Robban #42 NSB
Ny medlem
Tycker det är synd att det är så få som kör, jag tycker upplägget är kanon som det är nu. Mycket åka hoj, går att komma ner över dagen (=slippa husvagn osv.), och kul racing. Frågan är då varför så få ställer upp? I synnerhet NEC, varför är så många REC-team rädda för att köra 2 timmar till?
Fartskillnaderna är nog inte problemet, hoppas jag i alla fall? Jag har inga problem i NEC, men kör jag ett Rookie 1000 race känner jag mig mest bara ivägen
Och uppdelningen i A resp. B-förare blir inte heller särskilt bra, vi är t.ex bara B-förare och ligger 9:a totalt i NEC. Skall vi tvingas åka REC då? För A-förare lär vi inte bli (igen...), eftersom vi bara satsar på ERF
Tror också det blir svårt att begränsa kostnaderna genom att strama åt reglementet. Skall en R1 -09 gå som "standard", medan vår R1 -03 med nedflyttat bromsok bak skall gå som "värsting"
Frågan är ju om det är kostnaderna, tidsschemat, att folk helt enkelt inte vill åka hoj så länge eller något annat som gör att deltagarantalet sjunker? Innan vi vet det är det ju ingen idé att ändra reglemente, tidsschema eller något annat...
Fartskillnaderna är nog inte problemet, hoppas jag i alla fall? Jag har inga problem i NEC, men kör jag ett Rookie 1000 race känner jag mig mest bara ivägen
Och uppdelningen i A resp. B-förare blir inte heller särskilt bra, vi är t.ex bara B-förare och ligger 9:a totalt i NEC. Skall vi tvingas åka REC då? För A-förare lär vi inte bli (igen...), eftersom vi bara satsar på ERF
Tror också det blir svårt att begränsa kostnaderna genom att strama åt reglementet. Skall en R1 -09 gå som "standard", medan vår R1 -03 med nedflyttat bromsok bak skall gå som "värsting"
Frågan är ju om det är kostnaderna, tidsschemat, att folk helt enkelt inte vill åka hoj så länge eller något annat som gör att deltagarantalet sjunker? Innan vi vet det är det ju ingen idé att ändra reglemente, tidsschema eller något annat...