Häng mer, ut med överkroppen och lägg av på gata... Var tar du vägen om du rasar?
Kanske fel ställe att träna på?
De kommer, efter ett tag så lär man sig hålla upp knät för de går så förbannat med knäpuckar istället!ne det gör det inte inte för mig iaf, har jagat knäskrap på falken hela våren å sommaren men inte fan kommer skrapet automatiskt till mig inte
Dessutom lutar dom ju utåt, det blir bara konstigt med allt dåRondeller kan vara hala pga. att lastbilar har spillt ut diesel mm
Knäskrap
Jag vill ha knäskrap... kämpade en dag på bana men lyckades inte. Om man letar upp en asfaltsbit som är optimal för träning, hur ska den då se ut?
90 graders böj som man håller 50 km/h igenom?
Jag tänker mig att man sätter ut koner/markeringar på ett flygfält eller liknande och tränar, för att ta sig till bana är ju svårt att få tid till.
Jag vill ha knäskrap... kämpade en dag på bana men lyckades inte. Om man letar upp en asfaltsbit som är optimal för träning, hur ska den då se ut?
90 graders böj som man håller 50 km/h igenom?
Jag tänker mig att man sätter ut koner/markeringar på ett flygfält eller liknande och tränar, för att ta sig till bana är ju svårt att få tid till.
Jag vill ha knäskrap... kämpade en dag på bana men lyckades inte. Om man letar upp en asfaltsbit som är optimal för träning, hur ska den då se ut?
90 graders böj som man håller 50 km/h igenom?
Jag tänker mig att man sätter ut koner/markeringar på ett flygfält eller liknande och tränar, för att ta sig till bana är ju svårt att få tid till.
Det viktiga i körningen är harmoni och att du som förare har kul oavsett knäskrap eller inte.
Snälla – kan du inte också tala om vad som är kul för övrigt i livet. Jag hade tänkt testa min Biltema momentnyckel på den stora muttern vid bakaxeln – är det kul eller borde jag göra något annat som ger mer harmoni?
...ycker du det är kul att testa Bltemas momentnycklar så fine by me!
Jag vill ha knäskrap... kämpade en dag på bana men lyckades inte. Om man letar upp en asfaltsbit som är optimal för träning, hur ska den då se ut?
90 graders böj som man håller 50 km/h igenom?
Jag tänker mig att man sätter ut koner/markeringar på ett flygfält eller liknande och tränar, för att ta sig till bana är ju svårt att få tid till.
Ok, då kör jag vidare med momentnyckeln.
Tack!
En av de viktigastfaktorerna är blicken!
En tung förare som har långa ben på en hoj med låg sitthöjd och med för mycket dynamiskt sag bak samt högt placerade fotpinnar skrapar lättare knät än en lätt kortbent förare på en hoj med "race" ställt dynamiskt sag på en hoj med förhöjd "ride high" och med hög sitthöjd och lågt placerade fotpinnar!
Sen finns andra faktorer att ta hänsyn till för att öka säkerheten, så som uppvärmda däck mm.
Kan ju vara coolt med skrapade puckar kan tyckas men skulle tro att endast ett fåtal av de som inte lyckats än kanske kan resonera så. Lyckats är för övrigt fel ord för det är på inget sätt ett misslyckande att INE ha skrapat dem.
Det viktiga i körningen är harmoni och att du som förare har kul oavsett knäskrap eller inte. Efter hand kommer sådant som knäskrap och lägre varvtider men knappast när man "vill som mest". Slappna av, kör och ha kul!
Mvh!
// Niklas
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
|
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
|
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
|
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |