F1-tråden 2005

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Det gäller att ha någon att skylla på:

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,678005,00.html

Mekaniker slarvade – Kimi bröt

Kimi Räikkönen var i överlägsen ledning på Hockenheim - då gick bilen plötsligt sönder och ingen förstod varför.
Nu kommer förklaringen.
En mekaniker hade slarvat.
I söndags försvann troligen Kimi Räikkönens chans att vinna F1-VM. Finländaren blev stående och hans värsta konkurrent Fernando Alonso vann loppet.
Länge var orsaken till stoppet oklar, stallet hänvisade till tekniska problem med hydrauliken, men nu tycks allt bero på slarv av en mekaniker.

Skruv satt löst
Enligt tidningen Bild och nyhetssajten sport1 ska en mekaniker ha missat att skruva åt en ventil ordentligt. Det gjorde att det kom in luft i systemet och bilen slutade att fungera.
- Vi har tagit till de åtgärder som krävs för att detta aldrig ska hända igen, säger McLarens chef Ron Denis till sport1.
Enligt nyhetssajten betyder det att mekanikern får se sig om efter ett nytt jobb.

McLarens kock död
I går drabbades stallet av ytterligare ett bakslag. Medarbetaren Darren Hawker störtade från åttonde våningen av hotell Marriott i Budapest och dog omedelbart.
Enligt nyhetsbyrån MTI befann sig engelsmannen, som arbetade som stallets kock, på en terass som var avspärrad och polisen undersöker nu om han var påverkad av alkohol.
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Det är ju helt uppenbart att "kocken" och mekanikern är samma person, och att "olyckan" bara var kimis sätt att lösa problemet.

Osså säger de att det var mer hårdrock i F1 på 70-talet...
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Ja hur det än är så har dom ju fått en passande sponsor iaf
 

Bifogat

  • kimiwalk8un.jpg
    kimiwalk8un.jpg
    48.3 KB · Visningar: 69

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Söder
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Tysken skrev:
Ja hur det än är så har dom ju fått en passande sponsor iaf

Haha! Du är bara avundsjuk! Kimi är rik, gift med fröken Finland och en av de bästa i världen på formel1. För att du inte ska gräma dig för mycket efter hans senaste vinst får du här en idolbild på din hjälte :3freak
 

Bifogat

  • michael-schumacher-1.jpg
    michael-schumacher-1.jpg
    10.8 KB · Visningar: 34

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Norrort
Hoj
Daytona 675
Säga vad man vill om Kimi. Han är en jävul på att köra bil (trots att han har långt kvar till Schumachers nivå) men varför, varför kan han aldrig le!?

Som på söndagens presskonferans. "Yes i am werry happy today" och grabben ser ut som att hela hans familj har dödats av kolera och han står näst på tur! Det gör mig uppriktigt sagt irriterad...

Hade jag varit där hade jag ställt mig upp och skrikit "ja men leeeeeeeeeeee då för faaan" eller något liknande.

Varför!?
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Macho Woman skrev:
Haha! Du är bara avundsjuk! Kimi är rik, gift med fröken Finland och en av de bästa i världen på formel1. För att du inte ska gräma dig för mycket efter hans senaste vinst får du här en idolbild på din hjälte :3freak

Där är han. Världsmästaren. Även han ganska rik btw.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Macho Woman skrev:
Haha! Du är bara avundsjuk! Kimi är rik, gift med fröken Finland och en av de bästa i världen på formel1. För att du inte ska gräma dig för mycket efter hans senaste vinst får du här en idolbild på din hjälte :3freak
Gift med fröken mumindalen? Grattis.
 

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Söder
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
CJ900RR skrev:
Säga vad man vill om Kimi. Han är en jävul på att köra bil (trots att han har långt kvar till Schumachers nivå) men varför, varför kan han aldrig le!?

Eh, vadå aldrig le? Han log på podiet. Förutom det verkar han vilja vara max fokuserad och det är väl inget konstigt med det. Han har det mentala för att vinna, helt enkelt.
 

Bifogat

  • krai080503.jpg
    krai080503.jpg
    11 KB · Visningar: 41

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Norrort
Hoj
Daytona 675
Macho Woman skrev:
Eh, vadå aldrig le? Han log på podiet. Förutom det verkar han vilja vara max fokuserad och det är väl inget konstigt med det. Han har det mentala för att vinna, helt enkelt.
:Bugar prisa gudarna! tack. det var det första leendet jag sett ifrån den gubben. tyckte att jag såg ett snabbt på presskonferensen men det var nog bara ticks.

koncentration i all ära, men han kan väl släppa loss efter loppet. eller det kanske är svårt för vissa att prata engelska :hihi

Edit:

217 GP-starter
83 GP-vinster
63 Pole positions
7 VM-guld

Citat ifrån formula1.com (http://www.formula1.com/archive/halloffame/driver/7.html)

At 36, the oldest in the 2005 field and a 15-year veteran of well over 200 races, the driver who made Formula One racing his personal playground is still at the peak of superlative powers that created two distinct divisions: Michael Schumacher and the rest.

ledsen gumman, men det :rolleyes: är mentalitet för att vinna...
 
Last edited:

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Söder
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
CJ900RR skrev:
ledsen gumman, men det :rolleyes: är mentalitet för att vinna...

Jaru, lilla gubben. Att tysken har vunnit så mycket beror minst lika mycket på bilen. Om Kimi hade kört i samma stall kanske vi hade kunnat jämföra på ett annat sätt.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Macho Woman skrev:
Jaru, lilla gubben. Att tysken har vunnit så mycket beror minst lika mycket på bilen. Om Kimi hade kört i samma stall kanske vi hade kunnat jämföra på ett annat sätt.
Ja, för McLaren är ju inte ett dugg snabba; varenda initierad person i F1 säger att McLaren är stallet att slå just nu. Man vinner inte VM genom att vara hänsynslös mot materielen, dock.
 

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Norrort
Hoj
Daytona 675
Macho Woman skrev:
Jaru, lilla gubben. Att tysken har vunnit så mycket beror minst lika mycket på bilen. Om Kimi hade kört i samma stall kanske vi hade kunnat jämföra på ett annat sätt.
Självklart har mycket med bilen att göra. Men när ska du inse att samma sak gäller för Kimi?! Jag förnekar inte att han är en duktig förrare, absolut inte. Han och Alonso är dom 2 nästa stora figurerna i F1. Frågan är vem som kommer att ta över när schumacher stiger av tronen.

Men sätt dom i en likvärdig bil så ska du se att Schumacher är överlägsen i vilket fall. Nu vet vi ju att det aldrig kommer att hända så vi ska väl inte tjöta hål i huvudet på varandra om det.

Men än så länge finns det ingen i hela Formel 1-historian som är större än Schumacher, om man bara ska se till siffror. Så där har Kimi mycket att hämta. Vi får väl se om han är kvar om 10-12 år. Då kan vi diskutera hur duktig han är :)
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Världsmästaren är inte där han är av en ren slump heller. Han har i stort sett byggt upp Ferraristallet som det ser ut nu. Jag skulle vilja se finnen göra samma sak...
Världsmästaren blev för övrigt världsmästare ett par gånger redan innan han skrev på för Ferrari.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Macho Woman skrev:
Eh, vadå aldrig le? Han log på podiet. Förutom det verkar han vilja vara max fokuserad och det är väl inget konstigt med det. Han har det mentala för att vinna, helt enkelt.
Han har det mentala för att spränga motorer, iallafall.
 

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Norrort
Hoj
Daytona 675
Tysken skrev:
Världsmästaren är inte där han är av en ren slump heller. Han har i stort sett byggt upp Ferraristallet som det ser ut nu. Jag skulle vilja se finnen göra samma sak...
Världsmästaren blev för övrigt världsmästare ett par gånger redan innan han skrev på för Ferrari.
Precis. Jean-Todt, Ross Brown och ett stor gäng andra konstruktörer, mekaniker mm fäljde med Schumacher ifrån Benetton. Schumacher är känd för att ha ett tätt samarbete med stallet och för att han kan förmedla vad som behövs göras för att få en fungerande bil och ett fungerande stall.

Jag tycker att du Macho Woman, och alla andra som påstår att Schumacher är kass, borde ta och läsa på lite. Personligen har jag följt F1en sedan -95 så jag vet i alla fall ganska väl vad jag talar om.

Och nu något helt annat: jag tycker att dom nya däckreglerna suger get-pung

:4skrika
 

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Täby
Hoj
Borta
JAg läste just att Rubens Barichello inte ska köra för Ferrari nätsa år.
Hoppas dom plockar in nån ung snabb på hans platts.
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Lartes skrev:
JAg läste just att Rubens Barichello inte ska köra för Ferrari nätsa år.
Hoppas dom plockar in nån ung snabb på hans platts.


Felipe Massa, känns lite sådär va... Blev nog lite panik när Rubens drog till BAR, finns ju inga direkt bra förare att kontraktera och Massa hade dom ju redan en öppning i kontraktet för.
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
För övrigt pressade Valentino Rossi omkring 80 varv på Fiorano med en F2004 igår. Han satte 59.21 som bästa tid.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top