Förvaring av mobil, nycklar och plånbok ?

Köpte nästan en lårväska, men efter ha läst att den stör mycket pga vinddraget
Så blev det ingen

Köp en tankväska ts. Såg biltema har en ny fräck för gps och iPhone

Jag är fräck nog att citera mig själv...

Jag var och kollade på Biltemas nya lilla "väska" stor nog för en smartphone/GPS ( http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC...a-mobil-82767/ ), men tyvärr blev jag inte så imponerad av magneterna i botten. Jag tyckte de kändes lite svaga. Det kan ju ha varit på just det exemplaret, men... Dessutom får man nog klippa av dragkedjekläppen, för den är såpass lång att den nog kommer att ligga och slå mot tanken av fartvinden. Ett mycket bra försök, men den behöver lite till. Prismässigt en hit dock.

Jag har en mobilväska liknande denna där jag har mobilen bankkort/körkort och hemnyckel. Sen har jag limmat fast kardborreband på baksidan och fäster den på ryggplattans midjebälte med kardborren.

Har inga fickor alls i mitt ställ så detta var bästa lösningen.

mobilfodral-lift-on-bla-l.jpg

Ben/höftväska (eller vad det heter) är rätt smidigt när ryggsäck känns onödigt stort.

View attachment 381855

Finns en uppsjö. Har inte provat den jag länka utan gjorde en slögoogling och valde första bästa...

Jag har en benväska köpt på louis.de för ngt år sedan. Fungerar hur bra som helst. Den påminner om de här telefonväskorna man har runt armen, fast större och runt benet. Plånbok modell stor och galaxy 2 samt nycklar mm får lugnt plats.

Köpte nästan en lårväska, men efter ha läst att den stör mycket pga vinddraget Så blev det ingen

Min stör inget alls inte ens i 150(max på svensk motorväg innan lappen ryker). Men man är olika känslig för sånt. På bana får jag plats med nycklar och liten plånka under kutsen ovanpå verktygen.

Tillverka en liten behållare/säck som du placerar innanför ditt double bubble kåpglas. Då kan du i och för sig inte se igenom kåpglaset men har du dessutom rökfärgat (eller liknande) kommer inte förbipasserande se att du har grejor innanför glaset och du kan gasa vidare som en äkta sporthojsåkare :banana

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick