Första riktiga bygget - Café racer på Suzuki GSF 1200 Bandit -98

Längesen jag uppdaterade här, har provmonterat framlyse och clip-on styre. Mycket jobb och justeringar återstår men man får en känsla för hur jag tänkt mig designen.

View attachment 459247

View attachment 459243


View attachment 459244


View attachment 459245

Längesen jag uppdaterade här, har provmonterat framlyse och clip-on styre. Mycket jobb och justeringar återstår men man får en känsla för hur jag tänkt mig designen.

View attachment 459247

View attachment 459243


View attachment 459244


View attachment 459245
Snyggt jobb! Är intresserad av var du har köpt framlyktan och fästena. Jag köpte Biltemas grejer lite på chans då det var så billigt. Men när man monterar grejerna då inser man att det är en del mått att ta hänsyn till. Tex tändningslåset som tar rätt mycket plats.
 
Tack, roligt att det är några som hittar denna tråd trots att den är långt ifrån frekvent uppdaterad...

Vad har hänt sedan mitt sista inlägg i Mars 2021 då?
Det tog några månader till men i Augusti blev det premiärtur och sedan körde jag drygt 80mil innan hojen ställdes undan i Oktober. Glädjande nog så fungerade allt helt problemfritt bortsett från hållaren till reg.skylten som jag fick uppdatera från ett till två stag för att det skulle bli stabilt och motstå vibrationerna.

Har handknackat två täckplåtar som ska täcka området mellan tank och dyna, hade tänkt lacka dom svarta men har bestämt mig för att dom ska få behålla sin obehandlade look och endast klarlackas.

Slänger in några av de bilder jag tagit under höstens körningar, hojen går som ett skott och låter riktigt elakt :)20210822_130609.jpg20210815_180157.jpg
 
Snyggt jobb! Är intresserad av var du har köpt framlyktan och fästena. Jag köpte Biltemas grejer lite på chans då det var så billigt. Men när man monterar grejerna då inser man att det är en del mått att ta hänsyn till. Tex tändningslåset som tar rätt mycket plats.
Lampan köpte jag av https://www.caferacerwebshop.com som har massor av snygga grejer till rätt pengar.
 
Har du funderat på att fylla hålrummet där bak med något sånt här kanske? Känns så tomt i.o.m. med att motorn och fronten är så grov i jämförelse.

w01038-support-plaque-numero.jpg
 
Har du funderat på att fylla hålrummet där bak med något sånt här kanske? Känns så tomt i.o.m. med att motorn och fronten är så grov i jämförelse.

View attachment 467403
Nej, precis tvärt om faktiskt ;)

Jag ville få en framåtlutad och aggressiv men ändå lätt look, svårt att beskriva. Men den stora motorn och kompakta designen i fram kombinerat med den lätta och luftiga bakdelen skapar precis den känsla jag ville uppnå. Hojen ser alltid ut att vara på hugget och bara ber om att köras fort och hårt.

Dock full förståelse för att designen inte passar alla, smaken är ju olika.
 
Först och främst, grattis till ett "färdigt" bygge.
I stora drag tycker jag det är ett fint projekt, en sak stör mig och ger känsla av ihopköpt mer än byggt.
Det är just sadel mot tank. Där hade jag nog själv varit beredd att lägga tid eller pengar eller både och på att få sadeln att ansluta mot och kring tankens bakdel.
En plåt bakom batteriet skulle göra sig bra, dels syns inte batteriet men framför allt får du inte in en massa skit där när du kör.
 
Snygga skruvar här och där, sånt lyfter! Är inte batteriet ett bra ställe att sätta plåten på:yoparty
 
Först och främst, grattis till ett "färdigt" bygge.
I stora drag tycker jag det är ett fint projekt, en sak stör mig och ger känsla av ihopköpt mer än byggt.
Det är just sadel mot tank. Där hade jag nog själv varit beredd att lägga tid eller pengar eller både och på att få sadeln att ansluta mot och kring tankens bakdel.
En plåt bakom batteriet skulle göra sig bra, dels syns inte batteriet men framför allt får du inte in en massa skit där när du kör.
Tack, kanske gör en insats på sadeln vid tillfälle. Men övergången är inte lika påtaglig IRL som den ser ut att vara på bild. Plåtarna gör större skillnad än vad man ser på mina bilder.

Gällande batteriet så gillar jag att det sitter öppet, batterilådan är egen design och den första sak jag svetsat ihop själv. Vill inte sätta plåtar och avgränsa mer än nödvändigt och den ska ju ändå bara köras i solsken... :D
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top