F1-tråden 2005

Flagga

Tycker om "Bling-Bling"
Gick med
12 May 2003
Hoj
Prylkittad Fazer med extra klistermärken.
McB skrev:
Varför skulle de ha gjort det? Tror du att de som tävlar i F1 gör det för publikens skull och verkligen inte bryr sig om att vinna eller ej? Läget som uppstod gynnade Ferrari, och det hade varit väldigt korkat - om än sportsligt - att tacka nej till det.

Vem betalar för att det överhuvudtaget ska kunna köras F1? Publiken eller stallen? Nu kommer inte USA att betala för F1 någon mer gång. Undrar om det läget gynnar Ferrari?

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Dumt av Ove att skylla på Ferrari, FIA hade ju ändå inte gått med på chickanen jue enl. den "brevväxling" som finns att läsa på FIAs hemsida, där det klart å tydligt skriver att det är Michelins fel.

De får ju alltid ta med två däck till varje tävling, det andra var det ännu sämre då? :kocko

Skyll inte på Ferrari iaf, Det är inte deras fel att Michelin tar med ett däck som e för mjukt i sidorna.

Å Paul Stoddart visar bara än en gång att han e en mupp :3freak

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
Att anklaga Ferrari eller FIA är som att skylla regn på solen :kocko

Allt är helt och hållet Michelins fel. Och stallen hade ett val. Man kan fan inte bygga om banan för att några stall har valt "fel" däckleverantör.

Gött med 10 poäng åt Schumacher. Nu är han på G :rolleyes:

Flagga

Tycker om "Bling-Bling"
Gick med
12 May 2003
Hoj
Prylkittad Fazer med extra klistermärken.
CJ900RR skrev:
Att anklaga Ferrari eller FIA är som att skylla regn på solen :kocko

Allt är helt och hållet Michelins fel.

Helt korrekt att det är Michelins fel.

I alla andra proffesionella sammanhang försöker man dock alltid lösa det omedelbara problemet först, och utreda felet efteråt. F1 framstår just nu som Kalle Anka-mässigt oproffesionellt.

F1 existerar enbart tack vare publiken, och den vände man nu ryggen i ren prestige. Smeknamnet "F1-cirkus" har aldrig varit mer passande.

Med de biljettpriserna man önskar att publiken ska betala, krävs det att Äckelston , Ferrari & Co kliver upp ur sandlådan och levererar.

Edit: De som undrar hur mycket en F1-biljett kostar kan titta här: Länk
Priserna gäller Canadas GP. (USA:s GP finns inte med.)

Last edited:

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Macho Woman skrev:
Jag tar tillbaka mina tidigare beskyllningar. Istället gör jag som Ove Andersson och skyller på Ferrari! Johodå! De kunde ha gått med på att det byggdes en extra chikan. Det gör mig inte mindre arg att Schumi försöker trycka av sin stallkamrat när de knappt finns några andra bilar på banan att tävla med och han knappast har någon chans på mästerskapet. Han skulle verkligen gå (eller köra) över lik för en seger den mannen. Obehagligt.

Alltså: allt är Ferraris fel. :fakta

Haha,,, jag har tagit ditt "Ferrarihat" med en nypa salt men nu fick jag det verkligen bekräftat att du inte är någon direkt F1-fantast. Att beskylla Ferrari för detta är bara pinsamt. Ja helt skandalöst dåligt rent ut sagt. Ferrari lade ju tom ner sin röst, dom gav beslutet till FIA. Jämför det med en blank röst.
Varför skulle Ferrari ge bort poäng till team som inte kan leverera ett konkurenskraftigt paket?

Nej Michelin har verkligen förbrukat sitt förtroende i F1, först vill dom begränsa Ferraris däcktester trots att dom är det enda teamet som testar Bridgestone till skillnad mot Michelins sju testteam, sen detta. Fyfan. Michelin dödade Formel 1 idag.

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Hoppas Bridgestone blir ensam levernatör nästa år. Förstår inte riktigt hur folk kan skylla detta på Ferrari :va Michelins fel rakt av, dock anser jag personligen att FIA skulle gått med på att Michelin fick köra på dom andra däcken, för publikens skull. Det där med chikanbygge anser jag vara ett skämt. Jag kommer iaf inte och gråta om det inte blir nåt mer gp i USA banan är skittrist tycker jag. Ok dom kan få köra på nån annan av banorna over there men inte denna. Jävligt trist för den amerikanska publiken dock.

Pijt

Ny medlem
Gick med
6 May 2005
Hoj
748
Michelin

:död = Michelin

Rätt åt dom nollorna, hoppas dom lär sig något. Som någon sa tidigare så har dom ju legat på gränsen ett tag.
Kan sätta en femma på att det inte kommer gå lika bra för dom med Michelindäck längre.

