En "dutt" på gasen kan göra det ja. Fråga Kongo.TinaTjejen skrev:Kör du om i över 80km/h om nån ligger under 50km/h på en 50 väg va?
Man vill ju göra snabba/säkra omkörningar.
En "dutt" på gasen kan göra det ja. Fråga Kongo.TinaTjejen skrev:Kör du om i över 80km/h om nån ligger under 50km/h på en 50 väg va?
Får nog skaffa en hoj med bett i, min "duttar" inte till när jag gasarJoS skrev:En "dutt" på gasen kan göra det ja. Fråga Kongo.
Kreuger skrev:Misstag tre: (om du nu ändå skulle blivit stoppad på nåt konstigt vis) Du skrev på böter och gav honom körkortet.
*Morr* Ja, jag vet hur det känns!JoS skrev:En "dutt" på gasen kan göra det ja. Fråga Kongo.
TroLliS har givetvis rätt, 30 och 50-sträckor finns där av en anledning.Kreuger skrev:...
Trollis! Hoppas du är ironisk!? Finns väl ingen anledning att köra 50 på råbyleden där det är dubbelfiligt och hur fint som helst. Inte en chans att du alltid gör det själv där.
Kongo skrev:*Morr* Ja, jag vet hur det känns!
Nådens år -03, närmare bestämt den 21 juni, så körde jag om , och fick 92km/h på 50... Blev av med kortet i 2 månader, men lyckades skriva ner så jag fick ner det till 1 månad.. en TUNG månad mitt i sommaren! Lycka till !
Han menade nog att länstyrelsen kommer att ta ditt kort i alla fall, så varför inte lämna det till mig (polisen) på en gång.RR_Jonas skrev:Han sa att de tar körkortet oavsett om jag skriver på eller inte... Får de göra så verkligen??
hehehe....Hur länge blev det till slut , rigge?Rigge skrev:Börja grina då!
RR_Jonas skrev:Tack så mycket bob nu blev jag mycket gladare...
Kongo skrev:hehehe....Hur länge blev det till slut , rigge?
Bear skrev:Jag borde väl inte egentligen lägga mig i men.....
Efter ha läst en del rätt korkade inlägg angående sporthojsåkande kan jag inte låta bli.
Vägskyltar är inte till för försköna utsikten för trafikanter, de finns där av en anledning. Detta gäller alla skyltar m.a.o hastigshetsskyltar såväl som stoppskyltar m.m.
Eftersom det tydligen är helt ok att skita i hastighetsskyltarna så antar jag att man även kan skita i stoppskyltar, lämna företrädes skylt, övergångsställe och varning för barn skyltar också ? Eller ?
Jag kör alltid lagligt på 30 och 50 sträckor speciellt inom tätbebyggt område, innebär detta då att jag inte åker sporthoj ? Eller finns det möjligen andra kriterier för sporthoj.....
Att körkort rycker (en kort period) vid 30 förfort på femti sträcka tycker jag är lindrigt...
Om jag förstått allting rätt så är det alltså helt ok att köra den dubbla hastigheten på femtio sträcka, så ta bilen på fyllan torde då också vara ok...eftersom reaktionstiden är ungefär densamma...
Tack för mig. (och troligen hej då)
//Björn
P.S Kreuger jag antar att du är ironiskt i dina inlägg. D.S
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |