F1-tråden 2005

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Ta bort den där pissiga jävla banan och tillåt däckbyten igen. Årets reglemente suger. Blöjracing.
 

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Norrort
Hoj
Daytona 675
Macho Woman skrev:
Det är skillnad mellan att vinna två race på raken och att vinna fem säsonger på raken...

Loppet var kul eftersom det var fler omkörningar än vad det brukar vara i Monaco. Och nej, jag tycker inte att det är en trist bana. Det är otroligt coolt att se hur mycket fortare en f1-bil kör på gata än en vanlig bil. Dessutom är det trångt och tuffa inbromsningar vilket gör att förarna verkligen får visa sin skicklighet.

Öh, det där kan man ju inte ens kommentera. Varför kan man inte hålla på McLaren. Det finns 1000 argument för varför man inte kan hålla på Ferrari t.ex. men jag kan inte komma på ett enda när det gäller McLaren. Hitt på något så att jag kan bemöta det! Det är inget fel på Alonso, men jag är McLaren-fan sedan -97 och har alltid haft en svaghet för finnar, so Kimi it is.

finns ju banor som är långt mer tekniska än Monaco. typ Monza. Och så många omkörningar var det inte. har sett fler.

största problemet med mclaren är att dom är just mclaren. sedan att dom har tråkiga finnar som förstaförare. häkkinen som inte ens kunde ta ett misstag utan att börja lipa, och kimi som knappt kan prata engelska. han låter som en stammande kanariefågel på presskonferenserna (inget ont om folk som stammar)

en sådan grej som att mclaren väljer att lägga miljoner med kronor på att lägga marmor-golv i sitt depå-garage istället för att lägga pengar på att utveckla sin bil säger ju en sak. sedan har vi ju david colthart som under hela sin karriär i mclaren lyckades genomföra typ 10 omkörningar. eller när deras system i bilen gjorde så att han körde av banan under pacecar. ska jag fortsätta?
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
Macho Woman skrev:
Öh, det där kan man ju inte ens kommentera. Varför kan man inte hålla på McLaren. Det finns 1000 argument för varför man inte kan hålla på Ferrari t.ex. men jag kan inte komma på ett enda när det gäller McLaren.

Jenny, du måste väl inse hur otroligt dumt det där låter. Nu har du sjunkit lågt.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Macho Woman skrev:
Öh, det där kan man ju inte ens kommentera. Varför kan man inte hålla på McLaren. Det finns 1000 argument för varför man inte kan hålla på Ferrari t.ex. men jag kan inte komma på ett enda när det gäller McLaren. Hitt på något så att jag kan bemöta det! Det är inget fel på Alonso, men jag är McLaren-fan sedan -97 och har alltid haft en svaghet för finnar, so Kimi it is.
För att man envisas med finnpajsare i bilen. Usch.
 

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Peronligen tycker jag inte att Schumacher är så mycket roligare på presskonferensen än Kimi. Jag skrattade gott när Kimi berättade hur han enkelt bevakade ledningen, och att det var viktigt att inte köra för långsamt så att däcken blev kalla. :hihi

Och vem bryr sig om presskonferensen förresten? "Kör i mål nån gång nu då, så vi kommer till den spännande presskonferensen..!" Knappast.
 

Trötter

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Ort
Stockolm/Tullinge
Hoj
på gång
Monza

Jag och farsan funderar på att åka ner till Monza nästa år, det är enda banan kvar att se, vi har varit på ringen 2 gånger och spa en gång, nu är vi sugna på Monza, om det är nånting kvar och se vill säja nästa år.., men jag undrar om det är nån som har varit på Monza innan som kan säga lite hur det är..
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Det kommer att bli stenhårt; Williams-BMW är kraftigt på gång, Renault laddar om, Ferrari finner sig knappast i detta, McLaren är snart ännu hetare när Montoya börjat hitta farten igen och Toyota med lillschumi kan vara med och irritera.
 

