gixxer_1255 skrev:2526948Sålde 2st Toppsmörjningskit till en kille här på SH, han fick prylarna den 24/9 men jag har inte fått några pengar ännu! Påminde honom måndag förra veckan, då hade han skrivit fel konto nr och skulle sätta in pengarna dagen därpå. Men jag har fortfarande inte fått några pengar, han får några dagar till på sig sedan hänger jag ut honom med namn och adress här på SH.
GixxerTiger skrev:2532131Hej! Det har varit en del att ta tag i nu. Dina pengar kommer nog i slutet av denna veckan. Jag är ingen figur eller dylikt men har inte hunnit att fixa det bara.
HanneZ skrev:2527371Inte om man använder bussgods "postförskott".
GixxerTiger skrev:2532131Hej! Det har varit en del att ta tag i nu. Dina pengar kommer nog i slutet av denna veckan. Jag är ingen figur eller dylikt men har inte hunnit att fixa det bara.
Ullis skrev:2532146När jag försökt att skicka på posten mot postförskott, då har de alltid sagt att jag måste ha ett postgiro. Är du säker på att det är anorlunda med bussgods?? Bra att veta isf.
Ja det behöver man inte ha!Ullis skrev:2532146När jag försökt att skicka på posten mot postförskott, då har de alltid sagt att jag måste ha ett postgiro. Är du säker på att det är anorlunda med bussgods?? Bra att veta isf.
heke skrev:2527360För det behövs väl bankgiro lr postgiro. Har man inte det är det svårare. Annars kan man ju köra via blockets betalgaranti, kostar dock en liten slant, men kan det ju vara värt...
Trist sånt där...
heke skrev:2527360För det behövs väl bankgiro lr postgiro. Har man inte det är det svårare. Annars kan man ju köra via blockets betalgaranti, kostar dock en liten slant, men kan det ju vara värt...
Trist sånt där...
Eeeeh, vad är struligast?Gellio skrev:2532548Jag brukar alltid komma överens med personen som jag gör affären med att han betalar in $$$ money, så fort jag ser att pengarna är inne så skickar jag iväg prylarna. sen så gäller det att man litar på varandra.
då slipper man strulet med postförskott och autogiro och bussgods och bla bla bla.
Rohdin skrev:2532571På bussgods går det toppenbra att använda vanligt bankkonto
Mikey skrev:2532591Eeeeh, vad är struligast?
Bussgods:
Komma överens om köpesumma - skicka - pengar KOMMER automatiskt (eftersom du inte får prylen av killarna på bussgodset innan du betalt riskeran du inte att bli lurad som säljare)
varför kan inte du lita på folk men folk ska lita på dig??Gellio skrev:2532548Jag brukar alltid komma överens med personen som jag gör affären med att han betalar in $$$ money, så fort jag ser att pengarna är inne så skickar jag iväg prylarna. sen så gäller det att man litar på varandra.
då slipper man strulet med postförskott och autogiro och bussgods och bla bla bla.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|