Så, tack vare Anders sitter det nu en grön tank på Suckan och två beggade vippor ligger och väntar på en uppsättning kamaxlar som beräknas komma från England i slutet av veckan.
Bakramen är rensad och dynan ditlagd för att få en liten bild av vartåt det barkar. Har släppt upp gaffelbenen 2cm i styrkrona, kändes att man ville ha ner fronten lite när jag provkörde med nya bakdämparen. Dessutom ger det en lite mer framåtlutad look vilket är precis vad jag vill ha.
Lutningen på dynan är lite för brant på bilden, ska ner nån eller några centimeter. Men hela bakramen ska kapas bort så det får jag ta tag i sen.
Tanken har två bulor som jag ska försöka massera ut inifrån på liknande sätt som på den andra tanken. Bulorna på denna är dock svårare att komma åt, så vi får se hur det går.
Hojen gjorde sig riktigt bra med grön tank och svart ram, blir lite gammalt engelskt stuk a'la Norton eller nått. Ska ta och polera den gamla tanken så får vi se om det blir grönt eller polerat som ser bäst ut.
Tack till Anders för att du kunde tänka dig att skiljas från lite prylar, till en billig peng dessutom.
Nästa steg blir att stoppa i kammarna, kolla kamkedjespännaren och provstarta motorn.
Så kan jag förhoppningsvis fokusera på ombyggnationen sen ????