Felix83
Never trust a fart on a motorcycle
Det här är resultatet av gårdagens knixkurs. Dagen började med regn men det slutade snart och banan torkade upp. Dock var vissa delar av banan fortfarande hala, vilket jag bittert fick erfara under första passet. Bakdäcket tappade fäste och helt plötsligt hade jag gjort mitt livs första lowside. Nåväl, hojen och egot vart lite stukade men jag kunde fortfarande åka så jag hoppade över ett pass och tog mig sedan upp i sadeln igen. Vädret var nu soligt och varmt och banan var helt torr. Nästa pass gick bra och jag kände så smått hur självförtroendet kom tillbaka, skönt.
Sedan, under sista passet, råkade jag komma för långt ut i kanten, bakdäcket kom ut i gräset och där låg jag på nytt, men en kraschad hoj för andra gången inom loppet av halvannan timme.
Lyckligtvis skedde denna lowside åt samma håll som den första, så skadorna blev mest värre på de redan skadade delarna.
Igår ville jag mest bara lämna in hojen och låta någon annan ta hand om jobbet, men efter att ha sovit (dåligt) på saken så gör jag nog det själv.
Sedan, under sista passet, råkade jag komma för långt ut i kanten, bakdäcket kom ut i gräset och där låg jag på nytt, men en kraschad hoj för andra gången inom loppet av halvannan timme.
Lyckligtvis skedde denna lowside åt samma håll som den första, så skadorna blev mest värre på de redan skadade delarna.
Igår ville jag mest bara lämna in hojen och låta någon annan ta hand om jobbet, men efter att ha sovit (dåligt) på saken så gör jag nog det själv.