Comeback
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 25 Jul 2010
- Hoj
- Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
nuicic skriver:
"För att svara på någons fundering gällande A2 så är min avsikt att ta ett A-kort då jag har åldern inne för detta"
Problemet är att du inte har styrkan och tekniken för att köra tung hoj.
för du skriver ju också
"Därför undrar jag vad ni rekommenderar för första hoj att övningsköra på för en tjej på ca 50 kg som är 167 cm lång. Jag har i dagsläget en Suzuki GSF650/S i årsmodell 2006, som jag nog kan tycka är för tung för mig. Jag når ner med fötterna i marken sittandes på denna och det är mycket viktigt för mig. Utöver att jag vill kunna nå ner i marken sittandes på cykeln så ska den vara lättmanövrerad och lätt att köra."
Jag tycker faktiskt inlägg #2 är riktigt bra.
En perfekt kontring på dina orimliga (som jag ser det) krav. På tung MC.
Jag tycker #11 är riktigt bra. Ta A2 kort. För det har du i dagsläget de fysiska förutsättningarna för.
När du besökt gymmet 3 dagar i veckan och kört mountainbike i skogen 2 dagar i veckan.
(Alternativt en crossmoppe på motocrossbanan 1 dag i veckan)
Och kört din A2-hoj.
Nått år, ja då kommer du inte ha problem med vare sig vikt eller teknik för klara en tung MC.
Och kan ta A kort. Om du vill det.
"För att svara på någons fundering gällande A2 så är min avsikt att ta ett A-kort då jag har åldern inne för detta"
Problemet är att du inte har styrkan och tekniken för att köra tung hoj.
för du skriver ju också
"Därför undrar jag vad ni rekommenderar för första hoj att övningsköra på för en tjej på ca 50 kg som är 167 cm lång. Jag har i dagsläget en Suzuki GSF650/S i årsmodell 2006, som jag nog kan tycka är för tung för mig. Jag når ner med fötterna i marken sittandes på denna och det är mycket viktigt för mig. Utöver att jag vill kunna nå ner i marken sittandes på cykeln så ska den vara lättmanövrerad och lätt att köra."
Jag tycker faktiskt inlägg #2 är riktigt bra.
En perfekt kontring på dina orimliga (som jag ser det) krav. På tung MC.
Jag tycker #11 är riktigt bra. Ta A2 kort. För det har du i dagsläget de fysiska förutsättningarna för.
När du besökt gymmet 3 dagar i veckan och kört mountainbike i skogen 2 dagar i veckan.
(Alternativt en crossmoppe på motocrossbanan 1 dag i veckan)
Och kört din A2-hoj.
Nått år, ja då kommer du inte ha problem med vare sig vikt eller teknik för klara en tung MC.
Och kan ta A kort. Om du vill det.
Last edited: