Förvaring av mobil, nycklar och plånbok ?

Kneedrag

Guest
Köpte nästan en lårväska, men efter ha läst att den stör mycket pga vinddraget
Så blev det ingen

Kneedrag

Guest
Köp en tankväska ts. Såg biltema har en ny fräck för gps och iPhone

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2

Jag är fräck nog att citera mig själv...

Jag var och kollade på Biltemas nya lilla "väska" stor nog för en smartphone/GPS ( http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC...a-mobil-82767/ ), men tyvärr blev jag inte så imponerad av magneterna i botten. Jag tyckte de kändes lite svaga. Det kan ju ha varit på just det exemplaret, men... Dessutom får man nog klippa av dragkedjekläppen, för den är såpass lång att den nog kommer att ligga och slå mot tanken av fartvinden. Ett mycket bra försök, men den behöver lite till. Prismässigt en hit dock.

Blaxxor

Medlem
Gick med
15 Nov 2010
Hoj
Honda Hornet 600 -00
Jag har en mobilväska liknande denna där jag har mobilen bankkort/körkort och hemnyckel. Sen har jag limmat fast kardborreband på baksidan och fäster den på ryggplattans midjebälte med kardborren.

Har inga fickor alls i mitt ställ så detta var bästa lösningen.

mobilfodral-lift-on-bla-l.jpg

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Ben/höftväska (eller vad det heter) är rätt smidigt när ryggsäck känns onödigt stort.

View attachment 381855

Finns en uppsjö. Har inte provat den jag länka utan gjorde en slögoogling och valde första bästa...

Jag har en benväska köpt på louis.de för ngt år sedan. Fungerar hur bra som helst. Den påminner om de här telefonväskorna man har runt armen, fast större och runt benet. Plånbok modell stor och galaxy 2 samt nycklar mm får lugnt plats.

Köpte nästan en lårväska, men efter ha läst att den stör mycket pga vinddraget Så blev det ingen

Min stör inget alls inte ens i 150(max på svensk motorväg innan lappen ryker). Men man är olika känslig för sånt. På bana får jag plats med nycklar och liten plånka under kutsen ovanpå verktygen.

Tuxedo

Du har inte en chans -Ta den!
Gick med
19 Aug 2008
Hoj
GSXR 1000, K7 & K3
Tillverka en liten behållare/säck som du placerar innanför ditt double bubble kåpglas. Då kan du i och för sig inte se igenom kåpglaset men har du dessutom rökfärgat (eller liknande) kommer inte förbipasserande se att du har grejor innanför glaset och du kan gasa vidare som en äkta sporthojsåkare :banana

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin