Förvirande med poliser ibland

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Masterblaster skrev:
2503409 Till alla berörda troende och icke troende så har allt gått bra idag efter en dag med mycket åkande fick jag veta att hon är precis nybakt polis från polishögskolan och att hon känner en av minna polare och så har hon sett mig på en fest .Så några på SH hade halvt rätt att en polis börjar inte stöta på en bara så där å andra sidan kände jag henne inte innan så jag var ganska chockad över att nåt sånt kan hända.Vad det gäller dejten så gick allt kanon och vi förtsätter nog träffas fast vi bor 6 mil från varandra. På frågan hur hon kände igen mig på hojen svarade hon att det gjorde hon inte utan att jag hade kört 12 km/h för mycket på en 70 väg det var inte förrän jag tog av mig hjälmen som hon kände igen mig och jag slapp böter.
för dom som trodde på mig tackar jag för stödet och arbetar på att få en av "Fienden" över på våran sida så kanske nästa fartdåre får bara en varning
Fränt! Lycka till!
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
lahi skrev:
2502295 Jag har inte råkat ut för polisen här än, men jag ska nog försöka hålla mig undan .

Lugnt lasse! Ta bara rygg på mig så ska jag visa dig dom bästa flyktvägarna....:D
 

invisible

Yes baby...
Gick med
4 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-6R'06
Masterblaster skrev:
2503409 Till alla berörda troende och icke troende så har allt gått bra idag efter en dag med mycket åkande fick jag veta att hon är precis nybakt polis från polishögskolan och att hon känner en av minna polare och så har hon sett mig på en fest .Så några på SH hade halvt rätt att en polis börjar inte stöta på en bara så där å andra sidan kände jag henne inte innan så jag var ganska chockad över att nåt sånt kan hända.Vad det gäller dejten så gick allt kanon och vi förtsätter nog träffas fast vi bor 6 mil från varandra. På frågan hur hon kände igen mig på hojen svarade hon att det gjorde hon inte utan att jag hade kört 12 km/h för mycket på en 70 väg det var inte förrän jag tog av mig hjälmen som hon kände igen mig och jag slapp böter.
för dom som trodde på mig tackar jag för stödet och arbetar på att få en av "Fienden" över på våran sida så kanske nästa fartdåre får bara en varning

Klockrent mannen, lycka till i fortsättningen! :tummenupp
 

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Ort
örebro
Hoj
cbr1000RR - 06
Masterblaster skrev:
2501452 Åkte hoj idag och plötsligt ser jag polisbil bakom och börjar undra vad har jag gjort viserligen åkte jag lite för fort och en stund på bakdäcket men då var jag nästan säker på att ingen såg det så jag stannar och undrar hur stora böter det kan bli,ur bilen stiger en tjej runt 28 som ser ganska bra ut och första frågan är: snygg hoj vilken årsmodell är det? för att göra historien kort så har jeg en dejt på söndag med en POLIS :yoparty

Fan vilken dröm. Vi har ett par riktigt snygga kvinnor i poliskåren här i öret oxå. Nu blev jag avis.....lycka till på dejten. Break a leg:tummenupp
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Silverryggen skrev:
2503537 Lugnt lasse! Ta bara rygg på mig så ska jag visa dig dom bästa flyktvägarna....:D
Hehe, kanoners :tummenupp Här är ju många rödljusen, men det ska nog lösa sig. Vi får ta en utbildningsdag sen. Plugga flyktvägar :hihi
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Grattis ska man väl säga. Men det var ingen Nyköpingspolis alltså?
 

Migael

Hojlös
Gick med
11 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Inte förrens nästa säsong...
Masterblaster skrev:
2501662 hur det än låter så har jag en dejt på söndag jag är lika överraskad som du men fakta är fakta och om jag har tur så åker jag Mc med henne nästa sommar för hon har hoj också ...
det gäller att visa sin trevliga sida också:)
Fattas väl bara att ni har likadana hojar så är allt prima...:D
 

stephenj

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Rimbo
Hoj
Hjuling
Masterblaster skrev:
2503858 jo hon jobbar både i nyköping och södertälje nån slags praktik vete fan

tackar tackar


Lycka till!, låter som en kul story att berätta för barnbarnen :D
 

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Ort
I Sverige!
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Var hittar ni era poliser som är trevliga och INTE ger böter när de har en chans? Nu vill jag inte vara en av dem som säger att alla poliser är dumma och elaka, självklart är de inte det. Men däremot är alla som jag stöter på riktiga svin och maktmissbrukare.

Jag har funderat på varför. Det kan inte bara vara slumpen, och jag är alltid trevlig mot dem liksom icke-poliser. Så min slutsats är att poliser (och alla andra) ogillar mitt utseende. :(
 

peppe44

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2006
Ort
kalmar
Hoj
kawazaki zrx 1200s
Masterblaster skrev:
2501452 Åkte hoj idag och plötsligt ser jag polisbil bakom och börjar undra vad har jag gjort viserligen åkte jag lite för fort och en stund på bakdäcket men då var jag nästan säker på att ingen såg det så jag stannar och undrar hur stora böter det kan bli,ur bilen stiger en tjej runt 28 som ser ganska bra ut och första frågan är: snygg hoj vilken årsmodell är det? för att göra historien kort så har jeg en dejt på söndag med en POLIS :yoparty


är det sånt som kallas bottsförebyggande åtgärder??? lycka till på dejten, coolt gjort:tummenupp
 

stephenj

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Rimbo
Hoj
Hjuling
Masterblaster skrev:
2503342 som tur är är hon inte medlem och jag kommer nog inte ta upp det inte förrän den här tråden försvinner annars blir det väl en snyting för det där med "ganska"


Du får nog glida in och ändra det till fantastiskt vacker eller något...:tummenupp
 

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
avfartsgatan skrev:
2501499 Här i Götet heter dom Bengt 56, och drar puffra!
Hahaha, vet precis vad du snackar om. Åkte med en polare när vi blev stoppade för fortkörning på 45:an, och tamigfan, ALLA poliser såg exakt likadana ut vid kontrollplatsen. Runt 60, gråhåriga, lönnfeta och lite skägg. Riktigt komiskt var det, förutom att polaren fick 1200 pix i böter då :rolleyes: :tungan
 

frollo

Medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Oxelösund
Hoj
Yamha R1-08
Tjena! Grymmt cooolt:tummenupp Va heter hon då? Jag känner "tyvärr" en massa poliser.:) Man blir ju nyfiken på vem det är ?
Masterblaster skrev:
2503858 jo hon jobbar både i nyköping och södertälje nån slags praktik vete fan




tackar tackar
 

Migael

Hojlös
Gick med
11 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Inte förrens nästa säsong...
syltburk skrev:
2503913 Var hittar ni era poliser som är trevliga och INTE ger böter när de har en chans? Nu vill jag inte vara en av dem som säger att alla poliser är dumma och elaka, självklart är de inte det. Men däremot är alla som jag stöter på riktiga svin och maktmissbrukare.

Jag har funderat på varför. Det kan inte bara vara slumpen, och jag är alltid trevlig mot dem liksom icke-poliser. Så min slutsats är att poliser (och alla andra) ogillar mitt utseende. :(

Dude...du kör fel hoj :hihi
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top