Förslag till förnyelse av ERF-serierna 2010

Bimota

Ny medlem
Gick med
5 May 2003
Hoj
Ducce 748R Evoluzione, Yamaha TT600
Det är inte du Humlan som det är menat...det är Bimota mlf..tack

Tror alla fattade det....

Jag reagerade mot att i början av året stod det att REC bestod av 4 race vi anmälde oss till serien och var med som vi sagt i alla 4 race(som arrangören förväntade sig), och oavsett om man ansökte om wildcard till falken 1 eller ej är det fortfarande 4 resultat som räknas i REC serien enl. reglementet som jag är väl insatt i...

så lite orättvis var det att humla drog fram statistik om att bara 3 REC team fullföljd serien...
men men eran lekstugan som jag fortfarande efter 3 år och 15 REC race har svårt att forstå ibland...måste väl ha slagit i huvudet när jag va liten :rolleyes:

BC

Sporthojsnörd
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
Moriwaki
Plask å lek på dagis

Tror alla fattade det....

Jag reagerade mot att i början av året stod det att REC bestod av 4 race vi anmälde oss till serien och var med som vi sagt i alla 4 race(som arrangören förväntade sig), och oavsett om man ansökte om wildcard till falken 1 eller ej är det fortfarande 4 resultat som räknas i REC serien enl. reglementet som jag är väl insatt i...

så lite orättvis var det att humla drog fram statistik om att bara 3 REC team fullföljd serien...
men men eran lekstugan som jag fortfarande efter 3 år och 15 REC race har svårt att forstå ibland...måste väl ha slagit i huvudet när jag va liten :rolleyes:

Jag har bara kört 2 år och 11race ink Wildcard ink falken.
Men jag lusläste reglemtet och frågade hur var när.
Man kan inte sitta bakom en dator och TRO att man får reda på allt..............................................................!
När jag såg kalendern i MARS så maila jag direkt till Hans och fråga om jag fick åka Falken med Wildcard för båda mina lag. NR116 Och NR117.
Och det fick vi om det fanns plats.
Det har funnits tid till alla andra lag att fråga om det. Därför är det viktigt att man kan läsa prata och förstå.
Ett lag är man ju flera som man kan ta hjälp av....
Ni kan få våran 3.e plats om det är det ni vill.
Vi kan ta bort våra 13 poäng...men vi blir ändå 3:a.
Vi åker ändå bara för SKOJ i lilla plaskdammen.
Bara för att VI vill åka mycket och tar reda på hur det funkar..ska vi inte få höra massa gnäll efteråt.
MVH BC

Bimota

Ny medlem
Gick med
5 May 2003
Hoj
Ducce 748R Evoluzione, Yamaha TT600
Jag har bara kört 2 år och 11race ink Wildcard ink falken.
Men jag lusläste reglemtet och frågade hur var när.
Man kan inte sitta bakom en dator och TRO att man får reda på allt..............................................................!
När jag såg kalendern i MARS så maila jag direkt till Hans och fråga om jag fick åka Falken med Wildcard för båda mina lag. NR116 Och NR117.
Och det fick vi om det fanns plats.
Det har funnits tid till alla andra lag att fråga om det. Därför är det viktigt att man kan läsa prata och förstå.
Ett lag är man ju flera som man kan ta hjälp av....
Ni kan få våran 3.e plats om det är det ni vill.
Vi kan ta bort våra 13 poäng...men vi blir ändå 3:a.
Vi åker ändå bara för SKOJ i lilla plaskdammen.
Bara för att VI vill åka mycket och tar reda på hur det funkar..ska vi inte få höra massa gnäll efteråt.
MVH BC

Men herregud människan förlåt så hemskt mycket....:rolleyes:
jag vet att jag har svårt att utrykcka mig men det finns visserligen inget i mina inlägg som kan refferera till poängberäkning i REC, och om det står poängberäkning i mina inlägg ber jag så mycket om ursäkt en gång till så var det inte alls min avsikt :tummenupp

En gång till

jag reagerade bara på "åttagande" om man nu kan säga så att det var inte 3st men faktiskt hella 11st som fullföljde "serien" eller är det fel i det?

När jag anmällde teamet i början av året o Hans skrev att REC 2009 bestod av 4 race.Då köpte jag det av honom och körde dem 4 race som vi hade kommit överens om....

Nu andlar inte tråden om det men om hur vi ska kunna få en serie nästa år på bästa möjliga villkor för båda arrangören och tävlande, så nu koncentrerar vi på det istället :tummenupp

-Jag gillade skarpt dem sista 2 race där man körde 6tim ihopp med båda NEC o REC och det var faktiskt ingen direkt storm av klagomål som tidigare år om att det var får längsamma förare som NEC körde med o att det var farligt så en ihoppslagen serie kanske är en idé att utveckla vidare?

-Gillar också tanken på att köra längre än 4-6tim typ 8tim race.

/José

Jucati

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2004
Hoj
Ducati o Jucati
8 timmars? Absolut !
Perfekt, då kan man använda första 'stinten' till träningspass....:tummenupp

//AM

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Hoj
ingen
Så som det bollas fram och tillbaka så blir man helt snurrig....

Stefan finns det nåt embryo till enighet om nåt upplägg 2010

wizna

wasnt me ?
Gick med
30 Jul 2006
Hoj
ett gäng kawor
Det bästa som framkommit i den här tråden är att ERF serien "behöver" ha möte de olika team cheferna eller en representant från de olika teamen inför nästa säsong. Om fler blir delaktiga så slipper vi fortsättningsvis kalla detta för humlan cup.

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Det bästa som framkommit i den här tråden är att ERF serien "behöver" ha möte de olika team cheferna eller en representant från de olika teamen inför nästa säsong. Om fler blir delaktiga så slipper vi fortsättningsvis kalla detta för humlan cup.

Menar du att vi INTE ska döpa om serien? :mad:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Sätt bara ingen klass att köra efter ERF, minns hur det var 2007 ... var en evig väntan på att ERF skulle ta slut för att sen få köra våra race.

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
-
Sätt bara ingen klass att köra efter ERF, minns hur det var 2007 ... var en evig väntan på att ERF skulle ta slut för att sen få köra våra race.

Finns både för och nackdelar med det.

Fördel: Du blir klar tidigt på dan och kan dra hemåt om du vill eller va kvar. Bra valmöjligheter.

Nackdel. Du kraschar på kvalet och hinner inte få ihop hojen till racet.
Trist att betala startavgift och sen bara få köra ett par få varv på kvalet innan det är dax att packa ihop.

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Förslag:
Om man har 2 eller fler elitförare i laget kör man i NEC. Om man har 2 eller fler senior eller juniorförare i laget kan man välja mellan att starta i NEC eller REC.
Bra eller dåligt?

Jucati

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2004
Hoj
Ducati o Jucati
Så REC + NEC blir inte sammanslaget 2010 ?

Vad är definition på "elitförare", någon som fått "betalt" för att tävla någon gång under sitt liv? :rolleyes:

/AM

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Så REC + NEC blir inte sammanslaget 2010 ?

Vad är definition på "elitförare", någon som fått "betalt" för att tävla någon gång under sitt liv? :rolleyes:

/AM

Jo, NEC och REC kör samtidigt. Hans vill dock behålla indelningen i klasser för att ha möjligheten att dela på serierna om det blir stora startfält.

Elitförare är det som kallades a-licens tidigare, senior motsvarar b-licensen.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati