F1-tråden!

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Nice att se Kimi uppe i toppen igen, ska bli intressant att följa i år och se hur de går för Lotus-Renault. :tummenupp

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Så, när ska Lotus få till det hela helgen och vinna någon gång? Bilen ser snabb ut och Kimi satte snabbaste varvet igen nu på Silverstone (följt av Grosjean tror jag).

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv
Så, när ska Lotus få till det hela helgen och vinna någon gång? Bilen ser snabb ut och Kimi satte snabbaste varvet igen nu på Silverstone (följt av Grosjean tror jag).

Dom har ju problemet att hamna precis bakom topptrion... Inte det lättaste att ta sig förbi för att kunna jaga i toppen.

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Dom har ju problemet att hamna precis bakom topptrion... Inte det lättaste att ta sig förbi för att kunna jaga i toppen.
Lite nya delar på Lotusen nu i helgen verkar lovande. Let's go Kimi!

Finns en stream från Sky Sports HD om man googlar på "F1 stream", den engelska produktionen är bra mycket bättre än den svenska.

_kim_

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2006
Hoj
Yamaha R1
Är det verkligen ingen som vet vart man kan se repris ? Missade skiten idag också :4skrika

//Kim

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Grymt lopp idag! Svårt att sitta still de sista varven eftersom det var så spännande!

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Jisses, har nog aldrig varit med om maken - vilket race! Jag tror jag kissade på mig..
En närmast episk upphämtning av VET men The Iceman var verkligen värd segern. Kul också att höra honom be depå-disken hålla käften och inte störa honom :D

Tyvärr fick jag dålig personlig utdelning då Perez skickade ut WEB på det sättet han gjorde. Sina 10 sek stop-and-go var ett lindrigt straff... :huvet

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Åter igen ett duktigt spännande race! Mästerskapet skiftade väl ett 10-tal gånger i alla fall.

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Saknar ord... Vilket race och vilken säsong!

109 dagar till nästa fredagsträning, bara att räkna ned nu...

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Ok, det känns väl som det är dags att borsta av den här gamla tråden igen. I helgen smäller det! Hur
följer folket här racen? Viasat, Sky sports VPN-lösning eller laddar ni hem och tittar efteråt? Jag funderar på att köpa en VPN-tjänst så att man kan kolla LIVE på nätet, erfarenheter?

Go Kimi go!

_Dräparen_

Medlem
Gick med
29 Sep 2011
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 900SSiE -00
Jag foljer racet genom att vara pa plats. Detta blir mitt sjatte ar jag ar nere och ser det pa plats.

Kanske starta en helt ny trad om F1-2013?

mange_e

Medlem
Gick med
4 Jun 2008
Hoj
2011 BMW K1300R
God morgon, grymt att vara på plats och kolla! Blött och härligt har ni det Down under idag.

Jag måste iväg och kolla ett live race någongång. Får nöja mig med Viasat motor HD tills dess :)

\m/
Gick med
18 Aug 2012
Hoj
S1000 RR ///M
Äntligen kval! Första vårtecknet! Kör Viaplay & Apple TV. Tror att säsongen blir ungefär som förra året eftersom det inte varit några större förändringar i reglementet. Mest förvånad över att Mercedes verkar fått upp farten och att McLaren verkar ha skruvat bort sej... Håller förstås på Kimi men tror att Red Bull blir svårslagna.

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Jag foljer racet genom att vara pa plats. Detta blir mitt sjatte ar jag ar nere och ser det pa plats.

Kanske starta en helt ny trad om F1-2013?

Grymt men hoppas du tog med dig regnkläderna.
Verkar väl luta mot uppskjutet Q2 och Q3 till i morgon.... blir väl en jävligt tidig morgon för oss som tittar på TV....

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Äntligen kval! Första vårtecknet! Kör Viaplay & Apple TV. Tror att säsongen blir ungefär som förra året eftersom det inte varit några större förändringar i reglementet. Mest förvånad över att Mercedes verkar fått upp farten och att McLaren verkar ha skruvat bort sej... Håller förstås på Kimi men tror att Red Bull blir svårslagna.

Ja, vad har McLaren sysslat med i vinter? Dom är ju ingenstans..

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Är ni intresserade av den tekniska delen av F1 kan jag varmt rekommendera den här bloggen; http://scarbsf1.com/

Ett varningens finger dock, det är svårt beroendeframkallande och timmarna bara flyger iväg, i alla fall för mig :)

Exempel på intressant fakta jag inte visste tidigare; golvet/diffusorn står för ca 50% av total downforce (betydligt mer än jag trodde )och framvingens downforce är lägre än vad den kunde vara med gällande reglemente då den begränsas för att skapa balans med bakvingens downforce som är begränsad genom reglerna för dess utformning.

Last edited:

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Tack, mycket intressant.
Nu har man ju nått att läsa i natt...:tummenupp

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...