Till att börja med så har jag inga krav vad jag vet, jag vet ju liksom inte vad man ska ha för krav...
Så, vad skiljer en "bra" mot en "dålig"?
Återigen mina personliga åsikter, men skillnaden i prestanda mellan billig och dyr maskin är mycket liten. Det handlar ju trots allt bara om att rotera och eventuellt oscillera en trissa…
Det som möjligtvis kan göra skillnad är att billiga maskiner sällan kan gå lika lågt i varvtal som dyrare maskiner. Förmodligen för att de har billigare motorer med sämre vridmoment. Detta kan göra skillnad, både vid första steget med ett grovt polermedel och vid fin polering av sista skiktet vax då man verkligen inte vill ha hologram eller polerrosor för att maskinen har för högt varvtal.
Annars är skillnaden relaterad till kvalitet. Maskiner från Flex och Rupes är byggda för att användas 24/7 av professionella rekondare och de klarar också detta. Och när de väl går sönder så finns precis alla delar som reservdelar.
Du kommer förmodligen att få ett lika bra resultat med maskiner från Biltema, men glöm att använda dem 24/7 och lycka till med att hitta reservdelar.
Den gyllene ”medelvägen” kan vara de Tokya maskiner som säljs av Autodude. Inte dyrast, inte billigast men tillsynes en hög kvalitet.