Synd för F1 bara...

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Tysken skrev:
Haha,,, jag har tagit ditt "Ferrarihat" med en nypa salt men nu fick jag det verkligen bekräftat att du inte är någon direkt F1-fantast. Att beskylla Ferrari för detta är bara pinsamt.

Eeehh, jag skojade. Saknades någon smiley kanske...

Så här tycker jag (ärligt nurå): självklart är felet Michelins. De måste komma med däck som håller. Dock är det så att det här är ett problem som kan uppstå. Det har hänt tidigare att team eller tillverkare har misslyckats med något och tvingats att ta bilar ur tävling. FIA kunde löst situationen på ett bättre sätt för publiken och sporten, t.ex. genom att bygga en chikan och att ge Michelin dryga böter efteråt. Som det blev nu tjänade ingen på situationen utom de tre teamen som körde. Förlorarna är desto fler. Publiken är det oerhört synd om, även om jag tycker att det är ännu värre att sporten tar skada av detta i längden. Risken finns att publiken kommer att svika och att organisationen faller sönder.

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Macho Woman skrev:

Det kan du ge dig på att det gjorde för det FINNS faktiskt folk som på fullaste allvar lägger all skuld på Ferrari. Ett resonemang jag inte riktigt får ihop.

Ove Andersson hade nog gjort bäst i att inte medverka i TV-sändningen, han framstod ju som en total idiot. Fast iof, vad ska han säga...

Jag tror Ferrari tar hem det här, F2005B kommer snart, dom har börjat få stil på däcken samtidigt som Michelin måste backa. Schumi har ju sett lite loj ut iof men han får upp formen snart, Rubens är ju på hugget iaf.
Fan va bra!

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Macho Woman skrev:

Så här tycker jag (ärligt nurå): självklart är felet Michelins. De måste komma med däck som håller. Dock är det så att det här är ett problem som kan uppstå. Det har hänt tidigare att team eller tillverkare har misslyckats med något och tvingats att ta bilar ur tävling. FIA kunde löst situationen på ett bättre sätt för publiken och sporten, t.ex. genom att bygga en chikan och att ge Michelin dryga böter efteråt. Som det blev nu tjänade ingen på situationen utom de tre teamen som körde. Förlorarna är desto fler. Publiken är det oerhört synd om, även om jag tycker att det är ännu värre att sporten tar skada av detta i längden. Risken finns att publiken kommer att svika och att organisationen faller sönder.
När sedan Bridgestone har fortsatta problem med bromsprestanda, är det då helt okej att ta bort chikaner?

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
valmers skrev:
När sedan Bridgestone har fortsatta problem med bromsprestanda, är det då helt okej att ta bort chikaner?

Givetvis! Och så begränsar vi toppfarten till 250 km/h, så att de stall vars motorprestanda inte är i toppklass slipper bli hopplöst ifrånåkta på rakorna. :tummenupp

Fan vilken rolig sport det skulle bli. Reglerna anpassas hela tiden för att passa de som för tillfället ligger i underläge.

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
valmers skrev:

Vi skiter alltihop, dom får köra på varsinn bana, Michelin på en gokart bana och Bridgestone på en högfartsoval.

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Just nu verkar det riktigt illa. Det snackas om att Michelin kommer att uteslutas från och med nästa race. I den händelsen är det lika bra och lägga ner den här formel1-säsongen. Antingen blir det bara sex team på banan, eller så vinner Ferrari, eftersom de är de enda som har en bra bil som dessutom är anpassad till de däck som kommer att finnas tillgängliga. Utesluts Michelin kommer jag att gråta och sluta titta på F1. :huvet

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Macho Woman skrev:
Just nu verkar det riktigt illa. Det snackas om att Michelin kommer att uteslutas från och med nästa race. I den händelsen är det lika bra och lägga ner den här formel1-säsongen. Antingen blir det bara sex team på banan, eller så vinner Ferrari, eftersom de är de enda som har en bra bil som dessutom är anpassad till de däck som kommer att finnas tillgängliga. Utesluts Michelin kommer jag att gråta och sluta titta på F1. :huvet

Sånt är livet när man väljer att samarbeta med taikontillverkare.:hihi

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Det är väl inte FIAs sak att fixa smyglösningar för att Michelin inte håller måtten. Det e fortfarande Michelin själva som fuckat upp.

FI

Macho Woman skrev:
. FIA kunde löst situationen på ett bättre sätt för publiken och sporten, t.ex. genom att bygga en chikan och att ge Michelin dryga böter efteråt. .

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Macho Woman skrev:
Som sagt, det gäller att ha det bästa paketet, rakt översatt.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln