Du kommer att kunna räkna med möjlighet till någon dags träning på banan innan tävlingen. Troligen ganska likt förra årets upplägg men förhoppningsvis kunna erbjuda lite mer körning i år.
Planen är att vi kommer att försöka få till att köra rookie och quad på lördagen och sm klasser på söndagen. Om det finns möjlighet så även kanske trycka in ett träningspass för sm-klasserna i slutet av dan (lördagen) för dem som inte kunnat köra tidigare dagar. Vi får väl se hur det går.
/J
Planen är att vi kommer att försöka få till att köra rookie och quad på lördagen och sm klasser på söndagen. Om det finns möjlighet så även kanske trycka in ett träningspass för sm-klasserna i slutet av dan (lördagen) för dem som inte kunnat köra tidigare dagar. Vi får väl se hur det går.
/J
Man blir ju lite grinig när man ser tidschemat.... Är det meningen alla SM upplägg ser ut såhär?
Jag hade fått för mig att Rookie och 250 skulle köra lördag och SM klasserna Söndag för att få bra med åktid.
Skulle jag ha kört Rookie skulle jag bojkottat detta upplägg direkt och det hoppas jag ni gör..... Vill det sig illa har ni ju bara 25 minuters körning och av dom är 15 tidskval... detta är inget som höjer sporten utan sänker den.
Sen tycker jag att man i sm klasserna ska få möjlighet att lära sig banan innan man ska tidskvala. I år kommer kvalen vara så viktiga så att bara ha 10 min innan tidskval är skandal och även säkerhetsmässigt fel då man inte kör in sig på en bana på 10 min och sen behöva dra 110% som det blir i tidskval.
Skulle oxå vilja se den klubb som klarar detta tidschema när det helt plötsligt händer nått som tex att det måste sopas, saneras olja eller någon har slagit sig...
Nä detta måste ändras på............ ( ser fram emot 3 träningsdagar innan SM i östersund Jocke...hehe)
...
Last edited: