Förslag hur antalet våldtäkter ska minska:

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Ort
Sverige...än så länge.
Hoj
trampcykel
Jag tror min granne slår sin fru. En gång i veckan hör man dunsar och en kvinna som skriker från lägenheten, min arabiska är inte så bra så jag kan inte återge innehållet i "dialogen". Egentligen borde man kanske göra något, men varför skulle just jag? Det finns ju fler grannar, varav en hel del av dem ser ut som vänsterflummare, de lär ju vara av den goda sorten.

Nej familjeangelägenheter får de lösa själva, en hederssak. Förresten så har vi ju inga kontrakt ala dansk modell, att tukta sin fru hör ju till i vissa kulturer.

Nej man skall inte ha fördomar. Säger som min flickvän sa igår då det senast begav sig. "Kanske de bara leker"

- ja hela havet stormar, sa jag.

Sedan skruvade vi upp volymen på TV:n och såg att ytterligare 500 bilar satts i brand i Frankrike. Sköljde ner med rödvin inköpt i tyskland, man vill ju inte slänga bra pengar efter dåliga......

*********************************
apropå att säga ifrån......

Gäng överföll pappa och hans son

En pojke sade till ett gäng unga män att vara tysta på en biograf i Malmö på fredagskvällen.

Det skulle han inte gjort. Gänget började kasta flaskor mot pojken och hans pappa. När de två sedan skulle lämna biografen vid halv tolv blev de uppträngda av ett tiotal personer, uppger vakthavande befälet för Skånepolisen.

Pappa lyckades dock värja sig och sonen och de föreföll ha undkommit oskadda. Någon på biografen slog också till överfallslarmet och när polis anlände var gänget försvunnet.

- Angriparna är misstänkte för olaga hot men inget har gripits.

Enligt Malmöpolisen är det vanligt att gäng stör under bioföreställningar i staden.


http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_10947048.asp

Här behövs tydligen en socialtant som pratar med gossarna.....

Respekt, kompis.
 
Last edited:

Gabor

Guest
ah17 skrev:
Enligt Malmöpolisen är det vanligt att gäng stör under bioföreställningar i staden.[/I]
Här behövs tydligen en socialtant som pratar med gossarna.....

Respekt, kompis.

Respekt, My :arsele ., de dom behöver är någon som talar om för deras föräldrar att sköta sig... :7peta

respekt finns i andra änden på siktet till min Dessert Eagle.50...komsi komsi
 

Spinky Spendrup

Fylld med messmör
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Järfälla
Hoj
En fuling
ah17 skrev:
Egentligen borde man kanske göra något, men varför skulle just jag? Det finns ju fler grannar, varav en hel del av dem ser ut som vänsterflummare, de lär ju vara av den goda sorten.

På något sätt så tror jag att du skämtar. Eller är du så feg på riktigt? :va Du behöver ju inte ens ingripa själv om du har en telefon i hemmet.

Den som vrider upp ljudet på TV:n för att slippa oväsendet när någon annan slår sin fru förtjänar en plats på ignorelistan.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Spinky Spendrup skrev:
Den som vrider upp ljudet på TV:n för att slippa oväsendet när någon annan slår sin fru förtjänar en plats på ignorelistan.

Du fattar ju inget, det är samhället som ska hålla efter sånt.
 

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
Varför får inte Tjejer/kvinnor som blivit våldtagna automatiskt "akut p-piller" ?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
ah17 skrev:
Här behövs tydligen en socialtant som pratar med gossarna.....

Äh, vanligt symptom på multikulti. Inget nytt.

Fluxir skrev:
Varför får inte Tjejer/kvinnor som blivit våldtagna automatiskt "akut p-piller" ?

Kostar väl för mycket, men man kanske kunde tillsätta en utredning om det går att införa? :va
 

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Ort
Sverige...än så länge.
Hoj
trampcykel
Spinky Spendrup skrev:
På något sätt så tror jag att du skämtar. Eller är du så feg på riktigt? :va Du behöver ju inte ens ingripa själv om du har en telefon i hemmet.

Den som vrider upp ljudet på TV:n för att slippa oväsendet när någon annan slår sin fru förtjänar en plats på ignorelistan.

Min flickvän vill inte att jag skall ingripa, du får gärna spela hjälte men vad jag sett hittills så har man inte direkt samhällets skydd om man gör det.

Säga ifrån på bion, kissande i portuppgångar....listan kan göras lång.

Jag har varnat för detta. Nu är det här.

Som man sår får man skörda.....
 

Neanderthalaren

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2004
Ort
Bushen
Hoj
Honda VTR1000F -06
Fluxir skrev:
Varför får inte Tjejer/kvinnor som blivit våldtagna automatiskt "akut p-piller" ?
Det är väl inte alltid våldtäkten är fullt så fullfordad och jag tror de stackars tjejerna mår tillräckligt dåligt redan.
 

Gabor

Guest
juha01 skrev:
Den kulturen kallas för militärer och nationaldemokrater. (om man vill vara enkelspårig som du.)

http://expressen.se/index.jsp?a=159228

Nu är du väl i alla fall lite vid sidan av spåret...
Det är i många länder och kulturer accepterat att " tukta " både barn å partners. Om man inte ser det som finns runt om sig så är det bara att inse att svensken är ganska inskränkt i sin lilla kammare. Att det sedan jämförs med misshandel är lagen som sett till.

Om man jämför en örfill som tillrättavisning med att sparka å slå någon som redan är utslagen...tja vad ska man säga.

Det har visat sig att svensk lagstiftning redan för länge sedan spårat ut i liberala lagar. Om man redan inte vågar vare sig ingripa, säga till eller annäla, utan att riskera död å lemlästning utan att få skydd av lagen. Ja, då är det bara att inse, vårat samhälle är på väg utför, mot mörkret.

Å de som sedan påstår att det inte är "nysvenskarna " som ställer till det mesta av gängbråk,oprovocerat våld, kallar tjejer för både det ena å andra överallt,provocerar fram bråk, mm borde ut på stan mer på kvällar å nätter .

Sticker jag ut hakan å provocerar fram åsikter nu.....vem vet.

Kom inte med en massa statistik skit, för det vet de flesta att man kan vrida å vända som man tycker. Face the fact, ut å kolla själv, om ni törs.....
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
tassen skrev:
Kom inte med en massa statistik skit, för det vet de flesta att man kan vrida å vända som man tycker. Face the fact, ut å kolla själv, om ni törs.....

Om man inte är helt bakom flötet så är det inte så svårt med statistik.

Vad man ska få ut av att ut och kolla själv vet jag dock inte, egna erfarenheter är ointressanta i sammanhang större än fikarum på arbetsplatser.
 

Gabor

Guest
Chris Ash skrev:
Om man inte är helt bakom flötet så är det inte så svårt med statistik.

Vad man ska få ut av att ut och kolla själv vet jag dock inte, egna erfarenheter är ointressanta i sammanhang större än fikarum på arbetsplatser.

Därför att fikarumssnack bara är rent skitsnack, har aldrig varit med om så mycket struntsnack som just i fikarun å sh....

Livserfarenhet slår statistik, stort....
 

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
Neanderthalaren skrev:
Det är väl inte alltid våldtäkten är fullt så fullfordad och jag tror de stackars tjejerna mår tillräckligt dåligt redan.

jag talar av erfarenhet när jag säger att det finns många som skulle varit tacksamma om de fått ett sånt piller, å så jävla dyra är dom inte. det lidande som det medför att bli gravid efter en våldtäkt är emormt.. å det går att minska risken för det såpass radikalt. jag tycker det är sjukt att det inte görs, åtminstonde borde tjejen bli tillfrågad. (jag går ingenom detta just nu)
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
tassen skrev:
.

Livserfarenhet slår statistik, stort....

Ja statistiska undersökningar och forskning är onödigt, för alla med livserfarenhet som vet hur det egentligen ligger till vill säga.

Jag har alltid varit nyfiken på hur ni allvetande får tag i all information som stämmer (till skillnad från det som kommer från den akademiska världen) men det är alltså genom att "gå ut och se er omkring"? Är det på samma sätt som ni fått reda på den allomfattande kommunistiska konspirationen med de otaliga förgreningarna? Den som sprider vilseledande och falsk information och har gjort att debatten inte är fri.
 

Gabor

Guest
Chris Ash skrev:
Ja statistiska undersökningar och forskning är onödigt, för alla med livserfarenhet som vet hur det egentligen ligger till vill säga.

Jag har alltid varit nyfiken på hur ni allvetande får tag i all information som stämmer (till skillnad från det som kommer från den akademiska världen) men det är alltså genom att "gå ut och se er omkring"? Är det på samma sätt som ni fått reda på den allomfattande kommunistiska konspirationen med de otaliga förgreningarna? Den som sprider vilseledande och falsk information och har gjort att debatten inte är fri.

Du sitter mycket i skolbänken va...??
Var tror du all statistik kommer ifrån, något som hittas på eller. Fan väx upp å kom in i livet....

Akademiker som har varit livslånga studenter har imponerat på mig så här (,002) mycket på mig genom livet....dessa uppfann det omvända trattseendet.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
tassen skrev:
Kom inte med en massa statistik skit, för det vet de flesta att man kan vrida å vända som man tycker. Face the fact, ut å kolla själv, om ni törs.....

tassen skrev:
Livserfarenhet slår statistik...stort

tassen skrev:
Var tror du all statistik kommer ifrån, något som hittas på eller. Fan väx upp å kom in i livet....


Hur ska du ha det egentligen?
 

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
tassen skrev:
Nu är du väl i alla fall lite vid sidan av spåret...


....Å de som sedan påstår att det inte är "nysvenskarna " som ställer till det mesta av gängbråk,oprovocerat våld, kallar tjejer för både det ena å andra överallt,provocerar fram bråk, mm borde ut på stan mer på kvällar å nätter .

....Kom inte med en massa statistik skit, för det vet de flesta att man kan vrida å vända som man tycker. Face the fact, ut å kolla själv, om ni törs.....

Japp, jag vet. Blir bara irriterad på att det inte går att diskutera hur våldtäkterna ska minska utan att det till slut ska handla om invandrarnas vara eller icke vara...

Det är ju konstigt att INGEN gör dessa brott, men ändå händer det.

Vad det gäller statistik så är det det enda sättet att få en kille som står med en fot i kokande vatten, och en fot i en ishink, att känna sig sval.

Fluxir skrev:
jag talar av erfarenhet när jag säger att det finns många som skulle varit tacksamma om de fått ett sånt piller, å så jävla dyra är dom inte. det lidande som det medför att bli gravid efter en våldtäkt är emormt.. å det går att minska risken för det såpass radikalt. jag tycker det är sjukt att det inte görs, åtminstonde borde tjejen bli tillfrågad. (jag går ingenom detta just nu)

Men är detta ett problem idag? Akut p-piller kan ju vem som helst få utskrivet. Det kan ju inte handla om att det är för dyrt för offrena att köpa det i ett sådant läge. Menar du kanske att dom drabbade inte tänker på det efter en våldtäkt?

Markus skrev:
Är det accepterat enligt svensk kultur att tukta sin fru? :va

Nej. Men heller kan ju inte ah17 veta just hans grannes religösa tolkning. Gubben där kanske spöar upp sin tant av precis samma orsak som svensson...

Hur ska vi få dessa brott att minska? Finns ju en massa råd till tjejer om hur dom ska göra, men problemet ligger ju nån helt annanstans.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top