Vfr piloten skrev:2504577´
F... villket drömläge !
Sa hon varför du vart stoppad ?
Grattis !
frollo skrev:2504610Tjena! Grymmt cooolt Va heter hon då? Jag känner "tyvärr" en massa poliser. Man blir ju nyfiken på vem det är ?
Personuppgiftslag (1998:204):Masterblaster skrev:2511065XXXXXXXXX gillar fart men inte alltid om du fattar vad jag menar .... fan hoppas hon inte surfar in här och ser vad jag skriver då blir det väl häktet
49 § /Träder i kraft I:2007-01-01/ Till böter eller fängelse i högst sex månader eller, om brottet är grovt, till fängelse i högst två år döms den som uppsåtligen eller av grov oaktsamhet
a) lämnar osann uppgift i sådan information till registrerade som föreskrivs i denna lag, i anmälan till tillsynsmyndigheten enligt 36 § eller till tillsynsmyndigheten när myndigheten begär information enligt 43 §,
b) behandlar personuppgifter i strid med 13-21 §§,
c) för över personuppgifter till tredje land i strid med 33-35 §§,
d) låter bli att göra anmälan enligt 36 § första stycket eller enligt föreskrifter meddelade med stöd av 41 §,
e) behandlar sådana personuppgifter som avses i 13 och 21 §§ i strid med 5 a § andra stycket, eller
f) i strid med 5 a § andra stycket för över personuppgifter till tredje land som inte har en sådan adekvat nivå för skyddet av personuppgifterna som avses i 33 §.
I ringa fall döms inte till ansvar.
Den som överträtt ett vitesföreläggande enligt 44 § eller 45 § första stycket döms inte till ansvar för en gärning som omfattas av vitesföreläggandet. Lag (2006:398).
sgtpepper skrev:2511160
Smart att outa namnet på sin nyträffade polis-flickvän på ett internetforum, i strid med lagen, normalt vett och antagligen hennes vilja.
sgtpepper skrev:2511160Personuppgiftslag (1998:204):
Smart att outa namnet på sin nyträffade polis-flickvän på ett internetforum, i strid med lagen, normalt vett och antagligen hennes vilja.
Masterblaster skrev:2501452Åkte hoj idag och plötsligt ser jag polisbil bakom och börjar undra vad har jag gjort viserligen åkte jag lite för fort och en stund på bakdäcket men då var jag nästan säker på att ingen såg det så jag stannar och undrar hur stora böter det kan bli,ur bilen stiger en tjej runt 28 som ser ganska bra ut och första frågan är: snygg hoj vilken årsmodell är det? för att göra historien kort så har jeg en dejt på söndag med en POLIS
Masterblaster skrev:2511498Du har rätt dumt av mig tack för påminelsen
Masterblaster skrev:2503409På frågan hur hon kände igen mig på hojen svarade hon att det gjorde hon inte utan att jag hade kört 12 km/h för mycket på en 70 väg det var inte förrän jag tog av mig hjälmen som hon kände igen mig och jag slapp böter.
Fredr28 skrev:2511766:supermoraltantmode=on:
WOOOHAAAAAAAAAA, tjänstfel!
:supermoraltantmode=off:...
...error...moral.overflow...unable.to.switch.moralmode...
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|