Förslag hur antalet våldtäkter ska minska:

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Markus skrev:
.

Man gör ju inte det om Achmed är svensk medborgare, vilket jag vågar påstå att alla som vistats här i 25 år är (om de vill).

Så pippi menar alltså att 85% av dom som sitter i fängelse inte har svenskt medborgarskap? För det va ju dom hon ville skicka hem.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
HanneZ skrev:
Så pippi menar alltså att 85% av dom som sitter i fängelse inte har svenskt medborgarskap? För det va ju dom hon ville skicka hem.

Ingen aning om vad hon menar faktiskt.
Att skicka hem folk med svenskt medborgarskap är en knepig nöt, har inte sett någon bra formulering på hur det skulle gå till. Å andra sidan lyckas man ju från myndighetshåll särbehandla dem i andra ärenden så det är ju absolut tekniskt möjligt.
Kan ju då tillägga innan blockflöjtarna börjar gå på högvarv att jag, idag, inte förespråkar för att göra så.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Silwer skrev:
kommunanställd ja, du vet ungdommarna blir ju rekordeliga människor om de får möta ärliga manliga förebilder:lol

Ja se på mig, jag blev nedslagen av min kamratstödjare 1994 - fan vad rekorderlig jag är.
Hans senaste adress är förresten Norrtäljeanstalten, undrar vad den gamla tjackisen har att säga om det här ämnet.:hihi
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Markus skrev:
Ja se på mig, jag blev nedslagen av min kamratstödjare 1994 - fan vad rekorderlig jag är.
Hans senaste adress är förresten Norrtäljeanstalten, undrar vad den gamla tjackisen har att säga om det här ämnet.:hihi

Lite stryk gör gott.
Kändes det bättre efteråt?
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
UrbanTiger skrev:
Det är ju ett vanligt argument att man kan ju inte utvisa folk bara för att dom är invandrare. Vart ska vi då skicka våra egna som begått samma brott ?
Tja är de våra egna så får vi nog betala för deras fängelsevister osv, nån annan lösning kan jag inte se.

Men visst det vore fint om man kunde exportera dem till billiga fängelser i Taiwan eller Kina, då kunde vi ju spara en slant.
Så gör ju industrin för att spara.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Silwer skrev:
Lite stryk gör gott.
Kändes det bättre efteråt?

Nej, bara sämre. :mad:
Jag har inte fått mitt skadestånd än, det är därför jag håller koll på pundarjäveln. Han ska betala. :fakta

Men stryk är bra på sätt och vis, det är sant. I det där fallet var det inte bra dock, fast det var en sjuhelvetes story när jag kom tillbaka till plugget. :tummenupp
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Silwer skrev:
Tja är de våra egna så får vi nog betala för deras fängelsevister osv, nån annan lösning kan jag inte se.

Men visst det vore fint om man kunde exportera dem till billiga fängelser i Taiwan eller Kina, då kunde vi ju spara en slant.
Så gör ju industrin för att spara.
Jag tycker vi evakuerar gotland och planterar in hajjar och lägger ut minor och sånt. Sen dumpar vi bara alla bråt slingar där så får dom göra som domm vil!1
 

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Blandat
Hoj
ZX-6R -04
Pippi skrev:
Jag tror inte det för de jag känner som suttit inne känner inte alls igen din beskrivning av fängelsemiljön.

Finns en annan version också.
1- Jaha nu åker du in då, det var väl inte bra?
2- Äh, det är lungt. Har tagit så mkt amfetamin senaste tiden så jag behöver vila lite och äta upp mig.
1 -Jaha. Men det är väl inget vilohem du skall till?
2- Näe men det är lugnt. Gå upp och äta bra frukost, röka en joint och spela biljard. Träna lite. Spela playstation på kvällarna och käka piller.

Givetvis beror det på vilken typ av instutionen personen sitter.
Tycker att kriminella mest går omkring och tycker synd om sig själva och jävlas med resten. "Mitt liv är si och så... jag jag jag... jag är så jävla speciel och resten av världen skall anpassas till mig... bla bla"
 

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
Jag menar absolut inte att invandrare eller utlänningar är värda mindre. Vad jag menar är att det är nog lättare att begå ett brott när man vet att straffen är låga. Vad skulle ni välja på:

Våldta nån i Thailand eller i Sverige?
Sno något i Irak eller i Sverige?
Smuggla knark i Colombia eller i Sverige?

Jag tror att ni förstår poängen.

Eller som den pappa (eller va han låtsaspappa?) som sparkade ihjäl en 3,5 åring. Vad fick han för straff? Jo 3,5 år i fängelse. Är inte det aldelens för lite? Jag tycker det, för att ta en annans nyss påbörjade liv blir den stackaren frihetsberövad i 3.5 år. Åh vad jag tycker synd om honom som måste kliva upp kl 7 och vara vaken till 22...

Eller som denna

Citat- Fem års fängelse för babys död
Den 24-åriga pappa som av tingsrätten friades från anklagelserna att ha dödat sin en månad gamla dotter, fälls nu av hovrätten för västra Sverige. Det rapporterar TT.

Hovrätten dömde honom på torsdagen till fem års fängelse för grov misshandel och vållande till annans död.

Pappan åtalades för att ha dödat barnet genom att skaka det, vilket medförde blödningar i hjärnan. -slut citat

Aftonbladet 2 november

En vän till mig blev mördad med 53 knivhugg varav 13 var dödande. Vad fick mördaren? Jo 2.5 års fängelse.

Är det så här vi vill att vårat samhälle ska se ut? Jag vill inte det. Oavsett svart, vit, kines eller indian.

Eller som gruppvålvtäckterna i Tumba va det va? Hon sa inte nej tillräckligt många gånger... VAD ÄR DET???? Vad är tillräckligt många gånger? en eller 100?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Pippi skrev:
Eller som gruppvålvtäckterna i Tumba va det va? Hon sa inte nej tillräckligt många gånger... VAD ÄR DET???? Vad är tillräckligt många gånger? en eller 100?

Den där storyn var så full av märkligheter, Aftonbladet & C:eek: skapade en skandal utifrån väldigt lösa uppgifter.
 

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
Markus skrev:
Den där storyn var så full av märkligheter, Aftonbladet & C:eek: skapade en skandal utifrån väldigt lösa uppgifter.


Det tror jag också, men kan du hålla med mig om att det är sjukt. Hur många gånger man ska säga nej...
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
jag tror nästan hellre jag smugglar knark i colombia. Nyss så var det ju en svensk som fick 14 års fängelse för att han hade en massa cannabis som han skulle sälja. En kille fick 6 års fängelse för att han kört bil till nå knarkleveranser 3 gånger, det var inte han som sålde utan han körde bara bilen. Sen läser man att nån fick 5 års fängelse för mord och en våldtäcktsman fick samhällstjänst som straff.
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Silwer skrev:
iaf är inte de 12-15% rellevanta, det talas tyst om sånt där men jag gissar på en högre siffra, uppåt 50%.
Som sagt: Visa upp siffrorna och var de kommer ifrån!" Finns otroligt många myter ínom detta området! Du vet: det talas tyst om och jag känner en polis som...
Och nej! Det är itne gjort några större undersökningar på invandrare och brott efter slutet på 80-talet i Sverige, ialla fallinte via BRÅ, SCB eller CVP, men det är genomförts en stor de sista åren som de håller på att samannställa nu. eller som AH 17 ser på det: Försöker skriva om det så att det inte skall se så illa ut!
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
UrbanTiger skrev:
Har en affärside på det som man kan ro iland med EU-stöd :banana

Ja man måste tänka på detta som ett företag och vi måste ju spara pengar och få en vinst i slutändan, citat på radion nu när de lägger ner 130 kassaservice till. (Posten som man dumt nog trodde var en samhällstjäns och inte vinstdrivande)

Så vad fan det måste gå att få fångvård (vackert namn) att gå med vinst.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
bonny skrev:
Försöker skriva om det så att det inte skall se så illa ut!

Om det finns något i AH17's inlägg som du menar är fel så får du gärna peka på vad det skulll vara och utifrån det kan vi föra en saklig diskussion.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Pippi skrev:
Det tror jag också, men kan du hålla med mig om att det är sjukt. Hur många gånger man ska säga nej...

Pratar du om den där storyn om hon som var med en massa chilenare?
I så fall så vill jag bara belysa följande två saker:

* Hon hade haft gruppsex med delar av det gänget förut
* Hon yttrade i taxin på vägen dit i sin gsm till en väninna något vulgärt om vad hon skulle hem och göra med chilenerna
* Mellan samlagen rökte hon hasch med de påstådda förövarna

Inget av ovan säger ju direkt att hon ljuger, men allt sammantaget säger att debatten var helt vansinnigt överdriven och att något inte stämmer i hennes historia. Det är min egen tolkning, det finns säkert någon kompetent yrkesman som kan upplysa mig om hur fel jag har dock.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
bonny skrev:
Som sagt: Visa upp siffrorna och var de kommer ifrån!" Finns otroligt många myter ínom detta området! Du vet: det talas tyst om och jag känner en polis som...
Och nej! Det är itne gjort några större undersökningar på invandrare och brott efter slutet på 80-talet i Sverige, ialla fallinte via BRÅ, SCB eller CVP, men det är genomförts en stor de sista åren som de håller på att samannställa nu. eller som AH 17 ser på det: Försöker skriva om det så att det inte skall se så illa ut!
tja jag hörde iaf i media för några år sen tror jag att det var runt 50% med invandrarbakgrund som satt inne för våldsbrott.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top