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Norrort
Hoj
Daytona 675
måste bara tillägga att jag inte tror att Ferrari har en suck i år, det har jag inte trott sedan andra rejset.

men till skillnad ifrån dom andra teamen så kan i alla fall Schumi lugnt luta sig tillbaka med gott samvete och tänka på att ingen kommer att komma upp i hans kaliber på några år.

Han har ju presterat bäst i allt, bättre än Senna till och med (om man ska räkna siffror, och det gör man ju).

De du Mikka och Kimi och Päkka och Pulka och Mumin och bla bla bla...
 

Dufva

Guest
CJ900RR skrev:
finns ju banor som är långt mer tekniska än Monaco. typ Monza. Och så många omkörningar var det inte. har sett fler.

största problemet med mclaren är att dom är just mclaren. sedan att dom har tråkiga finnar som förstaförare. häkkinen som inte ens kunde ta ett misstag utan att börja lipa, och kimi som knappt kan prata engelska. han låter som en stammande kanariefågel på presskonferenserna (inget ont om folk som stammar)


Så du menar att t ex Schumi och Barichello pratar bättre engelska? Dummaste argumentet jag hört i hela mitt liv för att inte hålla på Kimi. Man kanske borde sluta hålla på alla som inte har engelska som modersmål. Fan skippa Rossi, Sete och Biaggi, de kan ingen engelska alls juh. Och finns det för övrigt någon person i hela F1-cirkusen som är stelare och tråkigare än Schumi. Tror nog att om Kimi inte varit finne så hade inte så många stört sig på hans dåliga engelska. Fan nu kan man inte hålla på Kenny Bräck heller, tråkigare kille får man leta efter. Trodde man höll på dem som körde bra men ack så fel jag hade. :3freak
 

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös! :(
Dufva skrev:
Så du menar att t ex Schumi och Barichello pratar bättre engelska? Dummaste argumentet jag hört i hela mitt liv för att inte hålla på Kimi. Man kanske borde sluta hålla på alla som inte har engelska som modersmål. Fan skippa Rossi, Sete och Biaggi, de kan ingen engelska alls juh. Och finns det för övrigt någon person i hela F1-cirkusen som är stelare och tråkigare än Schumi. Tror nog att om Kimi inte varit finne så hade inte så många stört sig på hans dåliga engelska. Fan nu kan man inte hålla på Kenny Bräck heller, tråkigare kille får man leta efter. Trodde man höll på dem som körde bra men ack så fel jag hade. :3freak

Var kom Kenny Bräck in i det hela? Han är ju en gud på engelska jämfört med Kimi. Dessutom har han karisma och utstrålning som femtioelva Kimi...

Vad detta har med deras underhållningsvärde inom racing att göra förstår jag dock inte.

Vet inte vad ni tycker tjusningen med racing är, men jag tycker iaf. att det som händer på banan är det viktiga, inte presskonferenserna.
 

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Norrort
Hoj
Daytona 675
Dufva skrev:
Så du menar att t ex Schumi och Barichello pratar bättre engelska? Dummaste argumentet jag hört i hela mitt liv för att inte hålla på Kimi. Man kanske borde sluta hålla på alla som inte har engelska som modersmål. Fan skippa Rossi, Sete och Biaggi, de kan ingen engelska alls juh. Och finns det för övrigt någon person i hela F1-cirkusen som är stelare och tråkigare än Schumi. Tror nog att om Kimi inte varit finne så hade inte så många stört sig på hans dåliga engelska. Fan nu kan man inte hålla på Kenny Bräck heller, tråkigare kille får man leta efter. Trodde man höll på dem som körde bra men ack så fel jag hade. :3freak

KIMI: "eh eh eh eh eh... it was a good race. eh eh eh the car was good, the tires was good. eh eh..." = typisk Kimi-presskonferans

Schumacher pratar mycket god engelska, och kan ge en mer "levande" bild utav racet. Men det kanske har varit för avancerad engelska så du har missat det? :7peta :hihi
 

