Ja, och Webber. Underligt.Trötter skrev:Men om det är nån i f1 cirkusen som pratar väldigt bra engelska så är det väl ändå mr knapp
Ja, och Webber. Underligt.Trötter skrev:Men om det är nån i f1 cirkusen som pratar väldigt bra engelska så är det väl ändå mr knapp
valmers skrev:Landsförädare är man om man håller på en finne. Pungt.
Jag jobbar i ett finskt bolag, jag vet precis hur våra "bröder" resonerar när svenskar utövar sport. Man njuter i fulla drag när det går åt helvete för de "svenska fjollorna", så att hålla på en finnpajsare är bara förkastligt. Aldrig i min livstid. Tyskland är lika mycket grannland.Chris Ash skrev:Finnar är ju fan nästan halvsvenskar, i 500 år var finland lika svenskt som Värmland eller Jämtland, ok för att vi var nere och ockuperade Nordtyskland också under 1600-talet men det väger inte riktigt lika tungt.
För att citera Georg Carl Von Döbeln
"Finnar! Bröder! Kunde mina ord beseglas med blodstårar från mina ögon, skulle de strömma, och varje droppe försäkra Er om min vördnad, min vänskap!"
Broderfolket är det ok att hålla på alltid utom när de möter oss!
valmers skrev:Jag jobbar i ett finskt bolag, jag vet precis hur våra "bröder" resonerar när svenskar utövar sport. Man njuter i fulla drag när det går åt helvete för de "svenska fjollorna", så att hålla på en finnpajsare är bara förkastligt. Aldrig i min livstid. Tyskland är lika mycket grannland.
valmers skrev:Återigen visar Räikkönen att han är allt annat än iskall. Vill han bli världsmästare måste han lära sig att ta hand om materielen, att vara snällare mot grejerna.
Om jag vore teamchef i McLaren skulle jag vara vansinnig; helt otroligt korkat av finnpajsaren att ligga på och pressa bilen när hela framvagnen var på väg att vibrera bort. Han skulle naturligtvis ha slagit av och räddat otroligt värdefulla poäng till sig själv och teamet, genom att nöja sig med en lägre placering än topp tre.
Nu är chansen på världsmästartiteln sannolikt borta.
Kanonrace av kraftigt underskattade Heidfeld, Alonso och Barichello var stabila, snyggt.
Man får bara byta om däcket är punkterat. Han skulle ha slagit av och kört bilen i mål med det befintliga däcket.Bo_jahn skrev:Du har en poäng, det håller jag med om. Men frågan är om vibrationerna är så värst mycket mindre i 150 än 250? Frågan är också om däcket hade räknats som tillräckligt skadat för att få bytas.
Det är också lätt att säga dessa saker med facit i hand, hade hjulupphängningen bara hållt ett drygt varv till hade han sannolikt hållt undan för Alonso. Teamet kanske sade åt honom att gasa på?
Nu gick det inte hem denna gång, men jag tycker att han gjorde rätt. En förara som slår av för att bilen "kanske" går sönder, när segern är några få varv borta blir det aldrig något av heller...
Så du är inte soffexpert alltså? Är inte radiokommunikationen enkelriktad?Macho Woman skrev:Det är alltid lika kul att läsa soffexperternas kommentarer. Team och förare kommunicerar under racet och tar gemensamma beslut. Att köra fullt till slutet var knappast Kimis egna beslut.
valmers skrev:Så du är inte soffexpert alltså? Är inte radiokommunikationen enkelriktad?
Oavsett vad ingenjörerna kan se på telemetrin/loggern, måste en förare som vill bli världsmästare inse att om framvagnen håller på att skaka bort, är det läge att slå av och åtminstone rädda poäng. Dags att döpa om The Iceman till The Stupid Man nu?
Macho Woman skrev:Allting handlar om val och det är svårt att säga att de gjorde helt fel val.
Klart man chansade, och det gick som förväntat. Iallfall om man som normalt tekniskt insatt person betraktade Räikkönens högra hjulupphängning fem varv före mål.Macho Woman skrev:Radiokommunikationen är tvåvägs (teamet kan prata med föraren och föraren kan prata med teamet). Teamet gjorde en chansning. Om den hade lyckats hade det inte varit många poäng mellan Kimi och Alonso. Allting handlar om val och det är svårt att säga att de gjorde helt fel val. Det lyckades ju närapå. När det gäller tillnamnet 'Stupid Man', så finns det fler som passar in i den kategorin.
Med tanke på de bilder som även FIA såg så hade han kunnat gå i depå och byta däck utan bestraffning.valmers skrev:Man får bara byta om däcket är punkterat. Han skulle ha slagit av och kört bilen i mål med det befintliga däcket.
FIA Sporting Regulations skrev:Unless a precautionary tyre change is necessary for clear and genuine safety reasons, only a punctured or damaged tyre may be changed during a race.
Ja, men han hade sannolikt förlorat mer tid på det.RedBaron skrev:Med tanke på de bilder som även FIA såg så hade han kunnat gå i depå och byta däck utan bestraffning.
Eller Nikki Lauda.Chris Ash skrev:Nä, det är extremt lätt, i efterhand. Fråga Valmers.
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |