Förslag hur antalet våldtäkter ska minska:

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
juha01 skrev:
Men är detta ett problem idag? Akut p-piller kan ju vem som helst få utskrivet. Det kan ju inte handla om att det är för dyrt för offrena att köpa det i ett sådant läge. Menar du kanske att dom drabbade inte tänker på det efter en våldtäkt?

ja, det är nog inte det första man tänker på... det är svårt å jobbigt nog som det är endå, hade hon jag känner blivit tillfrågad hade hon nog inte varit gravid nu... så det borde införas att dom iaf ställer frågan! det är ju inte så svårt, å kostnaden är helt klar överkomlig!
 

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
Solan skrev:
Akut p-piller är inte receptbelagt, det är bara att gå in på närmsta apotek och köpa.

jo, men man tänker nog inte på det med en gång o man blivit våldtagen, det är det jag menar, någon borde fråga om det.
 

Gabor

Guest
Minska våldtäkter ?? Uppfostring av ungar, ge dom värderingar, säga till vad som är rätt å fel. Låt inte era döttrar gå hem eller bort själva, hämta dom istället föra att de ska gå hem mitt i natten. Att de inte går hem med okända hur som helst. Att bara skydda hjälper inte naturligtvis.
Sen får en del säga vad de vill, men fasta övervakningskameror på allmäna platser, det är en sak som fungerar.[/QUOTE]
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
tassen skrev:
Kunde du inte bättre....? undrade just vad för svar jag skulle få..

Först är statistik skit eftersom det inte stämmer med dina personliga erfarenheter och sen plötsligt verkar du anse att det speglar verkligheten. Vad menar du?
 

Gabor

Guest
Chris Ash skrev:
Först är statistik skit eftersom det inte stämmer med dina personliga erfarenheter och sen plötsligt verkar du anse att det speglar verkligheten. Vad menar du?
Nä , för statistiskt sätt skule jag varit död redan 1989...
Samtidigt så är det själv klart att statistik kommer från insamlandet på fältet, annars ingen statistik....Tyvärr så är erfarenheten den att statistiken används på samma sätt som fan läser bibeln, om du fattar vad jag menar. Svårt att lita på vad som sägs oftast.
Har reagerat många ggr på det man är insatt i, å det inte stämmer, hur ska man då lita på det man inte vet något om, stämmer det verkligen.....
Å jag menar inta att hugga på dig, det löser inte våldäkterna i världen.
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Nötknäckare på kulorna är en bra lösning.
Kastrera f*nskapet kemiskt eller kirurgiskt vore att föredra.
Varför inte låta dem själva bli våldtagna av någon bög eller nåt så kan de känna på hur förnedrande det är.
One way ticket out om de gjort sig skyldiga till brott och är här på långvarigt "besök"/ förvaring.
 

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
R1 racer skrev:
Nötknäckare på kulorna är en bra lösning.
Kastrera f*nskapet kemiskt eller kirurgiskt vore att föredra.
Varför inte låta dem själva bli våldtagna av någon bög eller nåt så kan de känna på hur förnedrande det är.
One way ticket out om de gjort sig skyldiga till brott och är här på långvarigt "besök"/ förvaring.

Hårdare straff hjälper inte. Det finns det gott om exempel på.

En människa som är svensk medborgare kan man inte utvisa, och i andra fall så görs det redan.

Så, hur ska vi förhindra att det överhuvudtaget sker?
 

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Ort
Sverige...än så länge.
Hoj
trampcykel
juha01 skrev:
Hårdare straff hjälper inte. Det finns det gott om exempel på.

Man slipper ju återfall. Stor del av alla kriminella är återfallsförbrytare. Sitter man inne mer hinner man inte återfalla 13gånger per årtionde.
Dessutom är det en viktig signal ifrån samhället.
Det skulle nog mördas mer om det bara gav böter...
 

Gabor

Guest
juha01 skrev:
Hårdare straff hjälper inte. Det finns det gott om exempel på.
En människa som är svensk medborgare kan man inte utvisa, och i andra fall så görs det redan.
Så, hur ska vi förhindra att det överhuvudtaget sker?

Hårda straff hjälper, för slappare straffskalor än i sverige får man leta efter.

Våldsmän, lås in på 10 år utan permis. Skydda det öppna samhället från dom.
Lägg ut krimvården på entrepenad, inom eu, billigast får det.
Kan bli många nya fängelser i andra länder, typ Estland, Lettland, Polen...
 

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Ort
Sverige...än så länge.
Hoj
trampcykel
Angående statistikdebatten.

Den som i folkmun är en kriminell invandrare kan i statistiken vara infödd svensk eller i vart fall svensk medborgare.

Dvs har fått ett medborgarskap (kanske på falska grunder) eller så är man andra genarationens invandrare.

Så med "rätt" statistik kan man trolla bort mycket fördomar hos svenssons som vistas i verkligheten.

Sug på den.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
ah17 skrev:
Angående statistikdebatten.

Den som i folkmun är en kriminell invandrare kan i statistiken vara infödd svensk eller i vart fall svensk medborgare.

Dvs har fått ett medborgarskap (kanske på falska grunder) eller så är man andra genarationens invandrare.

Så med "rätt" statistik kan man trolla bort mycket fördomar hos svenssons som vistas i verkligheten.

Sug på den.

Vilket såklart gäller "The other way around" också....vilket invandrarfientliga debattörer vet och utnyttjar.....
 

Gabor

Guest
Chris Ash skrev:
Vilket såklart gäller "The other way around" också....vilket invandrarfientliga debattörer vet och utnyttjar.....

Och,? anpassa sig , å kan vi inte klara av att ta hand om invandringen ska vi sluta ta emot. Ge hjälpen på plats istället för att ta hit allt slödder å pack...
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Martin skrev:
I Frankrike skulle dom ta i med hårdhandskarna. Noll-tolerans skapar lugn och ro! :tummenupp

Att "hårda tag" är något som hjälper verkar tyvärr vara en av de mest outplånliga illusioner som finns. Har man en enkel och okomplicerad världsbild så är det klart man tror att allt har enkla lösningar.

Fast det är klart, kriminologerna omfattas givetvis också av den allomfattande konspirationen. Förmodligen är de hjärntvättade av (S)ÄPO.
 

Gabor

Guest
Chris Ash skrev:
Att "hårda tag" är något som hjälper verkar tyvärr vara en av de mest outplånliga illusioner som finns. Har man en enkel och okomplicerad världsbild så är det klart man tror att allt har enkla lösningar.

Fast det är klart, kriminologerna omfattas givetvis också av den allomfattande konspirationen. Förmodligen är de hjärntvättade av (S)ÄPO.

En fråga bara, du har naturligtvis en riktigt bra lösning på hur vi stoppar våldtäkterna på kvinnorna i sverige ??
 

Mc Carlsson

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2004
Ort
Lidköping
Hoj
Såld.
tassen skrev:
En fråga bara, du har naturligtvis en riktigt bra lösning på hur vi stoppar våldtäkterna på kvinnorna i sverige ??
Tillåt mig att tvivla på det...men väntar med spänning på svaret i alla fall! Han kanske slår i böckerna för fullt nu :rolleyes:
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top