F1-tråden 2005

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Tysken skrev:
För övrigt pressade Valentino Rossi omkring 80 varv på Fiorano med en F2004 igår. Han satte 59.21 som bästa tid.
Jaha, då får vi 38 trådar om att Rossi ska ersätta Barichello nästa säsong. Suck.
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
valmers skrev:
Jaha, då får vi 38 trådar om att Rossi ska ersätta Barichello nästa säsong. Suck.


Hehe,, ja kanske det. Synd att Massa knep platsen före honom bara. Men som Chris Ash sa så är det snack om 2007. Jag tror det när jag ser honom på griden.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Tysken skrev:
Hehe,, ja kanske det. Synd att Massa knep platsen före honom bara. Men som Chris Ash sa så är det snack om 2007. Jag tror det när jag ser honom på griden.
Massa är en kompetent chaufför som förtjänar en chans efter trogen tjänst som testförare. Vilket flyt att få ratta en Ferrari!
 

raceman_peps

I år med fälgstripes!!
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Bortom Nykil i 240 m2 verkstad och 110 m2 bostad!!
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat. Husqvarna 250TE, Honda TRX500 Fourman hydrostatik. Cresent Tarfek sport 7v, SISU LYX universal 3vxl!
Macho Woman skrev:
Haha! Du är bara avundsjuk! Kimi är rik, gift med fröken Finland och en av de bästa i världen på formel1. För att du inte ska gräma dig för mycket efter hans senaste vinst får du här en idolbild på din hjälte :3freak

Är inte det där Alfred E Neuman ur MAD? :)
 

wizlow

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2005
Ort
köping
Hoj
yamaha rd350
Någon som har lite gammla lopp med senna på datorn? denne får gärna slänga ett pm till mig.

ps jag har en del f1material att dela av mig med om någon har en ftp ja kan slänga upp det på!
 

Smeddie

Gammal o äcklig
Gick med
4 Jun 2004
Ort
Hultafors
Hoj
Honda VT750DC
wizlow skrev:
Någon som har lite gammla lopp med senna på datorn? denne får gärna slänga ett pm till mig.

ps jag har en del f1material att dela av mig med om någon har en ftp ja kan slänga upp det på!

PM skickat ..
 

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Söder
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
CJ900RR skrev:
Jag tycker att du Macho Woman, och alla andra som påstår att Schumacher är kass, borde ta och läsa på lite. Personligen har jag följt F1en sedan -95 så jag vet i alla fall ganska väl vad jag talar om.

Det där var ett av de mest omotiverade påhoppen jag har varit med om. Var har jag skrivit att Schumacher är kass? Det har jag över huvud taget aldrig påstått, inte ens något i närheten. Ööööhhh, ganska uppenbarligen är han duktig MEN lika mycket har med bilen att göra. Och precis som ni skriver har han naturligtvis varit med och utvecklat bilen, men detsamma gäller ju Kimi. Ni skriver att McLaren-bilen är den bästa just nu och Kimi har ju också varit med och utvecklat den, vilket väl kanske betyder att han inte är så kass på att utveckla bilar heller. :rolleyes:

Förresten har jag följt F1 sedan -97 så det känns inte som att jag vet så vansinnigt mycket mindre än du. Läst på? Ja, mycket.
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
valmers skrev:
Massa är en kompetent chaufför som förtjänar en chans efter trogen tjänst som testförare. Vilket flyt att få ratta en Ferrari!

Jag har en annan uppfattning om Massa, totalt oförmögen att ge feedback till teamet och skulle nog passa bättre på en rallycrossbana. Men det kan ju ändras när han kommer in i ett så kompetent team på allvar.

Barret har ju inte uträttat så mycket senaste tiden, han har sett tröttare och tröttare ut för varje lopp tycker jag så det är nog bra för alla inblandade parter det här bytet. Ferrari får in nytt blod, BAR får ett rejält lyft förarmässigt och Barrichello får en nytändning.

Jobbigt att behöva hänga upp en BAR-flagga bredvid den vackra, röda fanan bara...

Hyffsat flyt att ratta en Ferrari ja, han behöver nog inte oroa sig för hyran dom närmaste åren heller. Lär ju ha fått nåt i stil med Rubens lön. 107 miljoner/år.
 
Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Macho Woman skrev:
Det där var ett av de mest omotiverade påhoppen jag har varit med om. Var har jag skrivit att Schumacher är kass? Det har jag över huvud taget aldrig påstått, inte ens något i närheten. Ööööhhh, ganska uppenbarligen är han duktig MEN lika mycket har med bilen att göra. Och precis som ni skriver har han naturligtvis varit med och utvecklat bilen, men detsamma gäller ju Kimi. Ni skriver att McLaren-bilen är den bästa just nu och Kimi har ju också varit med och utvecklat den, vilket väl kanske betyder att han inte är så kass på att utveckla bilar heller. :rolleyes:

Förresten har jag följt F1 sedan -97 så det känns inte som att jag vet så vansinnigt mycket mindre än du. Läst på? Ja, mycket.
Det otroliga är att du håller på en finne. Obegripligt.
 

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Norrort
Hoj
Daytona 675
Macho Woman skrev:
Ööööhhh, ganska uppenbarligen är han duktig MEN lika mycket har med bilen att göra.
Jo. Och alla vet att Sennas framgång avgjordes av bilen också.

Det är nämligen så här. Ferrari här köpt upp rättigheterna till Herbie ifrån Sennas änka. Bubbla-skalet är avmonterat och numera sitter det en Ferrari-kaross på. Därav Schumachers överlägsenhet mot Rubens, eftersom bilarna må se likadana ut, men under Schumachers kaross sitter en liten envis jävla sagofigur och kör och Rubens har inte en chans trots samma materiall :näsblod

Ärligt talat. Titta bara på Montoya. Han är ju långt mycket bättre och mer racing än vad Kimi nånsin kommer att vara. Jag säger inte att Kimi är dålig, absolut inte. Men McLaren har valt fel första-förare.
 

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Norrort
Hoj
Daytona 675
Och jag vill tillägga: om några kommentarer i denna tråd uppfattas som kränkande, omotiverade, stötande eller att dom på något annat sätt får er att ta illa vid er. Förlåt. Det bara blir så när jag pratar F1.

Egentligen så vill jag bara :pannkyss
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
CJ900RR skrev:
Och jag vill tillägga: om några kommentarer i denna tråd uppfattas som kränkande, omotiverade, stötande eller att dom på något annat sätt får er att ta illa vid er. Förlåt. Det bara blir så när jag pratar F1.

Egentligen så vill jag bara :pannkyss
Det är helt okej. Vem blir inte irriterad när folk är landsförädare?
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Heda skrev:
Hahaha !!

Moget, kanske dragit i sig för mycket Jonnie Walker (stavning) muhahaha

KLOCKRENT!!

Inte första gången den där snubben e ute å vinglar :kocko

Kan en sponsor bli mer passande? :lol


Förövrigt var det väldigt mycket Y, Ä och dubbel-K i den artikeln, hua
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top