F1-tråden 2005

MikkE

Guest
Macho Woman skrev:
McLaren-bilen går fetebra i Bahrain med inhoppande Wurz i topp, nya Ferrarin verkar skit, gamla Ferrarin är skit och Liuzzi i Red Bull forsätter att göra bra ifrån sig. Han borde verkligen få en permanent styrning!
Å jag hoppas verkligen att Shumi och Barri tar hem alla segrar. De är sååå braaaa! :näsblod

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
Macho Woman skrev:
McLaren-bilen går fetebra i Bahrain med inhoppande Wurz i topp, nya Ferrarin verkar skit, gamla Ferrarin är skit och Liuzzi i Red Bull forsätter att göra bra ifrån sig. Han borde verkligen få en permanent styrning!

Känns som att dagens träningstider är ganska missvisande...Wurz i topp håller aldrig. Det testas bara en jäkla massa olika saker hos olika team/förare, så det är jäkligt svårt att bedöma än så länge...imorrn efter kval1 däremot...

Hoppas däremot på att McClaren får ihop sina grejor och att Kimi slipper den finska oturen. Ferrari kommer nog vara med och slåss, men jag tror starkt på Renault. Får la se imorrn då... :banana

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
McFille skrev:
Känns som att dagens träningstider är ganska missvisande...Wurz i topp håller aldrig. Det testas bara en jäkla massa olika saker hos olika team/förare, så det är jäkligt svårt att bedöma än så länge...imorrn efter kval1 däremot...

Hoppas däremot på att McClaren får ihop sina grejor och att Kimi slipper den finska oturen. Ferrari kommer nog vara med och slåss, men jag tror starkt på Renault. Får la se imorrn då... :banana

Testerna blir annorlunda än racen, ja. McLarens otur kommer vi säkert att få se. :gnissla Att det kommer att gå bra för Ferrari tror jag dock inte. Det verkar ganska spikat att de inte fått ordning på bilen än.

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Macho Woman skrev:
Att det kommer att gå bra för Ferrari tror jag dock inte. Det verkar ganska spikat att de inte fått ordning på bilen än.

Ja vi får väl se

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Macho Woman skrev:
Testerna blir annorlunda än racen, ja. McLarens otur kommer vi säkert att få se. :gnissla Att det kommer att gå bra för Ferrari tror jag dock inte. Det verkar ganska spikat att de inte fått ordning på bilen än.
Ferrari vill ju bara att dom andra skall få lite "head start" så kommer dom sen ju. :tungan

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Macho Woman skrev:
Otur och otur; man är inte bättre. Speciellt inte finnpajsaren.

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
valmers skrev:
Otur och otur; man är inte bättre. Speciellt inte finnpajsaren.

Inte för att jag har gjort någon undersökning, men det känns som att finnarna alltid har mest "otur" i F1. Glömmer aldrig när Häkkinen utklassade resten av gänget och var 10-tals sekunder före 2:an (Schumi) på sista varvet, när motorn gav upp! Mindre än 1/2 varv kvar till mållinjen! :brinnerup
Det var då han satte sig i en buska o lipade...med all rätt! :död

Sen började det. Finnarnas motorer började sprängas stup i kvarten. Först Häkkinen sen Kimis. Coulthard kom ju nästan alltid imål, medans hans teamkompis ofta försvann pga. tekniska problem. Senaste med en kass ventil som orsakade punka på Kimis bil, och racet innan det så gav Kimis chassidelar upp och hoppade av bilen...dock kom han i mål den gången.

Jäkligt skumt tycker jag...måste finnas nån finn-hatare inom McLaren som saboterar! :tungan

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
McFille skrev:
Inte för att jag har gjort någon undersökning, men det känns som att finnarna alltid har mest "otur" i F1. Glömmer aldrig när Häkkinen utklassade resten av gänget och var 10-tals sekunder före 2:an (Schumi) på sista varvet, när motorn gav upp! Mindre än 1/2 varv kvar till mållinjen! :brinnerup
Det var då han satte sig i en buska o lipade...med all rätt! :död

Sen började det. Finnarnas motorer började sprängas stup i kvarten. Först Häkkinen sen Kimis. Coulthard kom ju nästan alltid imål, medans hans teamkompis ofta försvann pga. tekniska problem. Senaste med en kass ventil som orsakade punka på Kimis bil, och racet innan det så gav Kimis chassidelar upp och hoppade av bilen...dock kom han i mål den gången.

Jäkligt skumt tycker jag...måste finnas nån finn-hatare inom McLaren som saboterar! :tungan
Det handlar om att ta hand om materielen; Ronnie Peterson var hänsynslös mot bilarna, och blev ofta drabbad av "oförklarliga" haverier.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
valmers skrev:
Det handlar om att ta hand om materielen; Ronnie Peterson var hänsynslös mot bilarna, och blev ofta drabbad av "oförklarliga" haverier.
Lill-Lövis hade också väldigt mycket "otur".

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kunde nästan räkna ut med röven och en bit krita att Ferrari inte skulle hålla ordentligt. Efter kval 2 stod de klart att de var desperata efter en pole med Michael och sket totalt i Rubens. Michaels min när Alonso tog pole var oslagbar... :hihi

Att Alonso vann var ingen överraskning, inte Trulli heller.
Kimi och McClaren såg bra ut, bara de får till kvalen så e de me i matchen. De La Rosa var ju grym med snabbaste varv! :yoparty
Toyota ser bättre och bättre ut, t.om. lillebror Schumi kunde hålla ut ett helt race utan att fucka upp det, gott mos.
Dock skulle Heidfeld spöat både honom och Kimi om han bara kommit iväg... :(

Att Fisichella fick ge upp var kass, han sabbade ju min rad på coreteam...han, Klien och Heidfeld... :huvet

Största överraskningen var dock De La Rosa. Smygtjockisen Montoya får nog se upp, han har inte precis överpresterat på sistone...

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Jag blev tårögd. Han är så oerhört väl värd det. Jag må vara lättlurad men jag tror faktiskt att McLaren kommer att vara med och fajtas om mästerskapet i år. Trist att BAR inte är med. Underbart att Porr-Raffe inte fick komma före Trulli. Skönt att se att Ferrari är långt ifrån ofelbara. Eller skulle jag kanske skriva Bridgestone.

:Bugar KIIIIIMI!

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...