÄR DET???? Vad är tillräckligt många gånger? en eller 100?
Då är det väl hårdare straff du förespråkar och inte att man skall skicka hem människor med invandrarbakgrund?
 

Dr.Bike

Guest
Fluffig skrev:
Antar att det ska sitta på killarna?

Får de då med en "gör det själv" katetersats?



Haha - tankte inte pa de! Men det kanske ar modellen!!?

Och ja, det maste nog till nan kissnodighetslosning...
Fragan ar hur No2 skall losas.... Man kan ju inte :4skrika sig SA himla manga dagar... :hihi
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
bonny skrev:
För att vara tydlig så kan det mycket väl vara sant, jag vet inte, men har inte för vana att tro så mycket på det som står i massmedia... :pannkyss
Sedan är det en "sanning" inom kriminologin att alla invandrargrupper är överrepresenterade i kriminalstatistiken i jämföresle med de som är födda i landet och att det minskar med antal generationer man bott i landet.
Detta gäller alltså även för svenskar i andra länder. Vi är en kriminell kultur kan de alltså hävda! :tummenupp
Förresten kul med en tråd med lite liv och kiv i, har varit för lite av det på slutet! jag vill kasta paj!!! :banana
http://www.bra.se/extra/pod/?module...pod_show&id=403
Här står det lite, men inte så mycket som man kan önska.
 

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
HanneZ skrev:
Då är det väl hårdare straff du förespråkar och inte att man skall skicka hem människor med invandrarbakgrund?


Det också. Men jag tycker ändå att vi i sverige skall ta hand om våra och andra länder får ta hand om sina.

Markus skrev:
Jag tror vi var överens om det mesta faktiskt.


Trevligt :tummenupp
 

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Ort
Sverige...än så länge.
Hoj
trampcykel
Neanderthalaren skrev:
Jag skyltar inte med att jag är fadder eller att jag ger c:a 5 % av min lön till diverse biståndsorganisationer..

Själv ger jag bort drygt 30% av min lön till biståndorganisationer.

korvgubbe skrev:
...så du ser inte en påsättning av en 11åring som en våldtäkt om 11-åringen tar betalt först?

Barnarbete kan väl aldrig vara rätt?
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Pippi skrev:
Det också. Men jag tycker ändå att vi i sverige skall ta hand om våra och andra länder får ta hand om sina.

Det betyder i praktiken att människor som ursprungligen kommer utanför de gränser som Karl XII satte inte ska behandlas på samma sätt som alla andra. Jag är själv 1/16 del holländare. Ska du skicka mig dit om jag rånar närbutiken? Eller vart går gränsen?
 

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
HanneZ skrev:
Det betyder i praktiken att människor som ursprungligen kommer utanför de gränser som Karl XII satte inte ska behandlas på samma sätt som alla andra. Jag är själv 1/16 del holländare. Ska du skicka mig dit om jag rånar närbutiken? Eller vart går gränsen?


Svenskt medborgarskap i minst 5 år och hårdare kontroller innan folk får asyl. Nä, jag vet inte men nått åt det hållet iaf.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Pippi skrev:
Svenskt medborgarskap i minst 5 år och hårdare kontroller innan folk får asyl. Nä, jag vet inte men nått åt det hållet iaf.
Så nu ska man inte skicka hem de som bott här längre alltså? Vad är det man ska kontrollera innan de får asyl? Ska man leta efter den där kända våldtäktskromosonen som dom där utlänningarna har? Inte alla dock, en del är ju schyssta...
 

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
HanneZ skrev:
Så nu ska man inte skicka hem de som bott här längre alltså? Vad är det man ska kontrollera innan de får asyl? Ska man leta efter den där kända våldtäktskromosonen som dom där utlänningarna har? Inte alla dock, en del är ju schyssta...


Om man bott i sverige i ca 5 år så har man förhoppningsvis lärt sig lagar och regler och tänker ett steg längre.

Jag kan bara tala från egen erfarenhet och en god vän till mig som är från Libanon kom fram till mig o sa att han hatar vårat system. Han har vart i sverige i 4 år, han har gift sig med en svensk tjej och han har sen dag 1 jobbat vitt. Han har betalat skatt osv. När han sa att han borde gjort som alla andra som sitter i mindre bra förorter och går på soc och har inte någonsin haft en tanke på att betala skatt. Dom tjänar alla pengar svart osv. Det ger en liten insikt i kontrollerna av vilka som ska få asyl och vilka som inte borde få det.
Btw. Han befinner sig i Libanon nu och får inte resa in i sverige till sin fru... Nått fel på grunden i vårat politiska system är det.

Tillägg: Fredag den 4 november fick jag veta att han har fått uppehållstillstånd i Sverige. Efter att ha varit borta från sin familj i ett år så får han äntligen komma hem!

Nu får detta bli mitt sista inlägg i denna tråd för det håller på att spåra ur till något helt annat än hur man ska förebygga våldtäkter.
 
Last edited:

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Ort
Sverige...än så länge.
Hoj
trampcykel
Angående den galloperande våldsutvecklingen.

"det är inte lika fel att våldta en svensk tjej som att våldta en arabisk tjej, säger Hamid. Den svenska tjejen får ju massor av hjälp efteråt, och hon har nog redan knullat." DN 11/02-00

Mångkultur leder per definition till normförskjutning och i förlängningen till normupplösning. (Normförskjutning är citatet ovan ett exempel på.)

Så uppenbart att man tom är lite förvånad att årets Nobelpristagare i Ekonomi, hyllas bla för att ha konstaterat att segregation är oundviklig.

Nåja......

En definition på vad en vuxen människa är att en vuxen person säger inte:

Vad var det jag sa?

men för egen del ligger det bra nära med att dra till med det nu.

Andra definitioner kan vara att inte kalla andra för en massa saker, när sakargumentet tagit slut.

Till alla förvånade medborgare så vill jag bara tala om att det kommer bli värre, det kan ni vara "lugna" för.

En annan prediktion jag kan göra är att solen kommer att gå upp i morgon också.

Vi kan väl väcka tråden om några år och kolla in statistiken på nytt....

Ibland är det tråkigt att ha rätt men men.

Är man realist så är man.

Kul att skribenter och polischefer går ut och uppmanar/varnar kvinnor för att vistas ute.

Lösningen är alltså: Kvinna stanna hemma.

Samtidigt poängterar man att de flesta våldtäkter sker i hemmen.

Borde man inte då säga: Ut med er kvinnor. Det är farligt att vara hemma.

ps

Allting är bara en mediakonstruktion. Ökningen beror bara på en ökad benägenhet att anmäla. Det var micke micke värre på femtitalet....blablabla....
*operation locket på*
ds
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top