Förslag hur antalet våldtäkter ska minska:

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
"det är inte lika fel att våldta en svensk tjej som att våldta en arabisk tjej, säger Hamid. Den svenska tjejen får ju massor av hjälp efteråt, och hon har nog redan knullat." DN 11/02-00


Dessa eviga kulturkrockar... Förlåt att vi i sverige finns, förlåt om vi på nationaldagen vill sjunga våran nationalsång utan att bli kallade rasister!
 

Pyton

British Steel
Gick med
23 Jun 2004
Ort
Människobyn
Hoj
Yamaha SR500, Triumph TT600, R6
Om man väljer att tro på Polisen och DN istället för Aftonbladet och Expressen är myten om det ökande antalet friluftsvåldtäkter just en myt:

Läs mer här
 

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
2fast4hjo skrev:
Ingen som tvingar dig.:3freak
Det handlar väl knappast om att visa att man är "duktig" Detta är en helt ny satsning som jag tror många inte vet vad det står för o då är det ju värt att uppmärksamma. Tror inte att många visste vad det rosa bandet betyde i början, nu vet ju nästan alla det.
Blått eller rosa band, vad faen är det? Ge hit ett svart bälte istället DET vet alla vad det betyder. :rock
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
UrbanTiger skrev:
En jävla massa % hit och dit i den här tråden. Det är väl inte dom exakta siffrorna det handlar om utan att det finns ett problem i samhället som måste tas om hand.
Du snackar, klart det handlar om procenten, vi måste få vinst i det här, du får ringa när du gjort klart grunden för utlandsfängelser så söker vi bidraget sen.
Jag försöker fixa några gammla fångläger i Vietnam under tiden.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
UrbanTiger skrev:
Vi har tillgång till en gubbe som garanterar att vården följer KVV:s regler och normer. En slags måvakt kan man säga men han måste finnas med på pappret för att det ska bli godkännt.

Fy fan, jag som tog en garantigumma, tror du gubbe är bättre alltså?
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Har vi inte kommit lite OT här?? Frågan är ju vad vi kan göra för att minska antalet våldtäkter, och kan man förmoda även andra brott, i Sverige. Jag har alltid haft svårt att tro på enkla eller orealistiska lösningar. ta detta med invadnringen. Finns det verkligen folk som tror att en stoppad invandring är realistisk i det moderna internationellt mobila samhälle som har vuxit fram de senaste 30 åren? Och även om den försvann helt, att det skulle medföra en radikalt minskad brottslighet? Vilken teori är det i så fall baserat på?
Vidare så ser man ju alltid hur alla lösningar bygger på att ALLA andra skall ändra sig, andra skall visa respekt, andra skall offra sig, andra skall betala eller lida. :confused:
Jag tror att det stora problemet är att vi behöver en generell "upprustning" av moralen i Sverige och den enda jag kan påverka är mig själv.
Hur har vi det med vår egen syn på lagar och regler? Lastar vi ner filmer trots att det är olagligt? Kör vi för fort? Myglar vi med skatten? Kollar vi in porrsidor på nätet eller besöker prostituerade? Tar vi ett ansvar för hur våra och andras barn har det och vad dem gör? Accepterar vi att femårs killar slåss för "så gör killar"?
Kort och gott: Anser vi att vi har rätten att själv välja vilka av Sveriges lagar vi vill följa? Och om vi gör det har vi då rätt att kritsera andra personers moral?
Det är så enkelt att klaga på tjuvar, med då kanske man inte skall köpa den där cykeln som är så billig. Trots allt finns det ju en marknad hos "de goda" människorna för stöldgods. Någon handlar ju godset och det är inte andra knarkare i alla fall.
När det gäller just våldtäkter skall man kanske vara försiktig om man samtidigt bidrar till "objetifieringen" av kvinnor elllr berättar lumpar historier med moralen "Kvinnor är madrasser med hål i" eller som här på SH bölar över att tjejen inte ställde upp å knullade med dig när du snackat en timme med henne på krogen, precis som om det var hennes plikt.
Som avslutning har jag aldrig förstått rasisternas tjat om att hur invandring skapar konflikt när de själv bidrar till att underblåsa den hela tiden. :fatta!

Förlåt för ett långt och seriöst inlägg!
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Saken är ju att hur fasen ska man kunna minska det.
De flesta av oss är fasen inte några våldtäktsmän och vi ska heller inte behöva kontrolleras som om vi vore det.

Och angående rasism så är det ändå svårt att inte se att det är attityden bland unga killar med invandrarbakgrund som krafigt brister, för hur kan annars 10% av befolkningen stå för nästan hälften av våldtäckterna.
Sätt in resurserna på dem.
Det är dessutom svårt att inte se att om ingen invandring funnts utom möjligen arbetskraftinvandring så skulle förstås alla invandrare i fängelserna inte sitta där, det går ju inta att tänka bort, men nu har vi invandring sen länge så det är döfött att ens diskutera.

Jag ser också en milsvidd skillnad på att ladda ner en låt från nätet eller köra för fort mot tat förstöra folks liv genom våldtäkt, gör man inte det så är man ute och cylar i min mening.

Är allt i ditt liv svart eller vitt? det finns många gråskalor och mycket man gör, gör man ju med sitt eget förnuft och få tänker som så att ok jag kör för fort då kan jag lika gärna våldta med.

Det är inget fel på de flesta moral i dessa fallen, men man kan ju lätt se vilka som har en dålig attityd.
Om det sen går att göra nåt åt det vet jag inte, troligen inte lätt för då vore det åtgärdat redan.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Silwer skrev:
Om det sen går att göra nåt åt det vet jag inte, troligen inte lätt för då vore det åtgärdat redan.

Lätt eller inte, idag har man ju inte ens erkänt problemet så det känns som om det är en lång väg att gå...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Silwer skrev:
Jag tror jag vet varför man inte erkänt problemet.

Jag vet också varför, men jag förstår inte hur logiken tillämpats eller kanske snarare varför ingen logik tillämpats.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Blip skrev:
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,724781,00.html

Danskarnas svar på problemet. Jag lägger själv inga värderingar i detta.

Tycker det är löjeväckande och populistiskt... Lite som att få för sig att krysrutan "jag är inte terrorist eller massmördare" på den där blanketten man fyyller i påväg till USA skulle hindrar terrorattentat...


Däremot är det väl mer än rimligt att alla som flyttar till Sverige(eller även danmark) får en ganska grundläggande drillning i vad som gäller och hur vi ser på kvinnors lika värde och barn-aga...

Har man övergett allt man äger så tror jag nog man skriver under sånt där trams för att komma in i landet oavsett hur ofta man slår ungarna..
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
korvgubbe skrev:
Tycker det är löjeväckande och populistiskt... Lite som att få för sig att krysrutan "jag är inte terrorist eller massmördare" på den där blanketten man fyyller i påväg till USA skulle hindrar terrorattentat...

Lite OT, men det är väl ändå inte det som är syftet med blanketten eller?
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Halogen skrev:
Lite OT, men det är väl ändå inte det som är syftet med blanketten eller?

Vad är det då?
Även här i Sverige är det ju knappast ovanligt att avslå en asyl-ansökan på grund av brott och mig veterligen är både skattefiffel och barnmisshandel ett brott...

Att däremot ha jobb som krav på jobb är ju urbota dumt. Ska man ställa högre krav på flyktingar som flyr krig och förföljelse än på sina egna medborgare?
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
korvgubbe skrev:
Vad är det då?
Även här i Sverige är det ju knappast ovanligt att avslå en asyl-ansökan på grund av brott och mig veterligen är både skattefiffel och barnmisshandel ett brott...

Att däremot ha jobb som krav på jobb är ju urbota dumt. Ska man ställa högre krav på flyktingar som flyr krig och förföljelse än på sina egna medborgare?

Jag har alltid trott att kryssrutan var för att förenkla utvisningsprocessen, om sådan blir nödvändig, att kryssrutan skulle funka som ett slags avtal eller något. Men det är klart, sådant går ju att lösa utan kryssruta. :va
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Halogen skrev:
Men det är klart, sådant går ju att lösa utan kryssruta. :va
Ja, vi lyckas ju utvisa 25% av de invandrare som begår brott utan kryssruta så det verkar ju som sagt inte vara helt omöjligt...
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Silwer skrev:
Saken är ju att hur fasen ska man kunna minska det.
De flesta av oss är fasen inte några våldtäktsmän och vi ska heller inte behöva kontrolleras som om vi vore det.

Och angående rasism så är det ändå svårt att inte se att det är attityden bland unga killar med invandrarbakgrund som krafigt brister, för hur kan annars 10% av befolkningen stå för nästan hälften av våldtäckterna.
Sätt in resurserna på dem.
Det är dessutom svårt att inte se att om ingen invandring funnts utom möjligen arbetskraftinvandring så skulle förstås alla invandrare i fängelserna inte sitta där, det går ju inta att tänka bort, men nu har vi invandring sen länge så det är döfött att ens diskutera.

Jag ser också en milsvidd skillnad på att ladda ner en låt från nätet eller köra för fort mot tat förstöra folks liv genom våldtäkt, gör man inte det så är man ute och cylar i min mening.

Är allt i ditt liv svart eller vitt? det finns många gråskalor och mycket man gör, gör man ju med sitt eget förnuft och få tänker som så att ok jag kör för fort då kan jag lika gärna våldta med.

Det är inget fel på de flesta moral i dessa fallen, men man kan ju lätt se vilka som har en dålig attityd.
Om det sen går att göra nåt åt det vet jag inte, troligen inte lätt för då vore det åtgärdat redan.
Jag tror inte att vi i grund och botten är oeniga fast jag ser inte hur du menar att jag ser allt i svart eller vitt. Vad som är syftet med det jag skrev är att allt i samhället sker i en kontext och att vi alla är en del av den. "Moralens uppluckring" kan ju inte ske på individnivå då vi alla är påverkade av alla andra i samhället.
Sedan är du lite slarvig med statisktik om du tolkar 47% av alla överfallsvåldtäkter som nästan hälften av alla våldtäkter! Överfall står för 12 % av ANMÄLDA vilket med stor sannolikhet betyder mindre än 10 % av de totala antalet p.g.a. att det sannolikt är vanligare att anmäla en okänd våldsman än den du bor med. Så mer korrekt är att 47% av 12 % är ca 6% av anmälda våldtäkter. :mattias Inte så illa för 10 % av befolkningen! (Vilket också är ett felaktigt sätt att använda statistiken!)
Vidare så ser jag stor skillnad på att ladda ner från nätet och att våldta, om du inte fattar det så är vi nog två som är ute och cyklar! :7peta
Ärligt talat tycker jag, med all tillbörlig respekt, att det är ett korkat motargument som bortser från det mer filosofiskt moraliska argumentet än det konkreta exemplet.
Plus att jag fortfarande menar att moral, respekt och integritet är områden där vi alla har ansvar för utvecklingen i samhället, vare sig vi väljer att bära ett vitt/rött/rosa band eller inte.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Fast du bollar ju med de gammla siffrorna du med, även i hemmen stod de för över 30% av de anmälda fallen.
Jag vill egentligen inte få fram nåt speciellt jag ville mer säga att det blundas för att vissa grupper har felaktig attityd eller iaf en attityd som inte hör hemma i Sverige.
Det får helt enkelt inte anses som rasism när man som i denna tråden inriktar sig just på folk med invandrarbakgrund.
Jag menar jag snackar gärna om svenskar som lurar staten på millioner när de låtsas vara sjuka eller att ungen är sjuk, jag vill bara att det ska gå att diskutera som vad som helst och inte att det hela tiden ska sluta med "RASIST!!! SÅ ÄR DET INTE!!"

Jag begriper ju att vi inte kan eller kommer att deportera 10% av befolkningen.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top