Förvaring av mobil, nycklar och plånbok ?

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Jag har med tänkt på detta. Men kommer nog köpa mig en sån lite platt plånbok för bara kort. Då får telefonen plats i innerfickan med :)
 

Code

Medlem
Gick med
8 Jul 2008
Ort
Skåne
Hoj
KTM
En sån där plånka runt halsen är ju faktiskt inte alls dumt. Ett jäkla mek att glida ner med handen i mina tajta fickor för att fiska upp tex telefonen.
 

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Nybro
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
Tack! haha hade jag varit du hade jag satsat på en typ av neck wallet, nån slags plånbok man har runt halsen
neuvo-neck-wallet-2.jpg

lätt den bästa idèn än. Ska kika vidare på den.

har inget förvaringsutrymme under min skjutssadel. eller ja, jag har ju, men det e så pass litet så inget får plats alls..
 

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Ort
kristianstad
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
sporthjo.jpg

Kör själv på en sådan här för bankomatkort, körkort, nycklar osv. Sitter faktiskt jävligt bra även i höga farter faktiskt. Och om nu skiten mot all förmodan skulle släppa så måste den ändå glida ner över min handled och då måste man väl märka det, eller.?:näsblod
 

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Nybro
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
View attachment 381854

Kör själv på en sådan här för bankomatkort, körkort, nycklar osv. Sitter faktiskt jävligt bra även i höga farter faktiskt. Och om nu skiten mot all förmodan skulle släppa så måste den ändå glida ner över min handled och då måste märker man väl det, eller:näsblod

har du den över stället/tröjan ? jag har min under tröjan, för vågar inte ha den utanpå ifall ifall.. och då blire bara jobbigt om man ska få fram telefon osv. men annars håller jag med dig att den funkar kanon!
 

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Ort
kristianstad
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
har du den över stället/tröjan ? jag har min under tröjan, för vågar inte ha den utanpå ifall ifall.. och då blire bara jobbigt om man ska få fram telefon osv. men annars håller jag med dig att den funkar kanon!

Kör faktiskt den över hela skiten, stället och tröjan, ser kanske lite lustigt ut men jag är rätt lustig:banana

Edit: Slog liksom en knut på bandet så om skiten lossnar så åker inte bandet ut ur hålen utan glider bara som jag skrev ner på armen och då ser man ju det. Känns lite säkrare ifall ifall:)
 
Last edited:

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Ben/höftväska (eller vad det heter) är rätt smidigt när ryggsäck känns onödigt stort.

0.0.1.r#tk753.jpg

Finns en uppsjö. Har inte provat den jag länka utan gjorde en slögoogling och valde första bästa...
 

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Nybro
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
bögslungan kan ni ha runt halsen när ni går på krogen med. poppis nu för tiden :hihi

Hatar faktiskt att se det på folk ute, men i detta område kan det faktiskt funka ;)

Kör faktiskt den över hela skiten, stället och tröjan, ser kanske lite lustigt ut men jag är rätt lustig:banana

Edit: Slog liksom en knut på bandet så om skiten lossnar så åker inte bandet ut ur hålen utan glider bara som jag skrev ner på armen och då ser man ju det. Känns lite säkrare ifall ifall:)

Ah smart, ska kolla lite på det.

Ben/höftväska (eller vad det heter) är rätt smidigt när ryggsäck känns onödigt stort.

View attachment 381855

Finns en uppsjö. Har inte provat den jag länka utan gjorde en slögoogling och valde första bästa...

Tack, aldrig hört talas om innan, tåls att kolla upp!
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Lös nyckel till garage/hem
Löst kreditkort
Löst körkort
Ett par vikta sedlar (Om kort inte accepteras)
Mobiltelefon

Allt detta i innerfickan om jag inte har ryggsäck.

Mobilen känns lite otymplig att ha i fickan, men det känns sin ett sämre alternativ att förvara den i kutsen ifall man nu skulle krascha och hamna en bit från motorcykeln.

Tycker inte att det är nödvändigt att släpa med sig en plånbok med diverse plastkort, gamla kvitton och annat som man fyllt den med innan man gör en grovrensning mellan varven.
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Midjeväska är underskattat, om utrymme under sadel saknas. Att ha saker i skinnstället har sina klara negativa aspekter vid krasch. Nycklar är rentav puckat att ha i fickan.

Har alltid vattenflaska med vid nöjeskörning, så ryggsäck är ett måste för mig. Kriega R15 är ryggsäckarnas ryggsäck. Den som tycker att det är för obekvämt/jobbig/fult har aldrig testat en ryggsäck i Kriegas R-serie.
 
Last edited:

Treard

Ny medlem
Gick med
7 May 2012
Ort
Gävle
Hoj
2003 Honda CBR954
För mig finns iaf gott om plats i stövlarna. In me nycklarna mellan dragkedja å skinnet, sen ner me telen i ena å plånbok i andra.
 

MrRR

Ny medlem
Gick med
6 May 2012
Ort
Nossebro
Hoj
CBR1000RR Fireblade -08
View attachment 381854

Kör själv på en sådan här för bankomatkort, körkort, nycklar osv. Sitter faktiskt jävligt bra även i höga farter faktiskt. Och om nu skiten mot all förmodan skulle släppa så måste den ändå glida ner över min handled och då måste man väl märka det, eller.?:näsblod

Tyvärr inget alternativ för mig, håller den för en eventuell olycka? Känns lite risky att ha en mobil på en lös tråd utanpå kroppen i en nödsitustion, tänk dig när den slits loss och du inte har möjlighet att röra på dig.

Anser att åtminstone mobil ska man ha i jackan, ifall om olyckan är framme.

Självklart önskar jag er alla en god fortsättning på säsongen hur ni än väljer att förvara era saker :)
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top