Första kraschen i år för mig

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
... sker i helgen! Tänkte fråga ifall nån vill ute o leka av sig lite på Strängnäs flygfält. Jag frågade för ett tag sedan en klubb som ofta var där o hoppade fallskärm o de sa att på sommaren är det ofta folk där o då får man inte vara där, men på lågsäsongen typ Vinter o tidig vår / sen höst äre inga där så det är bara att åka dit o sköta sig hyffsat. Så jag tänkte dra dit med stunthojen och göra lite försäsongskrascher.

Finns det chans att vi kan fixa en viss uppslutning i helgen? Sikter på att komma ut på Lördagen så att jag slipper vara helt mörbultad på jobbet på måndag. Söndagen för vara lidapin-dagen.

Jag har troligen fått med mig 2st som ska filma missödet, men .. det blir nog ändå trist om det endast ska glos på mig när jag förblöder, så ifall nån vill haka med ut o lufta sina hojar... så skriv upp er här.

Finns det intresse nog så kommer jag organisera en samlingspunkt.. sen åker vi vidare ut till fältet där det ska köras. Det är SKITVÄG dit, så var beredda på det. Det är typ grus o bajskluttar på vägen... o mycket snö o is oxå troligen. Jag kommer köra pickis ut hela vägen.

Iaf... skriv upp er i intresselistan nedan:

1. Swedie (2st som ska skjutsa mig till sjukan)
2. döden
3. skyddsängeln
4. ...

heigo

Dåre
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
En blå..
Swedie skrev:
... sker i helgen! Tänkte fråga ifall nån vill ute o leka av sig lite på Strängnäs flygfält. Jag frågade för ett tag sedan en klubb som ofta var där o hoppade fallskärm o de sa att på sommaren är det ofta folk där o då får man inte vara där, men på lågsäsongen typ Vinter o tidig vår / sen höst äre inga där så det är bara att åka dit o sköta sig hyffsat. Så jag tänkte dra dit med stunthojen och göra lite försäsongskrascher.

Finns det chans att vi kan fixa en viss uppslutning i helgen? Sikter på att komma ut på Lördagen så att jag slipper vara helt mörbultad på jobbet på måndag. Söndagen för vara lidapin-dagen.

Jag har troligen fått med mig 2st som ska filma missödet, men .. det blir nog ändå trist om det endast ska glos på mig när jag förblöder, så ifall nån vill haka med ut o lufta sina hojar... så skriv upp er här.

Finns det intresse nog så kommer jag organisera en samlingspunkt.. sen åker vi vidare ut till fältet där det ska köras. Det är SKITVÄG dit, så var beredda på det. Det är typ grus o bajskluttar på vägen... o mycket snö o is oxå troligen. Jag kommer köra pickis ut hela vägen.

2. döden
3. skyddsängeln
4. ...

Hade jävligt gärna hakat på. Hojen står ju typ 3 km därifrån. Slå inte ihjäl dig nu så kan vi köra om tre veckor då jag är hemma igen..

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
390, 570, 660, 1300
Flygfältet

Vi var där samtidigt som fallskärmsskolan var där en dag i höstas.
Vi pratade med "Hoppansvarig" eller vad han nu kallades och han sa att det var ok om vi stollade runt i andra ändan av fältet. Han visade vart planet lyfte och sa att om vi hamnade i propellern så fick vi skylla oss själva :D

Gillade inte underlaget riktigt bara, kändes som om fästet var tvivelaktigt, stoppieövningarna blev lidande.

Bifogat

• skolan, liten.jpg
    skolan, liten.jpg
    116.5 KB · Visningar: 354
  • fältet.jpg
    fältet.jpg
    106.1 KB · Visningar: 286

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Så är ni på eller? :)

Skit i hur det är, bara vi kommer ut en sväng. Jag kommer åka hursomhelst, så länge det inte är snöar eller är minusgrader.

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sviidiii! Kom till Karlstad istället om det blir fint, jag bjuder på kaffe, bullar och öl... ;)

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
390, 570, 660, 1300
Swedie skrev:
Så är ni på eller? :)

Skit i hur det är, bara vi kommer ut en sväng. Jag kommer åka hursomhelst, så länge det inte är snöar eller är minusgrader.

Jag tror inte det.
Är det plusgrader ska jag prova nya förgasarna men mer än så blir det nog inte.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Okej gubbar!

De 2 som skulle med mig kan ej längre på Lördagen. Så.. screw them! ;) Jag måste ha Söndagen som vilodag då jag kommer vara för mör på jobbet annars.

Så de som kommer är alltså.. Jag, Manne o vilka fler?

Måste veta senaste imorgon, Fredag.. kväll. De som vill komma kan även få mitt telefonnummer så de kan ringa mig. Jag kommer vara på fältet från 12 tills jag kraschar för hårt.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Kör mot E4an, förbi Strängnäs. Precis innan det blir motorväg igen, sväng vänster. sen efter bron, ta vänster in på grusväg. Följ grusvägen ... höll höger om det på nått sätt måste väljas en väg. Du kommer ledas ända ut på fältet.

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
Jag kan hänga på, men då får någon låna ut en hoj till mig och lära mig lite basics (starta, köra iväg, bromsa, växla) :tummenupp Erbjuder även bilskjuts till närmaste sjukhus när du klotat.

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Oki, kommer jag så blir det med hojj, å då vill jag gärna ha några plusgrader om jag ska köra hmm, typ 7-8mil, eller vad det är..

WaZZe

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 525exc-06 mutard och en URretta samt R1 kråssplejn
Om jag hinner få min nya koppling så kanske jag kommer, ska försöka lura med en till.

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
Swedie skrev:

2. döden
3. skyddsängeln
4. SuperKnutte
5. WaZZe (om han får till kopplingen på Hyndan) :gnissla

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring