Förvirande med poliser ibland

Masterblaster

Masterblaster
Gick med
25 Apr 2006
Ort
Oxelösund
Hoj
Kawasaki zx9r
Vfr piloten skrev:
2504577 ´

F... villket drömläge ! :tummenupp
Sa hon varför du vart stoppad ?
Grattis !


Åkte 12 Km/h för fort och så var framhjulet inte i kontakt med vägen ett par gånger :tummenupp

frollo skrev:
2504610 Tjena! Grymmt cooolt:tummenupp Va heter hon då? Jag känner "tyvärr" en massa poliser.:) Man blir ju nyfiken på vem det är ?
 
Last edited:

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Masterblaster skrev:
2511065 XXXXXXXXX gillar fart men inte alltid om du fattar vad jag menar .... fan hoppas hon inte surfar in här och ser vad jag skriver då blir det väl häktet:yoparty
Personuppgiftslag (1998:204):

49 § /Träder i kraft I:2007-01-01/ Till böter eller fängelse i högst sex månader eller, om brottet är grovt, till fängelse i högst två år döms den som uppsåtligen eller av grov oaktsamhet
a) lämnar osann uppgift i sådan information till registrerade som föreskrivs i denna lag, i anmälan till tillsynsmyndigheten enligt 36 § eller till tillsynsmyndigheten när myndigheten begär information enligt 43 §,
b) behandlar personuppgifter i strid med 13-21 §§,
c) för över personuppgifter till tredje land i strid med 33-35 §§,
d) låter bli att göra anmälan enligt 36 § första stycket eller enligt föreskrifter meddelade med stöd av 41 §,
e) behandlar sådana personuppgifter som avses i 13 och 21 §§ i strid med 5 a § andra stycket, eller
f) i strid med 5 a § andra stycket för över personuppgifter till tredje land som inte har en sådan adekvat nivå för skyddet av personuppgifterna som avses i 33 §.
I ringa fall döms inte till ansvar.
Den som överträtt ett vitesföreläggande enligt 44 § eller 45 § första stycket döms inte till ansvar för en gärning som omfattas av vitesföreläggandet. Lag (2006:398).

Smart att outa namnet på sin nyträffade polis-flickvän på ett internetforum, i strid med lagen, normalt vett och antagligen hennes vilja.
 
Last edited:

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
sgtpepper skrev:
2511160

Smart att outa namnet på sin nyträffade polis-flickvän på ett internetforum, i strid med lagen, normalt vett och antagligen hennes vilja.

Ajdå :hihi. Jag håller tummarna för att förhållandet kommer hålla ett tag till iaf :tummenupp.
 

Chaimera

Det är inte farten som dödar...
Gick med
18 Sep 2006
Ort
Lund
Hoj
GSXR 600 -01
Till att börja med, asgrym grej. Mycket cred till dig.:yoparty

Sen tror jag inte att ett namn räknas som personuppgifter. Så jag tror du kan vara lugn... Eller?:va


sgtpepper skrev:
2511160 Personuppgiftslag (1998:204):



Smart att outa namnet på sin nyträffade polis-flickvän på ett internetforum, i strid med lagen, normalt vett och antagligen hennes vilja.
 

Masterblaster

Masterblaster
Gick med
25 Apr 2006
Ort
Oxelösund
Hoj
Kawasaki zx9r
sgtpepper skrev:
2511160 Personuppgiftslag (1998:204):



Smart att outa namnet på sin nyträffade polis-flickvän på ett internetforum, i strid med lagen, normalt vett och antagligen hennes vilja.




sgtpepper skrev:
2511160 Personuppgiftslag (1998:204):



Smart att outa namnet på sin nyträffade polis-flickvän på ett internetforum, i strid med lagen, normalt vett och antagligen hennes vilja.



Du har rätt dumt av mig tack för påminelsen:confused:
 
Last edited:

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Gott mos!

Masterblaster skrev:
2501452 Åkte hoj idag och plötsligt ser jag polisbil bakom och börjar undra vad har jag gjort viserligen åkte jag lite för fort och en stund på bakdäcket men då var jag nästan säker på att ingen såg det så jag stannar och undrar hur stora böter det kan bli,ur bilen stiger en tjej runt 28 som ser ganska bra ut och första frågan är: snygg hoj vilken årsmodell är det? för att göra historien kort så har jeg en dejt på söndag med en POLIS :yoparty


Bra jobbat grabben! :tummenupp

Kanske ett raggningstips man ska idka nu när Skåne fått fler nykläckta aspiranter :tungan
Bara de inte sitter en gammal :6surkart bakom ratten... Kanske man får de hett om :arsele istället... :va
 

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Ort
utanför Riala City
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
Masterblaster skrev:
2511498 Du har rätt dumt av mig tack för påminelsen:confused:


Man har ju alltid vart förbannad på "PolisArsel" :mad: Men detta ställer ju saken i ett annat läge liksom ...:arsele


Bokstavligen ,,,
Du får berätta om "arslet" senare kanske:D





Fast som nån sa "den tråden stinker utan Pics" :rolleyes:
 

Fredr28

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Hornet 600 (2004)
Masterblaster skrev:
2503409 På frågan hur hon kände igen mig på hojen svarade hon att det gjorde hon inte utan att jag hade kört 12 km/h för mycket på en 70 väg det var inte förrän jag tog av mig hjälmen som hon kände igen mig och jag slapp böter.

:supermoraltantmode=on:

WOOOHAAAAAAAAAA, tjänstfel!

:supermoraltantmode=off:...
...error...moral.overflow...unable.to.switch.moralmode...
 

pajo

Nybliven Stockholmare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Aprillia Mana -08
Dejtar oxå en polis sen några månader tillbaka! Turligt nog är hon inte ordningspolis längre (definitivt inte trafikare)! Förutom det att hon är underbar som person så är det riktigt kul när hon är med på fester och lyssnar på allt som andra kamikazepiloter har att säga om poliser som de stött på. Kan lugnt säga att flertalet har fått tänka om gällande sina kunskaper angående trafikregler, polisers rättigheter (och skyldigheter) under tjänteutövandet samt lite andra nyttiga saker. Sen är hon självklart inte polis dygnet runt och har även själv varit med på vissa "olagligheter" ute i trafiken!

Får även säga att de poliser jag stött på ute i trafiken har varit mycket trevliga och inte alls maktgalna och våldsbenägna som vissa andra råkat ut för. Men alla typer finns ju naturligtvis!

Lycka till med dejten, hoppas det håller i sig :tummenupp
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top