Kris955
#6 SEC
- Gick med
- 12 Dec 2005
- Ort
- Köpenhamn
- Hoj
- Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
Ja.... vårat nybörjarteam består bara av feta gamla långsamma gubbar. Och vi tyckte det vore kul att köra och utvecklas med tiden. Vi kom mycket turligt med som sista startande team på Anderstorp. Har kikat på varvtiderna och ser att vi inte har en chans att kvala in på dom allra flesta andra banor. (Tror vi är så dumma att vi kommer att försöka ändå. Vad ska vi annars använda cyckeln till? Titta på den i garaget resten av året?)
Tyckte att ERF med "Fun" låter som en bra serie där man slipper slåss med 20-åringar i sprintlopp som ska vinnas på några få varv. Men nu är vi lite uppgivna när vi ser att vi kan glömma att kvala in till dom flesta andra tävlingar, när många A-förare tycker att ERF är en bra och tidseffektiv "träning".
Därför tycker jag att serien logiskt borde splittas upp i ER och ERF. Två skilda dagar, om inte lördag-sändag så fredag-lördag. Varvtiderna på det førsta race man deltager i borde avgøra om man kør ER eller ERF vid nästa tävling. Och så vidare på nästa tävling.
Om man glömmer känslirna och bara kikar på ren matematik, så borde också serien delas i två. 70+ team får inte plats, helt enkelt.
Banhyra borde inte vara problem. Förr så kunde 40 köra en ERF serie. Så nu borde 70+ kunna köra två ER/ERF serier, eller hur?
Ja, jag är gammal och långsam, och gnällig. Men även gamla sura gubbar vill ha kul. Och man blir inte snabbare av att sitta på bänken och titta på.
PS.
Loppen borde vara 6 timmar. Inte kortare för då är det inte uthållighet. Inte mycket länge då inte alla har den kondis som krävs, och om man vill vara hemma samma kväll så kan vi inte köra för länge.
P.P.S.
Varför vänta till 2007. Detta kan införas redan 2006, och undvika att vi tappar många nybörjare. I vart fall dom banor vi kan få fredagen före den planerade ERF lördagen.
En nödlösning med två 4-timmars lopp bara för att ERF serien överlever alla deltagere ett par enstaka gånger. Men annars två dagar helt enkelt.
Ja, det var mina 50 öre i debatten.
Tyckte att ERF med "Fun" låter som en bra serie där man slipper slåss med 20-åringar i sprintlopp som ska vinnas på några få varv. Men nu är vi lite uppgivna när vi ser att vi kan glömma att kvala in till dom flesta andra tävlingar, när många A-förare tycker att ERF är en bra och tidseffektiv "träning".
Därför tycker jag att serien logiskt borde splittas upp i ER och ERF. Två skilda dagar, om inte lördag-sändag så fredag-lördag. Varvtiderna på det førsta race man deltager i borde avgøra om man kør ER eller ERF vid nästa tävling. Och så vidare på nästa tävling.
Om man glömmer känslirna och bara kikar på ren matematik, så borde också serien delas i två. 70+ team får inte plats, helt enkelt.
Banhyra borde inte vara problem. Förr så kunde 40 köra en ERF serie. Så nu borde 70+ kunna köra två ER/ERF serier, eller hur?
Ja, jag är gammal och långsam, och gnällig. Men även gamla sura gubbar vill ha kul. Och man blir inte snabbare av att sitta på bänken och titta på.
PS.
Loppen borde vara 6 timmar. Inte kortare för då är det inte uthållighet. Inte mycket länge då inte alla har den kondis som krävs, och om man vill vara hemma samma kväll så kan vi inte köra för länge.
P.P.S.
Varför vänta till 2007. Detta kan införas redan 2006, och undvika att vi tappar många nybörjare. I vart fall dom banor vi kan få fredagen före den planerade ERF lördagen.
En nödlösning med två 4-timmars lopp bara för att ERF serien överlever alla deltagere ett par enstaka gånger. Men annars två dagar helt enkelt.
Ja, det var mina 50 öre i debatten.