Dufva

Guest
CJ900RR skrev:
KIMI: "eh eh eh eh eh... it was a good race. eh eh eh the car was good, the tires was good. eh eh..." = typisk Kimi-presskonferans

Schumacher pratar mycket god engelska, och kan ge en mer "levande" bild utav racet. Men det kanske har varit för avancerad engelska så du har missat det? :7peta :hihi

Kanske är det din engelskanivå som ligger lite väl lågt om du anser att Schumi pratar mycket god engelska :7peta
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Dufva skrev:
Kanske är det din engelskanivå som ligger lite väl lågt om du anser att Schumi pratar mycket god engelska :7peta
Alltså, om detta ska bli något sorts språkkunskapskrig mellan Schumacher och Räikkönen, så är det skrattretande. Räikkönen är katastrofal på presskonferenserna, Schumacher är rakt igenom ett superproffs. Hans engelska är förövrigt mycket god, så även hans italienska. En accent betyder inte att man inte behärskar ett språk.
 

Matin

Trivs på alla underlag...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Africa Twin -02
Vad har en persons språkkunskaper att göra med hur bra/dålig man är som förare???

Värderar man inte fel egenskaper om man tycker att språket är en viktig egenskap hos en förare?
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Matin skrev:
Vad har en persons språkkunskaper att göra med hur bra/dålig man är som förare???

Värderar man inte fel egenskaper om man tycker att språket är en viktig egenskap hos en förare?
Givetvis ingenting, men landsförädarna här på SH som håller på Räikkönen hävdar att han är en karismatisk kille som är duktig på engelska. :3freak
 

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Söder
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
CJ900RR skrev:
en sådan grej som att mclaren väljer att lägga miljoner med kronor på att lägga marmor-golv i sitt depå-garage istället för att lägga pengar på att utveckla sin bil säger ju en sak. sedan har vi ju david colthart som under hela sin karriär i mclaren lyckades genomföra typ 10 omkörningar. eller när deras system i bilen gjorde så att han körde av banan under pacecar. ska jag fortsätta?

Det ska vara glamour i racing. Dessutom funkar ju bilen alldeles utmärkt nu. Coulthard har vunnit 13 race och står på podiet 60 gånger. Blir lätt löjligt att kalla honom en dålig förare. Alla team får fel på sina bilar. McLaren har däremot inte tvingat sin andreförare att stanna på mållinjen för att låta försteföraren vinna.

Alla har olika smak. Jag tycker inte om egoistiska, påklistrat ödmjuka, stela, kontrollerande tyskar. Däremot tycker jag om finnar som går rakt på sak och gör vad de ska och det utan massa tjafs.
 

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Söder
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
valmers skrev:
Givetvis ingenting, men landsförädarna här på SH som håller på Räikkönen hävdar att han är en karismatisk kille som är duktig på engelska. :3freak

Landsförrädare är vi automatiskt om vi hejar på någon förare i f1, eftersom ingen av dem är svensk. Jag är alltså inte mer landsförrädare än någon annan.

CJ900RR skrev:
KIMI: "eh eh eh eh eh... it was a good race. eh eh eh the car was good, the tires was good. eh eh..." = typisk Kimi-presskonferans

Schumacher pratar mycket god engelska, och kan ge en mer "levande" bild utav racet. Men det kanske har varit för avancerad engelska så du har missat det? :7peta :hihi

Om vi ska snacka engelskkunskaper kan jag gå in som engelsklärare och säga att när det gäller ordförråd och grammatik så är det inget fel på vare sig Kimis eller Schumis engelska. Båda talar dock med accent.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Macho Woman skrev:
Landsförrädare är vi automatiskt om vi hejar på någon förare i f1, eftersom ingen av dem är svensk. Jag är alltså inte mer landsförrädare än någon annan.
Landsförädare är man om man håller på en finne. Pungt.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top