Faaaaaaaaaaan...

RR_Jonas

#63 Supermoto
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Aprilia SXV550
:huvet :huvet :huvet :
Jag har torskat kortet. JO det är sant, idag (ikväll) så stog polisen vid råbyleden och plockade in mig 86km/h på 50 väg, 2000:- och kortet.

Jag kan inte beskriva med ord hur jag känner mig. Jag och tjejen har planerat en semester på motorcyckel nu i en månad, vi skulle ha åkt nu på måndag. Jag skulle jobbat på en budfirma hela sommaren eftersom man inte får studiemedel under sommaren. Så som ni förstår så är man jävligt ledsen nu... :(

Just det jag har skrivit på böter och allt...
:död :död :död

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Åh fy fan! :(

Jag märkte att det var en massa poliser ute i kväll och hoppades in i det längsta att det inte skulle vara någon som skulle torska! Så djävla typiskt att någon (du) skulle åka dit då!

Jag lider med dig! :4skrika

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Försök få budfirman att skriva ett rejält intyg om ditt behov av körkortet, och få med alla förmildrande omständigheter (lite/ingen trafik, torrt, bra sikt osv). Har du inga prickar kan det sänka spärrtiden till en månad. Bry dig inte om några personliga skäl, för det gör inte länsstyrelsen. Behov i tjänsten är det som kan påverka.
Lycka till, lider med dig och vet precis hur det känns.

RR_Jonas

#63 Supermoto
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Aprilia SXV550
Jo... ska ringa chefen imorgon, så vi får se vad som händer. Men just nu vill jag bara gräva ner mig och inte titta fram förens det är vår och jag har kort igen.

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Man ska själv ska börja lugna ner sig i stan. Börja lite lätt inse att Fyrislundsgatan och Vaksalagatan och alla andra spikraka breda 50-vägar kanske inte är autobahn! :gnissla

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
86 på femtio borde väl bara ge en månad utan hur som helst, om du inte har nåt på dig sen innan. Vad jag vet är väl det lägsta möjliga spärrtid så några intyg lär ju inte göra nån nytta.

Körde du hoj? Möjligheter att sticka? Övervägde du? Eller trodde du kanske att det inte gått så fort? Hur många bilar hade snutarna? motorcyklar med?

De fråga inte efter en blå R1a? :rolleyes:

RR_Jonas

#63 Supermoto
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Aprilia SXV550
Kreuger skrev:
86 på femtio borde väl bara ge en månad utan hur som helst, om du inte har nåt på dig sen innan. Vad jag vet är väl det lägsta möjliga spärrtid så några intyg lär ju inte göra nån nytta.

Körde du hoj? Möjligheter att sticka? Övervägde du? Eller trodde du kanske att det inte gått så fort? Hur många bilar hade snutarna? motorcyklar med?

De fråga inte efter en blå R1a? :rolleyes:

Alltså, jag vet inte än hur länge det blir. Det är upp till Länstyrelsen att bestämma hur länge kortet skall vara indraget, grejen är den att jag fick en prick för typ 2 år sedan (under min galna bud tid) så det kommer säker med i beräkningen. Jag skulle gissa på 3 mån, allt under är en bonus.

Jodå visst körde jag hoj, tyckte inte att det gick fort alls ( kom ifrån sthlm :rolleyes: ).Alltså det vart rött och en bli framför mig och då stod polisen där, så nej jag tänkte inte på att sticka... sen tror jag inte att mina nerver skulle fixa en sån grej :tungan. Polisen hade 4 bilar inga motorcyklar, och ja de frågade om en blå R1:a, så då sa jag att det fanns en kille på SH som kallar sig Kreuger som gillar att busa :tungan. Nejdå skoja lite de fråga íngenting sånt, den ena undrade om cyckeln var snabb bara...

- tja varför tror du att jag står här?

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Börja terrorisera länsstyrelsen redan på måndag och försök få ner tiden iaf.

edit: Alltså, åkte du från E4 och upp mot Gränby sportfält? var stod de?

RR_Jonas

#63 Supermoto
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Aprilia SXV550
Kreuger skrev:
Börja terrorisera länsstyrelsen redan på måndag och försök få ner tiden iaf.

edit: Alltså, åkte du från E4 och upp mot Gränby sportfält? var stod de?

Nej åt andra hållet ner mot stan... de stog vid andra infarten till väktargatan om man kommer ifrån E4:an

blub

bar asfalt är bra asfalt
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
zxr 750
Äh fan va träkigt Jonas :(
86 km/h på 50 väg.. på åland skulle du fått ~1000 kr i böter och 10 dagar utan kort.

Nursen

Våga vägra kåpa!
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
S3 -04
Om du är snäll så får du vara med i min klubb. Jag har aldrig torskat dock, men så kör jag ju aldrig för fort heller. :tungan Däremot är hojen stulen, så det är lite svårt att ge sig ut att köra. Det är enda kriteriet för klubbmedlemskap. :brinnerup

talib

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Hoj
Yamaha FZR 600
blub skrev:
86 km/h på 50 väg.. på åland skulle du fått ~1000 kr i böter och 10 dagar utan kort.

jodu kusin! Åland e fint när d gäller d! jag vet dock inte hur d e nu efter 1juni... dom ändra en massa regler och lagar, man kanske borde ta reda på hur det är nu innan man gör någge dumt igen :kocko
så hände det för mig! iofs fick jag 2000kr i böter men det var för att jag smet också :fatta!

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
blub skrev:
Han kanske skulle sagt att han trodde han var i Mariehamn till Harry Haffa :rolleyes:

TroLliS

Skrapar allt
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
Suzuki TL1000S
Men nu är jag borta helt, åker man 86 på 50 så får man skylla sig själv helt å hållet.

Jag menar det är ju frivilligt hur mycke man vrider på rullen.

Samt är det 50 så är det av en bra anledning.
Åka för fort på en 90 väg är ju inget nån bryr sig om, men 50 ÄR 50 så............

EnduransJanne

Ny medlem
Gick med
27 May 2003
Hoj
Fireblade CBR 900RR - 92
TroLliS skrev:
Men nu är jag borta helt, åker man 86 på 50 så får man skylla sig själv helt å hållet.

Jag menar det är ju frivilligt hur mycke man vrider på rullen.

Samt är det 50 så är det av en bra anledning.
Åka för fort på en 90 väg är ju inget nån bryr sig om, men 50 ÄR 50 så............

Jo, iof sig så får man väl alltid skylla sig själv när man kör för fort, men det är ju väldigt tråkigt ändå. Sedan finns det ju en del ställen i stan som inte riktigt uppfattas som 50, typ Fyrislundsgatan och Råbyleden. Jag vet, det är inget försvar, inom tätbebyggt område gäller ju 50 även om inga skyltar finnns där (om jag har fattat rätt).

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Det är ju tyvärr så lätt att åka för fort på vissa 50-sträckor (som Janne F skrev). En omkörning gör ju oftast att kk't ligger illa till och skulle Harry då stå med laserpickan redo varje gång så skulle man nog vara tvungen att cykla större delen av året eller vara tvungen att betala mer i böter än vad man betalar för försäkringen varje år.

Trafikarna verkar ju vara på hugget just nu så håll igen.

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
JoS skrev:
Det är ju tyvärr så lätt att åka för fort på vissa 50-sträckor (som Janne F skrev). En omkörning gör ju oftast att kk't ligger illa till och skulle Harry då stå med laserpickan redo varje gång så skulle man nog vara tvungen att cykla större delen av året eller vara tvungen att betala mer i böter än vad man betalar för försäkringen varje år.

Trafikarna verkar ju vara på hugget just nu så håll igen.
Kör du om i över 80km/h om nån ligger under 50km/h på en 50 väg va? :7peta

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...