Thundercat skrev:Varför införde de regeln om att man inte skulle få byta däck?
Heda skrev:Det är väl inte FIAs sak att fixa smyglösningar för att Michelin inte håller måtten. Det e fortfarande Michelin själva som fuckat upp.
Ja det var fan det bästa. Och vet du varför?! I det här fallet så kunde inte Michelin leverera. Det kan inte skyllas på FIA eller Ferrari eller någon annan. Bara Michelin. Visst, tråkigt för sporten. Men man kan inte bygga om banor och ändra regler bara för att en leverantör har problem.Macho Woman skrev:Så du tycker att det var en bra lösning att det bara var sex bilar på banan?
Macho Woman skrev:Så du tycker att det var en bra lösning att det bara var sex bilar på banan?
CJ900RR skrev:Ja det var fan det bästa.
Så om en hel landstrupp i t.ex friidrotts-VM visar sig vara dopade, ska man låta dom tävla då bara för att publiken inte ska bli ledsna?Smeddie skrev:Undrar om du hade hittat en enda bland de 120.000 som betalat biljett till evenemanget som hade hållit med dig.
Frågan är väl egentligen inte om Michelin har gjort något fel, för det är ju så självklart att det behöver man inte ens fundera över. Men sen då, ska man verkligen straffa 120.000 +tvpublik med en fars bara för att gnugga Michelins näsa i det?
De hade betalat 6.000 spänn för att se en tävling, inte för att se Ferrari åka och träna.
Med ett så dåligt däck som Michelin hade producerat hade de inte gärna kunnat skicka ut teamen för att riskera förarnas liv (mer än vanligt).
Inte heller hade man kunnat frivilligt sänkt farten genom kurva 13, så funkar inte en riktigt racingförare, så är det bara.
De enda som hindrade en riktig tävling efter att man ställts inför fakta, var FIA och i viss mån Ferrari, även om ingen borde bli förvånad över att Ferrari självklart valde att förfördela sig själva precis som alla andra stall hade gjort i samma situation.
Det var Michelin-stallens egna beslut att bryta efter uppvärmningsvarvet; FIA föreslog att de skulle byta däck före race och köra tävlingen. Givetvis hade man då blivit bestraffade för regelbrott, helt enligt regelboken. Samma regelbok som Ferrari följde till punkt och pricka hela helgen.Macho Woman skrev:Så du tycker att det var en bra lösning att det bara var sex bilar på banan?
valmers skrev:Det var Michelin-stallens egna beslut att bryta efter uppvärmningsvarvet; FIA föreslog att de skulle byta däck före race och köra tävlingen.
CJ900RR skrev:Du argumenterar ju som en surig liten förskole-flicka. Ge dig.
Avanti skrev:A Colorado legal firm has begun legal action on behalf of a group of fans after Sunday's six-car US Grand Prix.
"Many of our players are race fans and don't need the added frustration this race has already cost."
Jag håller mej ju till den fakta som finns baserat på FIAs regler, vilka INTE (tack och lov) bröts. Allt har ju gått regelrätt till och här sitter folk (som du t.ex) och påstår att FIA och/eller Ferrari har agerat fel! Det är ju klart att jag blir upprörd.Macho Woman skrev:I en riktig argumentation håller man sig till fakta och undviker personangrepp...
...Jag förtydligar, igen: jag tycker fortfarande, självklart, att felet är Michelins, MEN att FIA kunde ha löst situationen bättre.
CJ900RR skrev:Och ja det är fortfarande Michelins fel, men FIA har ingen skyldighet till att en LEVERANTÖR levererar undermåliga grejer.
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |