F1-tråden 2005

Bobbo V

Blodgivare
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 660 ´03
valmers skrev:
....och att slippa en stammande finnpekka på presskonferensen. :tummenupp


:hihi

Bra skrivet och jag kan inte göra något annat än att hålla med dig! Så länge det går dåligt för finland så är jag nöjd!
 

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Söder
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
:hoppa Dags för er alla att hylla Kimi igen. Även om han i stort sett vann på walk over den här gången... Intressant att se kolfiberbromsar sprängas med bitar som flyger åt alla håll och påföljande storbrand. :skrämd Jag är tacksam för Alonso och Buttons 'rookie'-misstag.

Det här loppet hade förresten varit perfekt att visa för de som annars inte är så intresserade av f1. Många omkastningar i placeringarna, och ruggigt fräcka ombordkameravyer. Kan inte bli annat på en tajt bana med snygg stads- och vattenomgivning. Jag blev lite frustrerad i början när de började med att bara visa fajten om niondeplatsen, men sedan följde de ju alla täta fajter och viktiga händelser så det blev ju grymt bra till slut. Bra söndagsunderhållning! :tummenupp
 

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Norrort
Hoj
Daytona 675
Macho Woman skrev:
:hoppa Dags för er alla att hylla Kimi igen.
Varför det?! Har helvetet frysit till is?!

Macho Woman skrev:
Även om han i stort sett vann på walk over den här gången... Intressant att se kolfiberbromsar sprängas med bitar som flyger åt alla håll och påföljande storbrand. :skrämd Jag är tacksam för Alonso och Buttons 'rookie'-misstag.
Visst det blev ju nästan walkover, sådan är ju sporten. MEn tjena, att kalla det rookie-misstag är väl helt fel. Du kan inte ha följt sporten länge om du har missat hur många det är som brukar sätta bilen i muren där. Det är väldigt tight.

Macho Woman skrev:
Det här loppet hade förresten varit perfekt att visa för de som annars inte är så intresserade av f1. Många omkastningar i placeringarna, och ruggigt fräcka ombordkameravyer. Kan inte bli annat på en tajt bana med snygg stads- och vattenomgivning. Jag blev lite frustrerad i början när de började med att bara visa fajten om niondeplatsen, men sedan följde de ju alla täta fajter och viktiga händelser så det blev ju grymt bra till slut. Bra söndagsunderhållning! :tummenupp
Japp helt bra race. Personligen är jag nöjd över Rubens uppkörning, men samtidigt besviken över Schumis start. Men det är ju sådant som händer, och jag säger som förut, Schumacher tar inte titeln i år, Ferrari är inte tillräckligt snabba, men det gör inte Kimi heller.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Otroligt klantigt av Button och Alonso; att gå in åt helvete för hårt på chikanens första curb, tappa greppet i framvagnen och smack i muren.
Rutinerade lopp av Räikkönen, Schumacher och Barichello. Det gäller som bekant att komma i mål, men sådant här maximalt flyt har inte finnpajsaren igen.

Kan inte någon förbarma sig och skicka finnpajsaren på språkkurs? Bedrövligt.
 

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Söder
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
valmers skrev:
Kan inte någon förbarma sig och skicka finnpajsaren på språkkurs? Bedrövligt.

Tja, jag kan alltid förbarma mig. Skulle vara schysst att få lite mer betalt än vad jag får just nu som engelsklärare. Han kan ju lära mig lite finska på köpet. Tack för det utmärkta förslaget! :tummenupp
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Woho, jag tänkte att se ett lopp trots att jag ändå somnar innan starten. Och det är precis som jag minns det.
Jag förstår verkligen inte upphetsningen med bilar i parad.
 

Slurken

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2005
Ort
Mölndal
Hoj
Honda: CB450 -71, CB900F -80, CBR1100XX -97
Vafan är det som händer?
Är FIA helt goa i hövvet eller, de kunde väl vara lite smidiga och låta stallen byta däck åtminstonde!
Sån skit är det ingen idé att titta på!
 

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Söder
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Vilken jävla skandal! Där var min söndag förstörd! :mad: För att inte snacka om alla stackare som köpt biljett till spektaklet. Pinsamt! Pinsamt för Michelin dock, inte för FIA. Jag tycker de gör rätt. Publiken får kräva pengarna tillbaka av Michelin!
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Var har hänt?

För oss som stannade hemma för att se F1 men glömde bort allt när MC-vägarna var för inbjudande... :rolleyes:

Edit: Jaha. Ja, det var det för F1 i USA. Får se hur det går i resten av världen...

Maxhastigheten blev alltså för hög för Michelin-däcken?
 
Last edited:

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Macho Woman skrev:
Publiken får kräva pengarna tillbaka av Michelin!

Varför?
Som jag har förstått det så meddelade Michelin till FIA, att de inte kunde garantera att deras däck höll för kurva 13, efter de incidenter som skedde under träningen. Något de även informerade samtliga team med deras däck om.

FIA's reglemente gjorde att de på något sätt inte kunde leverera nya däck till teamen. Fattade inte riktigt det där.

Därför bad de FIA om en extra chikan för att få ner hastigheten. Alternativt att "deras" team skulle få byta sina däck från kvalet.

FIA svarade: Vi har våra regler. Ingen ny chikan. Teamen får endast byta däck under racet, om de med säkerhet vet att däcket snart går sönder. (Lätt att veta...)

Samtliga michelinteam protesterade genom att inte starta, då de inte ville riskera sina förares hälsa. Ej styrt från Michelin vad jag vet.

Rätta mig gärna om det är något som är fel... :)
 

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Söder
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Jag tar tillbaka mina tidigare beskyllningar. Istället gör jag som Ove Andersson och skyller på Ferrari! Johodå! De kunde ha gått med på att det byggdes en extra chikan. Det gör mig inte mindre arg att Schumi försöker trycka av sin stallkamrat när de knappt finns några andra bilar på banan att tävla med och han knappast har någon chans på mästerskapet. Han skulle verkligen gå (eller köra) över lik för en seger den mannen. Obehagligt.

Alltså: allt är Ferraris fel. :fakta

Kom på en grej till! Det här kan vara bra för MotoGP. Motorintresset kanske flyttas dit istället. Det har gjorts mycket reklam för Laguna Seca och där är risken för ett fiasko obefintlig. Coolt!
 
Last edited:

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
Macho Woman skrev:
Jag tar tillbaka mina tidigare beskyllningar. Istället gör jag som Ove Andersson och skyller på Ferrari! Johodå! De kunde ha gått med på att det byggdes en extra chikan.

Varför skulle de ha gjort det? Tror du att de som tävlar i F1 gör det för publikens skull och verkligen inte bryr sig om att vinna eller ej? Läget som uppstod gynnade Ferrari, och det hade varit väldigt korkat - om än sportsligt - att tacka nej till det.
 

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Linköping
Hoj
R1200GS
Macho Woman skrev:
Jag tar tillbaka mina tidigare beskyllningar. Istället gör jag som Ove Andersson och skyller på Ferrari! Johodå! De kunde ha gått med på att det byggdes en extra chikan. Det gör mig inte mindre arg att Schumi försöker trycka av sin stallkamrat när de knappt finns några andra bilar på banan att tävla med och han knappast har någon chans på mästerskapet. Han skulle verkligen gå (eller köra) över lik för en seger den mannen. Obehagligt.

Alltså: allt är Ferraris fel. :fakta


Kom på en grej till! Det här kan vara bra för MotoGP. Motorintresset kanske flyttas dit istället. Det har gjorts mycket reklam för Laguna Seca och där är risken för ett fiasko obefintlig. Coolt!

nja, kan nog inte tycka att det är ferraris fel, om det varit Bridgestone som klantat sig tror jag nog det blivit likadant....fast tvärtom...
 

Derbi_SM

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
lös
Den här skandalen får Michelin ta på sig helt och hållet!

Michelins däck har varit på gränsen till haveri i flera lopp nu pga. av deras jakt på snabbare tider. Ta bara som exempel hur Alonsos däck såg ut i slutet av Monacos GP där trådarna var synliga i slutet av loppet pga. av slitaget. Ett annat exempel är när Räikkonens hjulupphängning vibrerade sönder i slutet på Tysklands GP därför att däcket var slut.

Michelin har legat på gränsen länge nu och nu hamna de på fel sida gränsen.

Varför skulle inte Ferrari kört loppet idag, har de en bil utrustad med däck som bevisligen klarar av det så är det ju självklart att de ska köra. Att de andra bilarna med Michelindäck inte gör det ger ingen anledning till att de som kan ska låta bli.

Ska de med snabbare bilar vänta in de slöare bilarna bara för att de inte klarar av det!? Nä precis!
 

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Vilket skit. Ok grov tabbe av Michelin, men jag tycker ändå med tanke på publiken att FIA skulle gått med på att dom fick byta till dom andra däcken som bevisligen hade dykt upp. Det ger ju F1 dåligt rykte och det är inte bra.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top