Förslag hur antalet våldtäkter ska minska:

Fixx_

Way beyond the line
Gick med
27 Oct 2005
Ort
Närke
Hoj
Aprulla rs250
OK, då borde vi väl inte komma så mycket längre med invandrarfrågan :7peta , eller? Någon som har nått vettigt att komma med vad gäller trådrubriken nu, eller ska man plocka fram popcornen igen?

Jag tror att just attityden hos många män behöver ändras!
som Bonny sa
När det gäller just våldtäkter skall man kanske vara försiktig om man samtidigt bidrar till "objetifieringen" av kvinnor elllr berättar lumpar historier med moralen "Kvinnor är madrasser med hål i" eller som här på SH bölar över att tjejen inte ställde upp å knullade med dig när du snackat en timme med henne på krogen, precis som om det var hennes plikt.

Jag vet att de flesta som vräker ur sig dumma saker kanske egentligen inte tycker riktigt som det låter, men det finns många :kocko som faktiskt inte begriper bättre. Deras skeva värderingar blir knappast bättre av att höra dem underbyggas av folk som egentligen vet bättre :fatta!
Du kanske själv indirekt bidrar till vad din dotter kanske drabbas av om några år.. :skrämd :4skrika

/Moraltanten?
 

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Ort
Sverige...än så länge.
Hoj
trampcykel
Den enkla sanningen är helt enkelt följande: En Våldtäktsmän är inte vem som helst

Citat: "/../Det visar juristen Ann-Christine Hjelm, som på uppdrag av Brottsoffermyndigheten granskat grova brottmål i Svea hovrätt (”Är kulturgenererad grov brottslighet myt eller verklighet”). De 27 dömda våldtäktsmännen som ryms i hennes studie levde i ungefär hälften av fallen under socialt oordnade förhållanden. 85 procent var födda utomlands eller av utomlandsfödda föräldrar, vilket ju tyvärr i Sverige i hög grad blivit en klass- och utanförskapsmarkör
Det är inte ovanligt att fysiskt våld mot kvinnor också rymmer sexualiserat våld. Och om man i stället för att titta på våldtäktsmän kikar på vilka det är som slår ihjäl sina fruar så hittar vi inte heller där något tvärsnitt av den manliga befolkningen. Det är män som i hög grad har alkoholproblem, är kriminellt belastade, ofta har låg social status och som ofta är psykiskt sjuka eller störda. Också här är utlandsfödda överrepresenterade (Brå-rapport 2001:11)./../ "

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=577&a=483298&previousRenderType=2

ur papperstidningen:

"Enligt en ännu icke publicerad rapport från Brottsförebyggande rådet, Brå, är män med utländsk bakgrund överrepresenterade i gruppen misstänkta våldtäktsmän. Det är drygt fyra gånger vanligare att en känd gärningsman är född utrikes, jämfört med personer som är födda i Sverige. Så har det sett ut länge, enligt Peter Martens, statistiker på Brå, han påpekar att det dock handlar om gruppen utpekade gärningsmän."

"Den senaste rapporten kom 1996 och visade att medborgare från Algeriet, Libyen, Marocko och Tunisien dominerade gruppen misstänkta män. Mönstret i den nya rapporten är detsamma.
Eduardo Grutzky (från Fryshuset,min anmärkning) menar att samhället alltför länge blundat för att det finns en attityd bland män från dessa så kallade hederskulturer som inte är förenlig med modern syn på jämställdhet och mänskliga rättigheter."

*************

Flera patruller ledda av piketenheten stormar lägenheten och kan gripa gärningsmannen misstänkt för våldtäkt. I lägenheten hittade man även två yngre män med LMA-kort (Migrationsverkets kort för nyanlända flyktingar).
http://www.nyhetsbevakarna.se/index.php?m=bildarkiv&s=visanyhet&id=1065

*****************

Undrar om han har läst DN-artikeln idag, Ronnie Sandahl skriver att det är krig nu och att det är vi emot dem så då är det till stor del alltså PK-Aftonbladet som ska föra krig emot invandrarna nu... undrar om Sandahl tänkt på det....


-----------------

Ronnie Sandahl

http://www.aftonbladet.se/vss/stockholm/story/0,2789,724592,00.html

Vi kan annat än att våldta 14-åringar
**********************************

Ja vad skall man säga.

När svenskarna skall visa vad som gäller ja då djävlar.

Då tar vi på oss ett litet vitt band i siden.
Slöddret måste darra av skräck... bubu.

******************************************

Varför inte ta av det bandet man har framför ögonen istället?
 
Last edited:

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
ah17 skrev:
När svenskarna skall visa vad som gäller ja då djävlar.

Då tar vi på oss ett litet vitt band i siden.
Slöddret måste darra av skräck... bubu.

Haha kul skrivet, fast vad är alternativet? Folkstorm på gatorna och vilda upplopp för att få slut på våldtäkterna? Jag tycker att vita bandet är bra av den enkla anledningen att man uppmärksammar problemet starkt i media. Att sedan bära det rent fysiskt känns för mej helt värdelöst. Jag våldtog inte innan vita bandet och det blir då statistiskt sett högst osannolikt att jag skulle göra det senare i livet oavsett om jag köper ett vitt band eller inte. Förresten, duger det med vilket vitt band som helst eller måste det vara en specialutgåva av ett vitt plastband?

Slutligen måste jag säga att jag starkt håller med Markus rörande danskarnas tveksamma initiativ.
 

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
Danskarna gör det bra, de sätter i varje fall lite krav. Bättre att inkommande ska anpassa sig efter de regler och lagar som finns istället som här, anpassa oss efter dem.
 

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Ort
Sverige...än så länge.
Hoj
trampcykel
Jag förespråkar nolltolerans. Det är en av de få metoder som visats sig fungera. Det fina är att kraftag mot småbrott ger spridningseffekter och leder till minskning av grov kriminalitet likaså.

http://www.svd.se/dynamiskt/brannpunkt/did_9775635.asp

Fast för detta blir man väl kallad för fascist.

Eller som man kunde höra på nyheterna idag angående Paris.

"Ministern beskylls för hårdför nolltolerans"

Ja oj vad elak man är...

Lär kidsen veta hut och visa respekt. Att ha keps/mössa och täckjackor på lektionerna är brist på sådan.

Ungjävlarna mår bara bra i längden av att ha fasta ramar och hårda tyglar....
 

Spinky Spendrup

Fylld med messmör
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Järfälla
Hoj
En fuling
Silwer skrev:
för hur kan annars 10% av befolkningen stå för nästan hälften av våldtäckterna.
Tankevurpa som bonny iofs redan förklarat. Men eftersom han ignoreras så: Om 10% av befolkningen inte är icke infödda, vita, kristna och 12% av dessa 10% åkt fast för något brott whatsoever så kommer de resterande 88% ändå inte våldagit någon.

Mycket skrik om att ni inte vill bli kallade rasister. De enda som har använt ordet är ni själva? Är det kul att skriva eller? Bokstäverna sitter iofs nära varandra. :3freak

Nu ska jag gå ut och gå en liten vaktrunda i kvarteret. Vad gör ni? Förutom att gnälla?

//En av dessa 10%
 

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Ort
Sverige...än så länge.
Hoj
trampcykel
Spinky Spendrup skrev:
Nu ska jag gå ut och gå en liten vaktrunda i kvarteret. Vad gör ni? Förutom att gnälla?

//En av dessa 10%

Vaktrunda i kvarteret?
Grattis slöddret. Kriminaliteten har segrat, polisen och samhället resignerat. Det är upp till enskilda medborgare att vakta sin egendom.
 

Spinky Spendrup

Fylld med messmör
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Järfälla
Hoj
En fuling
ah17 skrev:
Vaktrunda i kvarteret?
Grattis slöddret. Kriminaliteten har segrat, polisen och samhället resignerat. Det är upp till enskilda medborgare att vakta sin egendom.
Så nu är jag tillbaka.

Samhället det är vi. Och vi kan välja att sitta i våra soffor och ropa på att staten och polisen ska ta hand om allt. En polis i varje gathörn vore väl bra? Eller vi kan lyfta på arslet och se om det händer något utanför fönstret.

Det lilla området jag bor i är relativt lugnt. Men de enstaka tjejerna som jag passerade förstår jag om de är oroliga. Det är becksvart och i princip inte en käft ute. Förutom en ensam galning på cykel. :crash
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Nu har jag precis dratt ett litet strå till stacken och varit iväg och skjutsat hem några tjejer från krogen så dom skulle slippa gå själva hem, bra va? :)
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Spinky Spendrup skrev:
Nej du har resignerat bla bla. etc. :rolleyes:

Klart det var bra. :banana
De kluriga är lixom bara hur man lämnar av den snyggaste tjejen sist även fast hon inte bor längst bort, det kräver finurlighet!! :D
 

Spinky Spendrup

Fylld med messmör
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Järfälla
Hoj
En fuling
HanneZ skrev:
De kluriga är lixom bara hur man lämnar av den snyggaste tjejen sist även fast hon inte bor längst bort, det kräver finurlighet!! :D
:D En gnutta "Oj jag körde visst fel, en gång till!" och mycket bensin i tanken.
 

Gabor

Guest
ah17 skrev:
Jag förespråkar nolltolerans. Det är en av de få metoder som visats sig fungera. Det fina är att kraftag mot småbrott ger spridningseffekter och leder till minskning av grov kriminalitet likaså.

http://www.svd.se/dynamiskt/brannpunkt/did_9775635.asp

Fast för detta blir man väl kallad för fascist.

Eller som man kunde höra på nyheterna idag angående Paris.

"Ministern beskylls för hårdför nolltolerans"

Ja oj vad elak man är...

Lär kidsen veta hut och visa respekt. Att ha keps/mössa och täckjackor på lektionerna är brist på sådan.

Ungjävlarna mår bara bra i längden av att ha fasta ramar och hårda tyglar....

Håller fullständigt med, svensken sitter i soffan eller helst här å gnäller....

Då är vi nu i alla fall två, som kan kallas både rasist å eller fascist, osv
fast då blir jag lite scizzo. jag är ju inte helt svensk i grunden.

Var ute en bra stund i går kväll/ natt....fan va det märks på ungarna när vuxna är i närheten å har koll..
 

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
För att miska våldtäkterna så måste vi först erkänna problemet.

Samma sak som med kvinnomisshandel. INGEN gör det, men på nåt sätt sker det ändå... Det är bergis några snubbar som läser tråden som också slagit sin tjej, men kommer förmodligen inte att skriva om det.

Ni som har spöat er tjej, kan inte ni förklara varför?!
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top